Gå til innhold

Barn med feber og røde prikker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er gravid i uke 28. Har en sønn på 2 år som har hatt noen dager med feber opp til 39,5. I dag har han fått noen røde prikker på hvert håndledd. Tror kanskje dette kan være den femte barnesykdom eller lignende, men aner ikke. Han er vaksinert mot røde hunder (som vel er det farligste for oss gravide).

 

Jeg kontaktet legesenteret og de sa det var umulig å si noe før de eventuelt så på sønnen min. Fikk inntrykk av at det ikke var noe å bekymre seg for så lenge barnet er vaksinert mot røde hunder, så kom frem til at vi ser an til i morgen og eventuelt får time da.

 

Noen som kjenner til om man skal ta noen spesielle hensyn rundt barn med slike symptomer?

 

Takk for svar!



Anonymous poster hash: 4f143...f77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det bare er noen prikker på hvert håndledd så tviler jeg på at det er femte barnesykdom. Min ble full (!!) av prikker på hele seg når han fikk dette. Og feberen var egentlig over før prikkene kom. Når prikkene har kommet er smittefaren uansett over dersom det er 5.barnesykdom, så da er det "for seint". Blir ofte stort utbrudd på hele avdelingen i barnehagen når noen først får dette. Jeg måtte ta bl.pr 2 ganger dette svangerskapet da min sønn hadde dette og jeg ikke hadde hatt det som barn (viste den første bl.pr). Men ble heldigvis ikke smittet. 

 

-sekretæren



Anonymous poster hash: 5e2be...1be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...