Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #1 Skrevet 13. september 2015 Skal jeg stoppe han da, eller er det normalt at de spiser så mye i perioder? Han er en liten spirrevipp på knappe 20 kg fordelt på 126 cm - omtrent uten kroppsfett. Ellers er han ikke så glad i middag, men spiser greit og variert. Anonymous poster hash: 499c0...98d
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #2 Skrevet 13. september 2015 Bare la ham spise. Da jenta vår var ett år, spiste hun i perioder 5 brødskiver til et måltid. Det regulerer seg selv... Anonymous poster hash: ec5b8...a6c
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #3 Skrevet 13. september 2015 Så lenge det ikke er tendenser til overvekt ville jeg bare latt ham spise, men kanskje somlet litt med å skjære mer brød slik at han fikk muligheten til å kjenne at han var mett. Anonymous poster hash: 8a4cd...03d
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #4 Skrevet 13. september 2015 Min er normalvektig....men hadde ikke latt han spise 8 brødskiver. Aldri skjedd her...men hva har han på? Ser noen barn spise dobbel så mye som normalt når de får nugatti etc på enn sunnere alternativ. Det forteller meg da at de spiser for at de synes det er godt, ikke nødvendigvis sulten. Ikke normalt med 8 brødskiver. Anonymous poster hash: a48bb...e58
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #5 Skrevet 13. september 2015 Han har kaviar på. Nugatti får de kun i ferier. Jeg ba han kjenne etter før han fikk siste servering, og joda : Mer sulten. HI Anonymous poster hash: 499c0...98d
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #6 Skrevet 13. september 2015 så lenge barnet ikke er stort og ellers sunn, så syntes jeg faktisk ikke man skal stoppe de fordi om de spiser godt til et måltid. Barn regulerer ofte seg selv, og da tenker jeg han trengte de skivene.. Anonymous poster hash: 9a27e...f38
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #7 Skrevet 13. september 2015 Nå var han jo ikke tunge karen da, så om dette er en periode så ville jeg latt ham spise. Men jeg ville somlet litt slik andre skriver over her, så han får kjenne på sulten. Og om dette fortsetter over lengre tid ville jeg sett litt på hva han spiser resten av dagen. Har selv en kraftig kar som gjerne kan be om mer mat selv om han egentlig ikke er så sulten, men da blir det ikke spist, han bare tror han vil ha det. Bare i kveld har han bedt om rester etter middag (ei lita skål), havregrøt og en skål yoghurt. Han fikk middagsrester siden det var så lite og har nå spist en skål havregrøt. Jeg sa til ham at jeg tror nok det blir for mye med yoghurt også for det er nok ikke så mye mer plass igjen i magen. Men han kan vente litt og få mer senere om han er mer sulten (lite sannsynlig at han er det). Syns det er helt greit å si da, men min er 5 og ikke 7. Anonymous poster hash: cd092...5c4
kvirrevittt Skrevet 13. september 2015 #8 Skrevet 13. september 2015 Han er jo undervektig, så eg ville latt han ete akkurat det han ville
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #9 Skrevet 13. september 2015 Han er jo undervektig, så eg ville latt han ete akkurat det han ville Ja, han er ikke tyngre enn han må. Drikker helmelk til måltidene også. Da lar jeg han spise, men kanskje drøyer litt mellom serveringene av ny skive :-) Det var lurt. HI Anonymous poster hash: 499c0...98d
Elsker livet Skrevet 13. september 2015 #10 Skrevet 13. september 2015 Da hadde jeg nok tilbydd noe med mer proteiner og fett, f.eks egg med smør og majones. Her får de ikke mer enn 4 skiver av vanlig grovbrød.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #11 Skrevet 13. september 2015 Da hadde jeg nok tilbydd noe med mer proteiner og fett, f.eks egg med smør og majones. Her får de ikke mer enn 4 skiver av vanlig grovbrød. Han spise ikke smør og majones. Men kokt egg elsker han, kan legge det på kaviaren. Anonymous poster hash: 499c0...98d
❤lille stjerne❤ Skrevet 13. september 2015 #12 Skrevet 13. september 2015 Synes det hørtes voldsomt ut for en liten mage, vet ikke om jeg ville latt min spise så mye på en gang. Aldri vært en problemstilling da hun aldri har spist mer enn 2-3 skiver. Har aldri spist i nærheten av 8 selv heller, uansett om jeg vært skrubbsulten.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #13 Skrevet 13. september 2015 Han har kaviar på. Nugatti får de kun i ferier. Jeg ba han kjenne etter før han fikk siste servering, og joda : Mer sulten. HI Anonymous poster hash: 499c0...98d heh, kaviar er en versting når det kommer til sukker da. Anonymous poster hash: 7c301...aaa
