Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #1 Skrevet 14. september 2015 Er 30 år, 167cm og 80kilo. Har et barn på 2 år. Ønsker en til, muligens to til etterhvert. Anonymous poster hash: 06e23...815
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 Hva sier legen?Sier han at burde det? Når jeg ble gravid med nr to så var jeg 83 kg og jeg er 172cm.Jeg gikk opp til rett under 100kg.Det eneste du må gjøre da er å ta glukosetest ute i svangerskapet Jeg er vel rett på kanten til "fedme" i følge BMI(som i mine øyne er en tullete sak!!)men jeg er jo ikke feit eller har biw for mye noe sted.Du skal nok ikke tenke på det Anonymous poster hash: da310...8c5
Pobie Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Slanking handler om å kutte ut usunn mat og danne gode vaner med sunn mat mer enn usunn mat. Ingen grunn til at du ikke kan slanke deg samtidig som du blir gravid, og etter du er gravid.
Major HotLips Houlihan Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Det er en viss forskjell mellom å slanke seg og å endre kosthold. Det går fint an å forandre kostholdet sitt, til det bedre selvsagt, mens man er prøver og er gravid. Jeg gjorde det under mitt tredje svangerskap og minimerte vektoppgangen min. De ti kiloene som kom på forsvant like etter fødselen
*Nøtta* Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 Bli ferdig med graviditetene og slank deg etterpå.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #6 Skrevet 15. september 2015 Legg om livsstilen permanent og slipp å tenk på slanking noen gang mer. Bli gravid når du vil.. Anonymous poster hash: 38555...35a
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #7 Skrevet 15. september 2015 Ikke bra og være gravid og overvektig.. Anonymous poster hash: 5a623...11c
Gjest Skrevet 15. september 2015 #8 Skrevet 15. september 2015 Som flere andre har forslått her, så legger du om kostholdet i stedet for slanke deg. Bytt ut fint med grovt mel, kutte ned på pasta og ris. Poteter går fint, men i begrenset omfang ( man skal ikke kjøre strikt lavkarbo som gravid) Spis mere grønnsaker i måltidene, beveg deg under hele svangerskapet så langt det lar seg gjøre Veide det samme som deg i utgangspunktet med sistemann og gikk opp kun 7 kg . Men tok det igjen under ammingen. DA la jeg på meg! Men alle kg er borte vekk nå etter 3 år
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #9 Skrevet 15. september 2015 Jeg er 170 høy og veide 88 når jeg ble gravid nå. Jeg veier over 100 nå, har 7 uker igjen. Har helt optimal helse bortsett fra overvekten, så det har gått veldig fint. Hvis jeg var deg ville jeg spist sunt, kanskje til og med veid maten underveis om du klarer. Eneste grunnen til at jeg skulle ønske jeg hadde gått ned før er at det er bedre for meg, barnet og ikke minst hadde jeg kanskje fått færre strekkmerker osv. Men du er ikke så tjukk! Gynekologen mente det er null problem så lenge man følger godt med helsa og spiser sunt... Og jenta i magen er litt mindre enn gjennomsnittet og har fulgt kurven sin perfekt. Så det er et friskt barn som kommer! Anonymous poster hash: c6c3d...0da
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #10 Skrevet 15. september 2015 Har samme "problem" som deg☺. Veier 86 kg og er 173 høy. Det samme som jeg veide det gutten min ble født for 1 år siden. Jeg tror jeg går for å bli gravid igjen , ferdig med svangerskap også slanke meg. Kostholdet er lagt om nå i prøveperioden og blir sunt hele svangerskapet. Jeg veide forøvrig 86 kg da jeg ble gravid sist, gikk ned 10 kg pga kvalme og oppkast, og gikk opp igjen til startvekt. 😊 Anonymous poster hash: 88b53...711
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #11 Skrevet 15. september 2015 Har du lyst på barn nå og alt annet ligger til rette, så synes jeg absolutt du bare må kjøre på! Det kan jo ta tid å bli gravid. Jeg var en del tyngre enn deg når jeg nå ble gravid, er snart halveis i svangerskapet, og har heldigvis ikke hatt noen problemer ift vekten min så langt. Er veldig innstilt på at det kan bli veldig tungt etterhvert. Det som er kjempeviktig om du er stor og gravid, er å ha et bevisst forhold til kostholdet ditt. Det er veldig lett å spise det man har lyst på, og skylde på at man er gravid og likevel skal gå opp litt. Det er slitsomt med et sånt kostholdsfokus under en graviditet, men det er kjempeviktig for å gi både deg og denne lille best mulig kår. Jeg har ikke gått opp noe ennå, og skal prøve å holde meg til anbefalt vektøkning for overvektige. Når det er sagt, så må du aldri finne på å slanke deg når du er gravid! Kun ha fokus på sunn mat og moderat mosjon. Anonymous poster hash: 8f907...d23
Love my kidz Skrevet 15. september 2015 #12 Skrevet 15. september 2015 Skjønner ikke problemet, du er jo ikke så overvektig at det er noe problem i forhold til svangerskap. Du er knapt lubben i mine ører. Gå absolutt for graviditet nå, og slank deg etterpå hvis du selv føler for det.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #13 Skrevet 15. september 2015 Null problem å bli gravid, legg om kostholdet nå, så starter du prøvingen Var selv 170 cm og 115 kg når jeg ble gravid, gikk ned 1,5 kg før jeg ble gravid, gikk opp 6 kg i svangerskapet, og raste ned 15 kg første 2 mnd etter svangerskapet. Ble gravid igjen når jeg veide 95 kg, gikk opp 8 kg, og raste ned 12 kg første 3 mnd. Nå er ungene 4,5 og 3 år, og jeg veier 72 kg Akkurat havnet innen normal bmi Hadde god helse som overvektig og gravid, ingen svangerskapsdiabetes eller annet, heller ingen komplikasjoner pga det under fødsel. Fikk mye ros fra jordmor som fulgte meg i svangerskapet.. Som hun sa: maks 8 kg opp er en fordel, men idealistisk sett så mente hun 12 kg, alt etter hvor flink jeg var på kost under svangerskapene mine. Trente nesten ikke i svangerskapene, gikk rolige turer 4 dager i uka. Anonymous poster hash: 8be31...cc9
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #14 Skrevet 15. september 2015 Hei! Bare å prøve, men er enig med de andre. Legg om kosten. Du trenger ikke gå opp så mye under svangerskapet og ungen har godt av at mor spiser sunt. Anonymous poster hash: 98a4d...84b
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #15 Skrevet 15. september 2015 Skjønner ikke problemet, du er jo ikke så overvektig at det er noe problem i forhold til svangerskap. Du er knapt lubben i mine ører. Gå absolutt for graviditet nå, og slank deg etterpå hvis du selv føler for det. Da lurer jeg på hva som er din standard i så fall. Anonymous poster hash: 63d84...d78
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #16 Skrevet 15. september 2015 Jeg gikk ned 15 kg, rett før jeg ble gravid. Det førte til at jeg la ekstremt lett på meg i svangerskapet, og gikk opp 35 kg, og mistet bare 5 kg etterpå. Og jeg spiste ganske sunt i svangerskapet. Første svangerskap la jeg på meg 20 kg, spiste sunt da og. Så jeg legger nok bare på meg mye i svangerskapet. Anonymous poster hash: cf45d...c11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå