Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #1 Skrevet 13. september 2015 de ville ha med noen småting hjem som de hadde kjøpt selv for det de selv sier var "sine" penger. Stemor hadde blitt sint og slengt lekene etter de.. Far var visst ikke til stede. Burde jeg som mor si noe til far? Jeg syntes det er viktig at vi ikke bestemmer over tingene til barna. Hvis noe blir sendt hit sender jeg selvfølgelig tilbake og vise versa. Syns det var rart og, da de fikk med seg noen ting til far denne samme ganga, da det var noen nye ting de hadde fått her. Jeg skjønner jo at de vil ta det med.. Anonymous poster hash: 3589c...34a
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #2 Skrevet 13. september 2015 Selvfølgelig skal du ta det opp med far! En ting er å nekte de å ta med ting hjem. En helt annen ting er å kaste ting etter barna - det er en form for vold. Fvk sammen med far! Anonymous poster hash: 6f296...017
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #3 Skrevet 13. september 2015 de hadde ikke truffet ungene altså, poenget var at hun hadde slengt de i sinne (såvidt jeg forstår på ungene) hi Anonymous poster hash: 1fd95...fa1
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #4 Skrevet 13. september 2015 dytt Anonymous poster hash: 1fd95...fa1
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #5 Skrevet 13. september 2015 Du må te det opp med far! Anonymous poster hash: b02f5...f9b
¤Hippie¤ Skrevet 13. september 2015 #6 Skrevet 13. september 2015 Selvfølgelig skal du ta det opp med far! En ting er å nekte de å ta med ting hjem. En helt annen ting er å kaste ting etter barna - det er en form for vold. Fvk sammen med far! Anonymous poster hash: 6f296...017 Hvorfor Familievernkontoret? Kan hun ikke ringe stemor å snakke med henne?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #7 Skrevet 13. september 2015 Selvfølgelig skal du ta det opp med far! En ting er å nekte de å ta med ting hjem. En helt annen ting er å kaste ting etter barna - det er en form for vold. Fvk sammen med far! Anonymous poster hash: 6f296...017 Hvorfor Familievernkontoret? Kan hun ikke ringe stemor å snakke med henne? hva skal jeg si til ho i så fall? hi Anonymous poster hash: 1fd95...fa1
¤Hippie¤ Skrevet 13. september 2015 #8 Skrevet 13. september 2015 Spør hva som har skjedd, ikke si noe mer en at ungene sa det hadde skjedd en liten hendelse og at du vil vite hva som skjedde. Om hun reagerer med sinne så er det vel opplagt at hun gjorde noe veldig dumt, men legger hun seg flat og beklager osv, er det vel greit å la det ligge.
¤Hippie¤ Skrevet 13. september 2015 #9 Skrevet 13. september 2015 Du må te det opp med far! Anonymous poster hash: b02f5...f9b Hvorfor?? Hvorfor ikke ta det med den det gjelder? Er det virkelig så fælt å måtte snakke med andre enn far?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #10 Skrevet 13. september 2015 Kan du ikke bare ta en telefon og spørre hva som egentlig hendte? Selv om ungene forsøker å gi en riktig fremstilling kan de ha oppfattet situasjonen ganske annerledes enn bonusmor. Få begge sider av historien før du trekker noen konklusjoner. Anonymous poster hash: b1820...e5c
MMP Skrevet 13. september 2015 #11 Skrevet 13. september 2015 Jeg hadde ringt stemor og spurt henne åpne spørsmål. Hvordan helgen hadde vært, om det hadde vært noe som ikke var greit... og så, om hun ikke hadde sagt noe om hendelsen - så hadde jeg sagt hva ungene hadde fortalt. Det er overhodet ikke greit å kaste leker i sinne rundt barna, men det kan vel tilte for den beste. Bare det ikke er en vane!!!!! ...ikke at jeg noen gang har kastet leker... eller noe annet...
