Gå til innhold

Et hundespm....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min slikker og biter sånn på ene poten sin. Det er ingen tegn til sår eller eksem, og neglene har normal lengde. Nå har hun gjort det så mye og så lenge at håret har falt av på "tærne" og det er blitt litt hovent. Hun gjør ikke dette på noen av de andre potene, så det kan vel ikke være allergi mot noe? Noen som har tips til hvordan få henne til å slutte å bite og slikke?

Anonymous poster hash: 3dad2...af2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For lite stimulans i hjernetrim og gåturer? Mange hunder kan gjøre sånn når de kjeder seg.

Anonymous poster hash: 0eafa...f2a

Skrevet

For lite stimulans i hjernetrim og gåturer? Mange hunder kan gjøre sånn når de kjeder seg.

Så mer turer og mer hjernetrim kan få henne til å slutte med det? Eller må jeg gjøre noe mer spesifikt med poten i tillegg? Hi

Skrevet

Så mer turer og mer hjernetrim kan få henne til å slutte med det? Eller må jeg gjøre noe mer spesifikt med poten i tillegg? Hi

I teorien ja.

Men hvis poten har blitt sikkelig sår må den få hvilt seg. Sett på en sårkrage slik at hunden ikke får kommet til med tunga. Og heretter stopp hunden i "slikkegjerningen", ikke la den få sleike poten sønder og sammen.

Skrevet

Du kan vaske poten med grønnsåpe og kjøpe en spray på dyrebutikken som du kan spraye på poten. Den gjør at de ikke vil sleike der, for det smaker vondt.. 😊

Skrevet

Takk for gode tips :) Hi

Skrevet

Hadde sjekket med vet. Kan være våteksem. Min fikk en liten rift mellom tærene, var bare overfladisk. Han slikket på seg våteksem.

Fikk salve og brukte bare en potesokk.

Anonymous poster hash: f9dd4...3ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...