Gå til innhold

2 år og 3 mnd, klyper og er hysterisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er pappaen det går mest utover. Slår, klorer og klyper, særlig i halsen. Hvis hun f.eks har tatt noe (som for eksempel en verktøykasse med masse farlige ting i) og ikke får lov å ha den. Nytter ikke å si noe eller forklare/bytte ut med noe annet, hun mister besinnelsem helt. Spytter gjør hun og... Det er nytt... Spyttet mot meg i morges da vi skulle skifte nattebleia. Litt sånn "ekkel" oppførsel, vet ikke om det er lært i bhg fra andre barn, men.... Er det en del av trassen, eller er det noe annet? Sier ifra at det ikke er ok oppførsel.

Anonymous poster hash: 7f3a8...da0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pappaen har forresten blodige merker på armen etter gårsdagens sinneutbrudd fra toåringen :o hun følger etter og skal "ta" folk og, selvom man enten ignorerer det eller kjefter. Ikke like ille med meg, men jeg opplever det i stor grad jeg og.

Skrevet

,

Skrevet

Har vært gjennom noen slike runder selv.... her er det beste å være føre var, men det er ikke alltid det er mulig i en hektisk hverdag. Jeg tror det er en normal del av utviklingen av egne meninger, og at barnet kanskje føler seg forvirret over sine egne følelser. Her hjelper det å sitte ned med barnet på fanget og enten holde fast armer til det har roet seg litt, eller "fange" slagene uten å si noe helt til de blir mindre intense. Når utbruddet har roet seg litt, forklarer jeg med bestemt stemme at det er helt greit å bli sint, men å slå og klore er ikke greit! Den verktøykassen er det ikke lov å leke med, du kan heller leke på rommet ditt med bilene?

Anonymous poster hash: e6a29...bbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...