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #14 Skrevet 13. september 2015 Nei, etter så mange skiver bør det være stopp, uansett, spirrevipp eller ei. Han bør heller spise mye til frokost. Ingen bør spise så mye til kvelds, magen skal ikke ha SÅ mye å jobbe med på natten. Anonymous poster hash: 35333...fef
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #15 Skrevet 13. september 2015 Husker at jeg også var slik i den alderen.Det gikk over, og var fremdeles tynn som en strek etterpå Anonymous poster hash: b46f0...41d
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #16 Skrevet 13. september 2015 La ham spise, han er jo tynn og sulten. Men ta det opp med legen en dag, det er ikke sikkert alt er som det skal, selv om han høres helt frisk ut. Selv spiste jeg en stabel knekkebrød en time etter middag, og jeg spiste mye til middag. Var alltid tynn og storspist på en helt naturlig måte. Anonymous poster hash: 4b861...35c
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #17 Skrevet 13. september 2015 Han har kaviar på. Nugatti får de kun i ferier. Jeg ba han kjenne etter før han fikk siste servering, og joda : Mer sulten. HI Anonymous poster hash: 499c0...98d heh, kaviar er en versting når det kommer til sukker da. Anonymous poster hash: 7c301...aaa Mulig det. Men vi synes likevel det er vesentlig forskjell på "godteri"pålegg som nugatti og slikt, og vanlig pålegg som kaviar og brunost. Tror de færreste spiser kaviar for søtsmakens skyld. HI Anonymous poster hash: 499c0...98d
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #18 Skrevet 13. september 2015 Det kunne min snart 6-åring også funnet på Han er en lang tynn gutt på 130 cm. Jeg lar han spise. Vi har alltid grovt brød og sunt pålegg. Anonymous poster hash: 2bdd7...6e7
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #19 Skrevet 13. september 2015 Litt mye mat så sent, kanskje prøve å få i ham et måltid litt tidligere? Han er kanskje i en vokseperiode og trenger mer mat. Så kommer det an på type brød. Noen brød er jo mye luft i, hjemmebakt grovt er jo mye mer mettende... Anonymous poster hash: 6dcb9...9ba
kristinehufine Skrevet 13. september 2015 #20 Skrevet 13. september 2015 Unger regulerer maten veldig godt selv. Så lenge du serverer sunne alternativ ser jeg ikke problemet med at han spiser mye. Men det bør være grovt brød og sunt pålegg. Greit som noen sier å somle litt så maten synker litt. Men det kan være så enkelt som at han vokser mye nå og er ekstremt sulten! Er han aktiv også trenger han mye mat. Unger skal helst ha mer næringstett mat og kan godt få mer fett og lignende. Men de spiser mye, om ikke mer enn det vi voksne trenger! ☺️ Bare følg med på vekta og la han spise seg mett! Ingenting er verre enn om han går sulten til sengs. Om natta restituerer muskler seg, så mye mat på kvelden kan være positivt på mange måter 😊
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #21 Skrevet 13. september 2015 Min 7-åring er sånn. Tror ikke han har spist 8 skiver noen gang da men. Han spiser store mengder mat i perioder, og så spiser han nesten ingenting i andre perioder. Han er frisk, aktiv og helt normalvektig. Veldig glad i grønsaker, så det er gjerne det han spiser mye av. Anonymous poster hash: 5b924...eed
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #22 Skrevet 13. september 2015 Jeg tenker med en gang at brødskivene kanskje ikke er noe særlig? Baker du selv? Kanskje du må satse på annet pålegg? Lage en omelett og ha ved siden? Anonymous poster hash: 01558...d17
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #23 Skrevet 13. september 2015 Han har kaviar på. Nugatti får de kun i ferier. Jeg ba han kjenne etter før han fikk siste servering, og joda : Mer sulten. HI Anonymous poster hash: 499c0...98d heh, kaviar er en versting når det kommer til sukker da. Anonymous poster hash: 7c301...aaa kaviar er en versting i forhold til salt også. Ville begrenset brødskiver med kaviar til maks to skiver og sagt at han måtte valgt et annet pålegg etter det (et med mye proteiner og lite sukker) Anonymous poster hash: 0e9a8...6a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå