Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #1 Skrevet 13. september 2015 Jeg er i mot mye av Frp sin politikk og har vært negativ til partiet. Men nå er jeg fristet til å stemme Frp bare pga innvandringspolitikken. Anonymous poster hash: 8e32f...e8d
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #4 Skrevet 14. september 2015 Lurer på det samme. Jeg stemte noe annet enn Frp. Men håper flere partier blir litt strengere på innvandring etterhvert. HI Anonymous poster hash: 8e32f...e8d
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #5 Skrevet 14. september 2015 Lurer på det samme. Jeg stemte noe annet enn Frp. Men håper flere partier blir litt strengere på innvandring etterhvert. HI Anonymous poster hash: 8e32f...e8d Strengere? Strengere enn hva eller hvem? Du vet vel at Norge er et av de mest restriktive landene i Europa når det kommer til innvandring? Anonymous poster hash: bf679...828
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #6 Skrevet 14. september 2015 Nei, de fleste partier har begrensninger, det er ikke fritt fram uansett. Les partiprogrammene. Anonymous poster hash: 4ae71...40d
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #7 Skrevet 14. september 2015 Lurer på det samme.Jeg stemte noe annet enn Frp. Men håper flere partier blir litt strengere på innvandring etterhvert. HI Anonymous poster hash: 8e32f...e8d Strengere? Strengere enn hva eller hvem? Du vet vel at Norge er et av de mest restriktive landene i Europa når det kommer til innvandring? Anonymous poster hash: bf679...828 Kaller ikke akkurat åpne grenser fra Sverige til Norge for strengt! Anonymous poster hash: 8e32f...e8d
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #8 Skrevet 14. september 2015 Arbeiderpartiet og høyre er like som FrP der. Henger igjen fra tidligere da det bare var FrP som snakket høyt om det. Flere av kommunene som er styrt av arbeiderpartiet har sagt nei til å ta imot syriske flyktninger Anonymous poster hash: 3f234...4f6
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #9 Skrevet 14. september 2015 Altså; Vi har i utganspunktet innvandringsstopp i Norge!! Er det virkelig ingen som vet det?? Det er ikke slik at hvem som helst kan innvandre til Norge. Innvandring i det formatet hadde vi på 70-tallet i form av arbeidsinnvandring fra f.eks Pakistan. Vi tar imot et lite antall kvoteflyktninger hvert år. De siste årene har maxantallet vært ganske stabilt på rundt 1200 håndplukkede personer fa FN flyktninger fra spesifikke land. Her blir stort sett kvinner og barnprioritert, det er en liten gruppe som prioriteres for medisinske tilfeller og noen for personer som har vært ansatte for norske militære i utlandet (typisk tolker i Afghanistan). Det er altså dette antallet (kvoteflyktninger) som Stortinget inngikk avtale om å øke til 8000 personer over tre år. I tillegg til dette har vi asylinstituttet og er ment å gjelde enkeltpersoner som flykter pga politikk, religion - altså de som er forfulgt i eget land. Dette er personer som kan flykte til hvilket som helst land og der søke asyl. Det er svært få som får asyl i Norge (eller i hvilket som helst annet europeisk land). Dessverre er det sånn i verden at det til stadighet finnes deler av verden hvor det oppstår kriser som følge av borgerkrig, nød og fattigdom, naturkatastrofer etc. Dette fører til at mennesker flykter, de rømmer fra eget land. Dette er ikke nødvendigiv mennesker som oppfyller kravene til asyl (veldig sjelden egentlig), men av ulike grunner kan de ikke oppholde seg i eget land. Mange av disse lever i årevis i flyktningeleire i naboland eller noen er så heldig at de kan reise til Europa og få midlertidig opphold på humanitært grunnlag. Anonymous poster hash: e97a9...2c6
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #10 Skrevet 14. september 2015 Lurer på det samme.Jeg stemte noe annet enn Frp. Men håper flere partier blir litt strengere på innvandring etterhvert. HI Anonymous poster hash: 8e32f...e8d Strengere? Strengere enn hva eller hvem? Du vet vel at Norge er et av de mest restriktive landene i Europa når det kommer til innvandring? Anonymous poster hash: bf679...828 Kaller ikke akkurat åpne grenser fra Sverige til Norge for strengt! Anonymous poster hash: 8e32f...e8d OK, så det du egentlig ønsker er at Norge skal ut av EØS-avtalen? Det er den som tillate fri flyt av arbeidskraft, kapital og tjenester mellom medlemslandene i EU, pluss Norge, Island og Lichenstein. Anonymous poster hash: bf679...828
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #11 Skrevet 14. september 2015 Lurer på det samme.Jeg stemte noe annet enn Frp. Men håper flere partier blir litt strengere på innvandring etterhvert. HI Anonymous poster hash: 8e32f...e8d Strengere? Strengere enn hva eller hvem? Du vet vel at Norge er et av de mest restriktive landene i Europa når det kommer til innvandring? Anonymous poster hash: bf679...828 Kaller ikke akkurat åpne grenser fra Sverige til Norge for strengt! Anonymous poster hash: 8e32f...e8d Har du hørt om Schengen-avtalen? Anonymous poster hash: 4ae71...40d
Iiiiik Skrevet 14. september 2015 #12 Skrevet 14. september 2015 Lurer på det samme.Jeg stemte noe annet enn Frp. Men håper flere partier blir litt strengere på innvandring etterhvert. HI Anonymous poster hash: 8e32f...e8d Strengere? Strengere enn hva eller hvem? Du vet vel at Norge er et av de mest restriktive landene i Europa når det kommer til innvandring? Anonymous poster hash: bf679...828 Kaller ikke akkurat åpne grenser fra Sverige til Norge for strengt! Anonymous poster hash: 8e32f...e8d Vi er jo så "heldige" at kontrollen inn i Sverige og Danmark er ganske mye strengere, så det er ikke akkurat fri flyt av flyktinger inn i Norge.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #13 Skrevet 14. september 2015 Senterpartiet vil ha Norge ut av Schengen og gjeninnføre passkontroll. Eneste parti som ønsker dette. Anonymous poster hash: 583fa...d1f
Anonym bruker Skrevet 14. september 2015 #14 Skrevet 14. september 2015 Senterpartiet vil ha Norge ut av Schengen og gjeninnføre passkontroll. Eneste parti som ønsker dette. Anonymous poster hash: 583fa...d1f Det som forklarer sp sitt kanonvalg da tro? Anonymous poster hash: 8e32f...e8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå