Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #1 Skrevet 14. september 2015 Ang. Gåstol til baby! Har alltid mislikt de stolene. Jenta mi på 9 mnd e ganske sterk i bein og rygg - røyser seg selv etter enn sånn gåbil og klarer å ta noen skritt sjøl. Men no har farmora vært å kjøpt en sånn gåstol og prakka den på oss. Æ har sagt til ho lenge at bebisn ikke skal ha sånn og at det ikke e bra for utviklinga hennes. Men til ingen nytte. Ho blir bare sur når æ prøve å forhindre bruken av den der dumme stolen. Ungen blir jo helt handikappa i den der og krasje i alt. Har lest flere plassa på nett at det ikke e bra for dem å sitte i en sånn der. Greit nok, den blir ikke brukt i mitt nærvær, men desverre e ho ei sånn svigermor som kommer uanmelt når ho vil - og di siste gangan ho har vært her så har ho dregd den stolen frem og sotte ho i den. Æ føle at æ ikke har nokka æ sku sagt. Æ blir heilt overkjørt. - ikke bare når det kommer til det der, men ho slit mæ ut når det gjeld alt.. ka e dokkers meining om bruk av sånne gåstola? Anonymous poster hash: dff44...48c
Lillefrø´s mamma Skrevet 14. september 2015 #2 Skrevet 14. september 2015 jeg hadde lagt den ut på finn.no, ta tilbake livet ditt, det er ikke svigermor men du som bestemmer. Nei,det er ikke bra for babyen i heletatt
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #3 Skrevet 14. september 2015 Fller med deg... Er selv i mot gåstol, og det kommer ALDRI inn i mitt hus! Farmor til lille i magen er som din; type person som overkjører andre og vet best. Gruer meg faktisk en del til babyen kommer, da jeg er "redd" for alt denne dama kommer til å finne på. Stå på ditt! Ta en prat med mannen din og si hva du mener. Så spør du farmor pent om hun vil ha gåstoleb tilbake, fordi den blir IKKE brukt uansett. Dersom hun sier nei, legger du den ut til salg, gir den bort eller hiver den i garasjen Det hadde jeg gjort. Jeg er selv veldig selektiv og bevist ift leker - da jeg tenker miljø. Men med en kommede farmor til babyen som kommer med gamle plastleker, føler jeg det blir vanskelig å leve opp til MINE verdier. Stå på ditt - det er DITT barn!! Anonymous poster hash: 02910...976
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #4 Skrevet 14. september 2015 Gåstoler er skadelig for barnets hofter og rygg, og i tillegg hemmer de barnets naturlige utvikling... Anonymous poster hash: 758f0...b0a
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #5 Skrevet 14. september 2015 Ja, neste gang ho kommer så blir æ å si i fra. Det her går ikke lengre.. ho sto til og med på døren her hjemme da vi kom hjem fra sykehuset da hun va nyfødt. Får aldri fred fra den dama. Hele familien demmes e sånn. Ingen av dem like mæ lengere sia æ bestandig har måtte sagt ho i mot. Samboeren min blir veldig lett påvirka av ho. Så det nytte lite å si i fra til han.. Anonymous poster hash: dff44...48c
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #6 Skrevet 14. september 2015 Det er bare å google gåstol skadelig så får du opp masse du kan vise henne. Anonymous poster hash: c4ae7...08b
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #7 Skrevet 14. september 2015 Går hun inn hvor hun vil i deres bolig og henter den frem? Da ville jeg kastet ut dama. Vil hun virkelig gjøre ungen til krøpling? Anonymous poster hash: 5a7b8...9a1
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #8 Skrevet 14. september 2015 Ja. Hadde plassert den utenfor stua i går. Hele familien demmes kom hit. Når frøkna våknet i fra luren sin, hentet ho den frem og ungen blei nermest dregd ut av arman mine og plassert i den. I tillegg tok ho sko på ho (som ho mener at ho skal bruke ofte for å lære seg å gå). prøvde å si at jentungen nettopp hadde våkna og at ho måtte få sitte på fanget mitt i fred og ro. Men nytte ikke. Alle i den familien syns det er såå gøy! Blir helt forsvarsløs. Anonymous poster hash: dff44...48c
