GÃ¥ til innhold

Gravid igjen 😔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fortvilet og sint på meg selv! Etter festlig lag i ferien var vi uforsiktige, og nå er jeg gravid.

Vi har tre barn og yngste er bare seks måneder gammel. Jeg holdt på å dø etter fødselen og fikk klar beskjed på sykehuset, kroppen din tåler ikke et svangerskap til. Jeg kunne ikke sterilisere meg på sykehuset etter fødselen pga hjerteproblemer. Nå er det ventetid på sterilisering, også er vi så dumme at nå er jeg gravid igjen.

Jeg ønsker ikke en abort, men legen på sykehuset var helt klar og tydelig idag. Risikoen for at jeg ikke overlever et svangerskap og en fødsel til er så stor at de mer enn anbefalte abort. "Det er strengt tatt ikke noe annet alternativ for deg!"

Så nå er jeg lei meg og sint og kjenner på hele meg at dette vil jeg ikke! Jeg tar ikke lett på abort. Men jeg må jo. Kan ikke risikere at de tre barna jeg har blir morløse heller 😔

Anonymous poster hash: 890e7...90f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var ille.. Føler virkelig med deg! Ta kontakt med fastlegen så fort som mulig, og få en time på sykehuset. Best å ha fagpersoner å snakke med.

Anonymous poster hash: 434c8...924

Skrevet

Huff 😢😢😢 så trist! God klem til dere..

Anonymous poster hash: 70a7c...5fe

Skrevet

Takk for omtanke.

Jeg synes dette er fælt, sikkert rart for mange, men for meg er dette en krise.

Jeg er for selvbestemt abort, men for meg personlig har det alltid vært helt utenkelig at jeg noen gang skulle ta en selv.

Jeg tror jeg skal følge rådet om å prate med noen profesjonelle i tiden fremover. Sortere følelsene mine, klare å forsone meg med dette.

Skrevet

Uff, for en vanskelig situasjon.....

Jeg er akkurat som deg, tenker at abort skal jeg aldri ta! Men hvis legene hadde sagt at jeg hadde hatt stor sjanse for å dø hvis jeg gjennomgikk graviditeten, så hadde jeg nok tatt abort. Men hadde nok aldri kommet over det.

Anonymous poster hash: b967e...968
Skrevet

Du må bare! Du må sette de 3 du har først!

Skrevet

Jeg forstår at tanken på abort er vanskelig, men her er det ikke noe å lure på. Dere er uforsiktige og det medfører valg mellom pest og kolera. Du har tre andre barn. Du kan ikke la dem miste sin mor.

Du vet jo hva du må gjøre. So just do it.

Anonymous poster hash: 6d41b...60e

Skrevet

Du klarer dette. Sånn skjer. Alle par har sex. Du kunne blitt gravid på pillen eller med kondom også, man er aldri helt sikker... Du er så heldig å ha 3 barn og tenk at du overlevde sist fødsel. Så heldige dere er! Fokuser på det du harog tenk at de trenger en mamma. Ta abort og du skal ikke føle skyld og anger. Du er i en spesiell situasjon. Hadde du hatt en annen mulighet hadde du beholdt!! Du er en god person og har ikke gjort noe galt. Klem til deg.

Anonymous poster hash: 4e4b0...8eb

Skrevet

Tråden er moderert. Begrunnelse:

* Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part.

Kira

Skrevet

Takk for støtte.

Jeg vet jeg må. Det er bare følelsesmessig vanskelig.

Skrevet

Jeg har full forståelse for at dette er en utrolig vanskelig situasjon. Men er tilstanden din så alvorlig som du skriver her har du vel nesten ikke noe valg. Du kan ikke ofre ditt eget liv og etterlate deg tre kanskje fire barn. Du trenger åpenbart noen å prate med, fastlege, hjertespesialist for å dobbeltsjekke om du kan/ikke kan gjennomføre dette og kanskje også Amathea kan hjelpe deg.

Du skal uansett ikke bære nag til deg selv for dette. Det hjelper ikke å straffe seg selv heller. Kos deg med barna dine og fokuser på de og at du skal se de vokse opp.Klem til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...