Gå til innhold

Overvektig mamma som trimmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ca 40 kg overvektig. For et år siden var jeg så heldig å bli mamma. Jeg bor ikke sammen med barnefar, pga økonomisk rot. Han prøver seg stadig og ville sikkert at vi skulle bodd sammen. Jeg er et "brent barn" og slipper ikke folk så lett inn på meg.

Jeg prøver å være aktiv og går mye i fjellet. Jeg foretrekker å gå alene for da får jeg puste og pese så mye jeg må. Bruker trippel så lang tid som andre på en tur. Stor glede av det. På søndag hev barnefar seg med på tur og jeg sa han kunne komme - tenkte å prøve å slippe han inn i min verden.. Men så ringte kompisen og jeg kunne jo høre hva han sa. Overraskelsen var jo stor at han var på tur - ikke helt hans greie. Han fikk spørsmål om han var blitt sprek og skulle til å svare " nei, jeg er like feit som jeg alltid har vært", men det ble noe som "nei, jeg er like fehe..sånn som jeg alltid har vært". Skjønte at han tok seg i å bruke feit-ordet i min nærhet... Han er tynn selv.

Jeg ble egentlig ganske skuffet. Ordet "feit" bruker jeg aldri. Jeg snakker ikke om vekta mi.

Er det teit å være skuffet?

Anonymous poster hash: 22201...96a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette var veldig rart.

Anonymous poster hash: 1da64...9cc

Skrevet

Litt rart. Han tok seg jo i det, sikkert for ikke å såre deg. Feit er vel også et typisk ord menn bruker. Kos deg på fjelltur!

Anonymous poster hash: d65d0...02c

Skrevet

Skuffet over at han tullet med ordet "feit" om seg selv?

Skuffet over at feit er et ord i hans vokabular?

Skjønte ikke helt hvorfor du skulle bli skuffet over noe her. Han tullet med en kompis, men tok seg i det i ditt påhør for at du ikke skulle bli fornærmet over at han, som ikke er tjukk, omtaler seg sjøl som tjukk.

Anonymous poster hash: 50fac...14a

Skrevet

Jeg kan tulle og si jeg er like feit som før. Med det mener jeg utrent og slapp egentlig.

Jeg sier ikke slikt rundt de som er feite da jeg vet det irriterer at jeg kaller meg selv det. Kanskje det han kom på når han skulle til å si det? Siden du er feit kunne det være provoserende for deg.

Det blir jo mer åpenbart når han sier halve ordet da. Han burde bare sagt det når han hadde begynt.

Anonymous poster hash: 89006...d1f

Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet

Det var nok bare en frase, tror neppe han mente å såre deg. Han tok seg i det, og skjønte det kunne være sårende, men kanskje det var akkurat det du hengte deg mest opp i?

Uansett, så flink du er! Du tar tak i det, fortsett sånn og uansett hva vekta sier går du en enklere hverdag i møte ved å være fysisk aktiv:-)

Skrevet

overfølsomt.

I din verden er man overfølsom dersom man ikke synes det er helt ok at partneren får barn med en annen, så jeg håper ingen tar seg nær av hva du måtte mene i denne saken.

Anonymous poster hash: adc00...c36

Skrevet

Du er nok litt hårsår.

Han ser nok ikke på deg som feit, eller han ser forbi det. Da kan man lett glemme seg litt. Du for ta det som et kompliment :)

En gang for lenge siden var jeg på salg sammen med to venninner. Den ene ganske overvektig.

Den overvektige venninnen foreslo en bestemt butikk hun ville innom.

Da klarte jeg å lire av meg at der hadde jeg alt vært innom, og de hadde bare "svære størrelser igjen". Med andre ord var det ikke noe vits å bruke tid på den butikken.

Jeg tenkte ikke over at hun faktisk brukte disse store størrelsene. Jeg assosierte ikke henne med å være feit. Hun var jo den fantastiske venninna mi.

Før jeg fikk beklaget startet hun å le og ba meg se på henne :P

Hun tok det heldigvis med humor :)

Anonymous poster hash: 15e70...abb
Skrevet

overfølsomt.

I din verden er man overfølsom dersom man ikke synes det er helt ok at partneren får barn med en annen, så jeg håper ingen tar seg nær av hva du måtte mene i denne saken.

Anonymous poster hash: adc00...c36

Haha. Godt poeng. 🙊

Anonymous poster hash: 89006...d1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...