Gå til innhold

Noen her inne som bruker gåstaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått anbefalt å bruke gåstaver og gå i kuppert terreng for å trene b.l.a ryggen. I tillegg så er det vel ganske bra kondisjonstrening. Men jeg er så redd de bare skal bli liggende hvis jeg kjøper.

Hvorfor bruker du staver, bruker du stavene mye, merker du stor forskjell når du går med og uten staver?

Hvilke staver har du, er du fornyd med de? Ser de finnes i flere prisklasser, er de billige bra nok?

Anonymous poster hash: d1014...9f9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har dessverre blitt lit "ut" med staver. Ved riktig bruk (og det er ikke så vanskelig), så får du også trent overkroppen og bruker mer energi (kalorier) når du går. Hvis du setter stavene skikkelig så vil det også kanskje gi en muskel eller to til i overkroppen.

Husk riktig holdning!

jeg har brukt staver mye ifbm opptrening. Bikkja har erstattet plassen til stavene nå.

Du behøver ikke kjøpe dyre staver, men kjøp noen av grei kvalitet. Greit at de ikke er for tunge. Vurder teleskopstaver om du tenker at du skal frakte dem med deg, men da bør du gå opp i kvalitet fordi billige staver da har det med å sige i oppslått tilstand.

Anonymous poster hash: 40ff1...bd6
Skrevet

Jeg bruker det når jeg går i ulendt terreng.

Selv om det er litt "ut" synes jeg det fungerer helt utmerket :) Ved å bruke de riktig, får man bedre holdning i overkroppen, man får trent overkroppen og kan få opp tempo og trene kondis bedre. Hensikten er at du skal "skyve fra", litt på samme møte som man bruker staver på ski.

Min erfaring er at prisen ikke er avgjørende

Anonymous poster hash: 60b1f...fd3

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Anonymous poster hash: d1014...9f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...