Elina Skrevet 14. september 2015 #9 Skrevet 14. september 2015 Kjør bort med den til fretex. Heng en lapp på den som sier: Ikke til bruk, kun til pynt. Så finner hun den ikke neste gang.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #10 Skrevet 14. september 2015 Gåstolen er jo bare én ting. Men sånn du beskriver svigermoren din bør dere gjøre noe med forholdet til henne, for babyens skyld om ikke annet!! Høres litt ut som min mor (hun gjorde mye annet ille i tillegg til å ikke respektere våre grenser). Jeg måtte bryte 100 % kontakten med henne, for å prøve å sette grenser med henne gikk ikke, hun bare brøt dem. Det høres ikke ut som svigermoren din respekterer dere. Prøv å sette grenser og si tydelig fra, og om det ikke fungerer må dere ta konsekvensene av det å begrense eller bryte kontakten, ellers sier dere indirekte ved oppførselen deres at dere finner dere i det Anonymous poster hash: da2a9...59f
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #11 Skrevet 14. september 2015 Bor du sammen med en sørfra? Og sørpå? Siden folk rundt ikke tåler du sier fra Anonymous poster hash: d0554...335
skjotta Skrevet 14. september 2015 #12 Skrevet 14. september 2015 Vel, jeg er ikke noen kjempefan av gåstoler selv, men å si at barn blir krøplinger av at svigermor setter dem i gåstol er noe av det samme som å si at barn blir krøplinger av at foreldrene bærer dem. Skadene som skjer i forbindelse med gåstol er enten pga langvarig, overdreven bruk (sleng ungen oppi om morgenen og hent den ut av på ettermiddagen) eller fordi resten av huset ikke er sikret. (Kjører utfor trapper, når opp til ting de ikke ville nådd om de krabbet) Noen minutter her og der i gåstol er ikke mere skadelig enn at vi bærer barnet på hofta eller at de sitter oppå den gåbilen du sier barnet har. Så lenge den ikke brukes som barnevakt i timesvis så er den faktisk ikke skadelig. (I følge forskning og. Dersom du leser de rapportene som finnes vil du se at når de snakker om skadene snakker de også 8m aktivt bruk. Eks at hver 24 timer i gåstol gjør at barnet begynner å gå 3,3 dager senere. 24 timer er lenge!) En gåstol bør være et leketøy på lik linje med andre leketøy og brukes deretter.
rytme Skrevet 14. september 2015 #13 Skrevet 14. september 2015 (endret) De er skadelig ja, men sikkert bare ved langvarig / ofte bruk. Jeg hadde uansett ikke godtatt at svigermor kjøpte noe til barnet mitt som jeg hadde sagt at vi ikke ville ha. Jeg hadde kastet den gåstolen. Ikke vent med å bli kvitt den til etter at dere har snakket sammen. Ta gjerne en samtale med svigermor om det å respektere deres avgjørelser når det gjelder barnet, men bli kvitt gåstolen først så hun skjønner at du mener det. Endret 14. september 2015 av rytme
Katta82 Skrevet 14. september 2015 #14 Skrevet 14. september 2015 Gåstol e vel ikkje akkurat anbefalt. Men da viktigste, og vanskeligste her, e faktisk den manglande respekten ho har for deg og dine valg for ditt barn. Eg hadde tatt ho til sides og fortalt ka eg meinte, og korleis det må bli framover. Og ka du ser som følgene om ho ikkje innrette seg ette ka du seie.
februarprins2013 Skrevet 14. september 2015 #15 Skrevet 14. september 2015 drit i svigermor, det er ikke bra for barnet i hele tatt
Gjest Muji81 Skrevet 14. september 2015 #16 Skrevet 14. september 2015 På et sånt infomøte på helsestasjonen så sa fysioterapeuten at gåstol var fy fy. Skyld på helsestasjonen og kast stolen! Ikke gi til fretex
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #17 Skrevet 14. september 2015 Svigermora mi gjorde det samme. Hun spurte oss først om hun skulle kjøpe en gåstol, vi takket nei og forklarte at fysioterapeuter fraråder det. Hun lyttet ivrig. Men et par dager etterpå sendte hun oss et bilde av en gåstol hun hadde kjøpt! Når vi kom på besøk så ville hun plassere ungen i den "han tar jo ikke skade av en gang", men av prinsipp så fikk hun ikke lov. Hun ble veldig sur og klagde over at hun hadde kastet bort penger. Vel det var hennes valg det, vi sa jo på forhånd nei takk. Hun spør oss ofte om ting, hva vi mener om ting som har med oss å gjøre, men så gjør hun det motsatte av det vi ønsker for oss el vårt barn. Jeg skjønner ikke hvorfor hun spør når hun faktisk gir blaffen. Anonymous poster hash: 4b37f...ff9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå