Gå til innhold

Forelsket i mann med samboer.. Stolt av meg selv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er dødsforelska i en mann med samboer, og han i meg. Jeg har klart å avvise han på en ålreit måte ved å henvise til hans samboer. Kunne aldri gjort noe med han så lenge han er i et forhold, og det kjennes godt å stå fast ved sine prinsipper når det stormer som verst. Jeg sa han var velkommen tilbake dersom han skulle bli singel, men at jeg ikke ønsker å innlede et forhold der han gjør det slutt med nåværende pga meg alene.. jaja, forelskelse går over det og :)

Måtte bare få det ut!

Anonymous poster hash: 43748...151
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke noe svar å få på dette innlegget nei! hahaha.. ingen kommentar når man gjør det riktige ;)

Skrevet

Flott.

Det er jo litt interessant at den som gjør det som egentlig forventes av et normalt menneske forventer at folk applauderer og jubler. 

Det sier litt om hvor mange som IKKE velger det jeg anser som normal oppførsel.

Men for all del: Jeg syns virkelig det er flott at du klarer å se forbi deg selv og tenker på andre. Til etterfølgelse for andre som er i samme situasjon, og som bruker alle sine krefter på å rettferdiggjøre at de bryter opp et partnerskap/ekteskap.

Skrevet

Jeg synes du er flink og godt kan være stolt. Og skulle denne mannen plutselig bli ledig likevel, så håper jeg at du har lært deg at han ikke er til å stole på. Det sier ganske mye om hans mangel på karakterstyrke at han faktisk er villig til å svikte samboeren sin og det bare er ditt nei som holder han i fra dem.

Anonymous poster hash: 61ef0...da8
Skrevet

Jeg synes du er flink og godt kan være stolt. Og skulle denne mannen plutselig bli ledig likevel, så håper jeg at du har lært deg at han ikke er til å stole på. Det sier ganske mye om hans mangel på karakterstyrke at han faktisk er villig til å svikte samboeren sin og det bare er ditt nei som holder han i fra dem.

Anonymous poster hash: 61ef0...da8

Ja, men samtidig.. Det KAN faktisk skje at man finner den "rette" (som forøvrig er vanskelig å definere rent filosofisk), tross i at man er i et forhold. Kan være mange grunner til at man velger å bli i et forhold. Men ja, det er uaktuelt for min del at han skal svikte sin samboer ene og alene på grunn av meg. Dersom han har fått en vekker i seg, så må han gå i seg selv og utfordre forholdet sitt SAMMEN med samboer for å finne ut om han må ut eller ønsker å forbli i forholdet. Ja, jeg er stolt.. jeg klarer å se forbi mine egne behov akkurat nå. HI

Skrevet

Så bra. Jeg har gjort det samme (tilbake i steinalderen da jeg var singel), og det burde vel strengt tatt være en selvfølge. Jeg hadde mistet respekten både for meg selv og denne mannen om vi hadde gått videre. Rett etter dette møtte jeg mannen i mitt liv, og vi er fortsatt lykkelig gift 15 år etter :)

Anonymous poster hash: b9393...0f0

Skrevet

Jeg har aldri forstått at noen vil ha et forhold til en opptatt mann. Jeg ville følt meg sjalu og følt at jeg kastet bort tiden. Hadde jeg falt for en slik mann, og han hadde følelse tilbake, så hadde jeg gjort det samme som deg HI.

Anonymous poster hash: 0b47f...ad9

Skrevet

Selvsagt er det bra at du holder deg unna. Men jeg tenker samtidig at det er det normale. Derfor jeg ikke kastet meg over tastaturet å roste deg opp i skyene.

Dette er det som forventes. På samme måte som det forventes at jeg ikke er kriminell. JEg får ikke skryt for å ikke være kriminell.

Skrevet

Så godt gjort av deg, Hi!

Du har moralen på plass, og du gjør dette for din egen del også. Du setter grenser for deg selv. Om han har dype nok følelser for deg så gjør han noe med forholdet han er i - fordi det forholdet ikke fungerer eller er riktig for ham. Men som du sier, ikke pga. deg alene.

Det er mye sant i det de sier - elsker du noen, sett dem fri, elsker de deg kommer de tilbake, hvis ikke var det aldri meningen.

Kjærlighetssorg er forferdelig - men bedre å gi slipp nå og komme over det enn å gå i et ikke-forhold i lang tid. Pass på nå at du ikke lever livet ditt på vent i tilfelle han i fremtiden gjør noe med forholdet han er i. Lev som om du aldri har truffet ham, lev ditt liv!

Anonymous poster hash: 15205...f8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...