Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Får 50-60 år gamle damer innkalling til dette? Aldri hørt om det. Og hva koster det? Er det billigere å ta det via fastlegen enn privat? Noen skrev 1000kr privat i en annen post her om dagen. Anonymous poster hash: 2c466...6e9
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 Jeg tar det hos fastlegen. Får paminelse om det, men må bestille legetime selv. Er 41 år. For å få påminnelse må du være i systemet og ha tatt det med jevne mellomrom tidligere også. Passer selvfølgelig på selv også i tilfelle jeg ikke får påminnelse. Har vel fått dette bare to ganger til nå. Anonymous poster hash: b8df6...c78
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Jeg meldte meg inn(fikk vel fra legen) når jeg var ca 26. Tok celleprøve første gang når jeg var 22, tok da jeg hadde min første GU som gravid. Så ventet jeg 4 år til neste. (Fikk purringer i posten, skal være hvert 3 år.) så tok jeg når jeg var 30 og så først når jeg var 38. Fulgte ikke helt programmet Nå er jeg 39. Skal selvfølgelig ta igjen om noen år Anonymous poster hash: 447c6...69b
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Billigere hos fastlege. Hvis du googler dette finner du kjapt ut at screeningen går fra 25-69 år. Anonymous poster hash: 6a69d...6e7
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 Mamma er 61 år og får påminnelse fra kreftregisteret hvert tredje år. Hun tar det hos privat gynekolog Anonymous poster hash: 0f908...fa4
Magehus Skrevet 15. september 2015 #6 Skrevet 15. september 2015 Min private gynekolog anbefaler annethvert år. Betalte 1300 sist, for seksukers-kontroll og celleprøve.
Gjest Skrevet 15. september 2015 #7 Skrevet 15. september 2015 Tar hos fastlegen og hvert andre år pga diverse omstendigheter.
TPK Skrevet 15. september 2015 #8 Skrevet 15. september 2015 Hos fastlegen betaler jeg bare en hundrelapp e.l for materiell.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #9 Skrevet 15. september 2015 Får 50-60 år gamle damer innkalling til dette? Aldri hørt om det. Og hva koster det? Er det billigere å ta det via fastlegen enn privat? Noen skrev 1000kr privat i en annen post her om dagen. Anonymous poster hash: 2c466...6e9 Det er mye billigere å ta det hos fastlege, men det er flere grunner til at jeg ikke gjør det... Jeg er kronisk syk, og er ganske ofte hos lege, ihvertfall hver andre til tredje måned. Legen er like gammel som meg, vi har like gamle barn og jeg føler vi har blitt ganske godt kjent de siste årene (han har vært fastlegen min i 6 år). For meg er det helt grei å gå til han med min kroniske sykdom og uskyldige ting som en halsbetennelse eller smerter i en ankel, men det følet helt feil å legge seg i gynekologstolen foran han. Jeg føler også at de gangene jeg først skal sprike med beina vil jeg ha en skikkelig kontroll og velger derfor å gjøre det hos en privat gynekolog som da også tar innvendig ul og sjekker eggstokker, eggledere og livmor for cyster og andre forandringer. Betaler en drøy tusenlapp og synes det er verdt det. Anonymous poster hash: 0f908...fa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå