Gå til innhold

Far får ikke treffe barna..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vinter var mor og far i rettsak hvor det ble bestemt at barna skulle flytte til far og jevnlig besøke mor. Etter årets sommerferie nekter mor å sende barna tilbake til far og barna har begynt på skole hos mor. Far får heller ikke se barna i helgene før han skriver under på papirene om at barna skal bo fast hos mor.. Hva gjør man i en slik situasjon? Far sier han har kontaktet barnevernet (som ikke gjør noe), politiet (som nødig vil gripe inn) og advokat. Vet ikke hvor mye som stemmer da jeg bare har fars ord på hva som skjer. Men syns hele greia er veldig merkelig! Burde ikke barnevernet gripe inn dersom fars versjon stemmer?

Anonymous poster hash: 06571...57d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnevernet kan ikke gripe inn i en privat avtale om hvor barna skal bo. Barnevernet kan heller ikke hente barna og plassere dem hos far når det er retten, i en privat barnefordelingssak, som har bestemt hvor barna skal bo.

Så nei, barnevernet kan ike bare gripe inn.

Far kan kontakte politiet og han bør kontakte sin advokat.

Anonymous poster hash: d632c...c4b
Skrevet

Takk for svar. Jeg kan (heldigvis) så lite om dette. Far har advokat som snakker med mors advokat, men ingenting skjer. Bør muligens bytte advokat?? Far har også vært i kontakt med politet som har lite lyst til å gripe inn. Hva bør far gjøre? Kan han bare hente barna etter skoletid uten at det vil slå tilbake på han senere?

Skrevet

Ja, han kan bare hente barna. Så lenge han har et gyldig rettsdokument som sier at barna skal bo hos ham så kan han hente barna på skolen.

Anonymous poster hash: d632c...c4b
Skrevet

Syns det er rart ikke politiet gjør noe når retten har bestemt at barna skal bo hos far. Enten lyver han, eller så er jo politi helt udugelige. Mor har jo kidnappet ungene. Hvis det HI skriver er sant

Anonymous poster hash: c9079...5a9
Skrevet

Syns det skurrer noe her, så ville vært forsiktig med å tro på alt du blir servert. Hadde dette vært meg hadde jeg hentet barna på skolen, og antagelig lenge før det gikk så langt.

Status quo teller MYE i slike saker, så blir barna etablerte før far gjør noe kan mor igjen få omsorgen.

Anonymous poster hash: 181dc...6fc

Skrevet

HI, hvor lenge har DU kjent denne mannen?

Anonymous poster hash: 6d574...bd2

Skrevet

Stakkars barn :-O

Anonymous poster hash: 9ec38...a8f

Skrevet

Han anmelder mor for kidnapping, og forlanger at politiet stiller opp og hjelper ham med å hente barna.

Var igjennom det med eksen da han fikk tilkjent omsorg for datteren og mor nektet å overlevere henne. Advokaten ordnet med politistøtte til å hente barnet hjemme hos mor. Heldigvis tok hun til vettet når hun fikk beskjed om at politiet ville komme, så hun gikk med på en fredelig løsning allikevel.

Hvis far i dette tilfellet har dom som gir ham daglig omsorg og allikevel ikke greier å få hentet hjem barna, er han langt over middels tafatt. Alternativt er ikke ting riktig så enkelt som han sier.

Skrevet

Syns det er rart ikke politiet gjør noe når retten har bestemt at barna skal bo hos far. Enten lyver han, eller så er jo politi helt udugelige. Mor har jo kidnappet ungene. Hvis det HI skriver er sant

Anonymous poster hash: c9079...5a9

Signerer. Politiet kan faktisk effektuere en rettskraftig dom, og hente barna. Skjer rett som det er. La meg gjette, du er nykjerringa til far? Og sluker alle ordene hans rått? Be om å få se dommen, så ser du hvorfor politiet gjør ingenting.

Skrevet

Takk dere som har svart. Dere bekrefter egentlig mine tanker: enten er det noe jeg ikke vet eller så er han fryktelig tafatt ja... Dette dreier seg om mann i nær familie, men som jeg ikke har så mye omgang med. I mine øyne er dette ikke en "heltidspappa", men så har jeg i det siste blitt veldig usikker på mor også dessverre... Og som dere sier så er det jo bare barna det går utover :-(

Skrevet

Jeg kjenner godt et slikt tilfelle hvor mor har flyttet på tatt med barna til nytt sted. Far forteller alle at han er fratatt barna av den fæle mammaen, han unnlater fint å fortelle at han har truet henne på livet og st hun er den som har rettens kjennelse på sin side. Han har heller ikke valgt å fortelle folk at barna nå endelig er trygge og sover om natten. Og rundt ham finnes mange som deg, HI, som hører hans løgner og tror dem.

Anonymous poster hash: ec7d8...a8f

Skrevet

Men du må jo lese hva jeg skriver da... Jeg føler jo at det er noe som skurrer! Derfor jeg ønsket bekreftelse på at dersom det far sier stemmer så ville politiet feks grepet inn.. HI

Skrevet

Har du mulighet til å spørre mor??

Anonymous poster hash: 6d574...bd2

Skrevet

Men du må jo lese hva jeg skriver da... Jeg føler jo at det er noe som skurrer! Derfor jeg ønsket bekreftelse på at dersom det far sier stemmer så ville politiet feks grepet inn.. HI

Jo jeg ser hva du skriver. Jeg ser også at du lurer, men at du istedet for å spørre direkte de det gjelder så spekulerer du og spør andre. Det kaller jeg sladring. Spør far hvorfor han ikke har kontaktet politiet. Spør mor om hva som skjer fordi du lurer. Og unngå om du kan å bli en del av bygdedyret.

Anonymous poster hash: ec7d8...a8f

Skrevet

Min eks får heller ikke treffe barna grunnet psykisk og fysisk vold. Han har besøksforbud pr dags dato. Men har hørt noen historier han forteller andre om meg. Jeg er den store stygge ulven som nekter han samvær osv.

Ta det han sier med en klype salt. Hadde han hatt hoved ansvaret vil de ha adresse hos far og mor hadde ikke kunne skrevet inn barna på skolen blant annet. Mye som skurrer her.

Anonymous poster hash: 2097c...ba6

Skrevet

Takker igjen for svar. Mor har dessverre blokkert meg på alle måter. Dette er overhodet ikke noe jeg går og sladrer rundt om, men syns det er vanskelig i forhold til barna. Barna har bostedsadresse hos far og er derfor ikke skrevet inn på ny skole. Dette er det eneste jeg vet med sikkerhet. Skal prøve å snakke mer med far i morgen, men det er greit å vite enkelte ting på forhånd.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...