¤Hippie¤ Skrevet 13. september 2015 #12 Skrevet 13. september 2015 Jeg hadde ringt stemor og spurt henne åpne spørsmål. Hvordan helgen hadde vært, om det hadde vært noe som ikke var greit... og så, om hun ikke hadde sagt noe om hendelsen - så hadde jeg sagt hva ungene hadde fortalt. Det er overhodet ikke greit å kaste leker i sinne rundt barna, men det kan vel tilte for den beste. Bare det ikke er en vane!!!!! ...ikke at jeg noen gang har kastet leker... eller noe annet... 👍🏻👍🏻 Virker som at så lenge det er stemor som "klikker", da må man på Familievernkontoret og snakke med FAR, for stemor er en dust. Blir så oppgitt når folk roper fvk og snakk med far, istedenfor å ta det med stemor.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #13 Skrevet 13. september 2015 nå er det sånn at det ikke er naturlig for meg å stemor å prate, men mindre hun tilfeldigvis er der jeg er... altså, jeg har ikke hennes nummer, og heller ikke fb osv.. tviler på ho hadde tatt tlf om jeg prøvde å ringe.. hi Anonymous poster hash: 1fd95...fa1
MMP Skrevet 13. september 2015 #14 Skrevet 13. september 2015 nå er det sånn at det ikke er naturlig for meg å stemor å prate, men mindre hun tilfeldigvis er der jeg er... altså, jeg har ikke hennes nummer, og heller ikke fb osv.. tviler på ho hadde tatt tlf om jeg prøvde å ringe.. hi Anonymous poster hash: 1fd95...fa1 Ok, ring din mann da og be om å få prate med henne. For dine barns skyld, så bør dere prøve å kunne prate litt i allefall... Om det ikke er aktuelt... så får du prate med din mann da - som så får prate med henne evt...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #15 Skrevet 13. september 2015 Jeg hadde ringt stemor og spurt henne åpne spørsmål. Hvordan helgen hadde vært, om det hadde vært noe som ikke var greit... og så, om hun ikke hadde sagt noe om hendelsen - så hadde jeg sagt hva ungene hadde fortalt. Det er overhodet ikke greit å kaste leker i sinne rundt barna, men det kan vel tilte for den beste. Bare det ikke er en vane!!!!! ...ikke at jeg noen gang har kastet leker... eller noe annet... 👍🏻👍🏻Virker som at så lenge det er stemor som "klikker", da må man på Familievernkontoret og snakke med FAR, for stemor er en dust. Blir så oppgitt når folk roper fvk og snakk med far, istedenfor å ta det med stemor. Det er mor og far som sammen har foreldreansvar og felles ansvar for at barna får god omsorg. Hvis barna opplever noe vondt på samvær så er det den ansvarlige forelderen man tar opp ting med. Så blir det hans ansvar å finne gode løsninger. Anonymous poster hash: 9968f...326
¤Hippie¤ Skrevet 13. september 2015 #16 Skrevet 13. september 2015 Jeg hadde ringt stemor og spurt henne åpne spørsmål. Hvordan helgen hadde vært, om det hadde vært noe som ikke var greit... og så, om hun ikke hadde sagt noe om hendelsen - så hadde jeg sagt hva ungene hadde fortalt. Det er overhodet ikke greit å kaste leker i sinne rundt barna, men det kan vel tilte for den beste. Bare det ikke er en vane!!!!! ...ikke at jeg noen gang har kastet leker... eller noe annet... 👍🏻👍🏻Virker som at så lenge det er stemor som "klikker", da må man på Familievernkontoret og snakke med FAR, for stemor er en dust. Blir så oppgitt når folk roper fvk og snakk med far, istedenfor å ta det med stemor. Det er mor og far som sammen har foreldreansvar og felles ansvar for at barna får god omsorg.Hvis barna opplever noe vondt på samvær så er det den ansvarlige forelderen man tar opp ting med. Så blir det hans ansvar å finne gode løsninger. Anonymous poster hash: 9968f...326 Ja, men nå var det slik at far ikke var der da dette skjedde. stemoren er en del av barnas liv, og da bør de voksne kunne klare å snakke sammen om ting som har skjedd, uansett. Faren bør absolutt ta del i det, men det bør være stemor som forklarer hva som skjedde. Hvis hun ikke er villig til det, må det gå gjennom far. Det viktigste er å finne ut hvorfor det skjedde, og forsikre seg om at det ikke skjer mer, slik at barna føler seg trygge der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå