Gå til innhold

Jeg trenger råd ang å introdusere eldre halvbror til våre ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av personlige grunner har vi ikke sagt til de to vi har, at de har en eldre halvbror, men det skal vi nå, og vil gjøre alt rett!! Men trenger tips og råd da det er ganske sår situasjon, men jeg ønsker han det beste (!!!) hos oss, og det å ta innover seg noe slikt fra begge sider

Anonymous poster hash: 334ae...979

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alder?

Anonymous poster hash: ec1a1...cd5

Skrevet

Halvbror er straks 14( men mye "mindre" i oppførsel osv. Veldig forsiktig snill liten gutt....)

Våre er 7 og 5

Skrevet

Kom kanskje ikke tydelig frem i innlegget, men halvbror vet heller ikke dette, pga moren ( ja som inngår i de personlige grunnene....)

Han har ikke hatt det så godt som man ønsker å gi sine barn, men det kan han få her, når han skal være her med tid og stunder , plass har vi, og alt er på stell sånn sett. Bare ønsker å gjøre det rette her

Skrevet

stakkars gutt som har en slik mor. bare ta det rolig, gå ut og spis og gjør noe hyggelig sammen :)

Skrevet

Ja det er veldig synd på den gutten, og kanskje derfor han også har blitt så sjenert og innelukket... Men hvordan sier jeg til mine barn også at ey, pappa har et barn fra før av? 😫 syns det er kjempe vanskelig... Burde ikke det komme frem før man går ut og spiser og koser oss?

Skrevet

jo det er sant at det bør komme først,men kan dere ikke bare sette dere ned sammen og fortelle det, de er jo ganske unge,og er ikke sikkert de reagerer så ille

Skrevet

jo det er sant at det bør komme først,men kan dere ikke bare sette dere ned sammen og fortelle det, de er jo ganske unge,og er ikke sikkert de reagerer så ille

Nei er nok jeg som overreagerer... Jeg tror absolutt at barna våre hadde elsket å ha en storebror. Særlig en som faktisk er helt utrolig snill med alt og alle... Moren prøver fortsatt å stoppe dette fra å skje.. Men nok er nok

Skrevet

Nei er nok jeg som overreagerer... Jeg tror absolutt at barna våre hadde elsket å ha en storebror. Særlig en som faktisk er helt utrolig snill med alt og alle... Moren prøver fortsatt å stoppe dette fra å skje.. Men nok er nok

er mora så vanskelig ,bør dere ta det gjennom en advokat, er hun forsatt bitter etter så mange år? stakkars sønnen hennes, hun setter seg selv foran han noe hun ikke skal

Skrevet

er mora så vanskelig ,bør dere ta det gjennom en advokat, er hun forsatt bitter etter så mange år? stakkars sønnen hennes, hun setter seg selv foran han noe hun ikke skal

Desverre har hun brukt sønnen i en slags "maktdemonstrasjon" og utnyttet faren med han. Om du forstår... Det er veldig sårt... Og det ødelegger oss forholdsmessig i hverdagen også... Manipulerende og flink til å bruke sønnen og samvittigheten til faren.. Jeg tar han gjerne imot her med åpne armer og ønsker å behandle han som en av mine ... Bare håper vi klarer det rett ❤️

Skrevet

Hvis dere forteller det på en enkel og grei måte, tror jeg barna dine vil godta dette og omfavne det slik bare barn kan. Barna kommer til å tenke på det positive med å få en storebror. Alt det negative som har skjedd, er det jo bare dere som vet.

Anonymous poster hash: d6d17...469

Skrevet

Dine barn har en fin alder nå! Store nok til å skjønne mye, men små nok til ikke å dømme.... :)

Dere kjenner kanskje andre familier med halvsøsken? Det kan dere jo "utnytte" :)

"Dere vet storebroren til Anna og Knut, han som har en annen mamma som han bor hos" f.x. Dra litt paralleller hit og dit..og bare vær ærlig og fortell at de også har en storebror. Kanskje bedre å si at han har bodt langt borte, og droppe at han har en vanskelig mor...

Tror dine barn går smertefritt! :)

Kanskje verre med fjortissen... Det kan svinge begge veier... Føler han ansvar for mor? Føler han seg sviktet av far? Hvilke historier har han vokst opp med? Han er i tillegg midt i puberteten, noe som kan være tøft selv uten problemer.. Kan bli komplisert...

Kan nok være en god idé å få hjelp hos ppt/bup, uansett blir det omveltninger i guttens liv.

Men lykke til!! Dere gjør det rette, og det vil nok være verdt det til slutt!

Anonymous poster hash: c8a45...5ae

Skrevet

Presenter det som en stor og gledelig ting: En storebror er jo en flott ting å ha! Tenk så morsomt og koselig det skal bli!

Men vær selvsagt også åpen for at de små kan få formidle sine morforestillinger også.

Anonymous poster hash: d8268...5c5
Skrevet

Åj.. her var det en positiv gjeng idag! Bra det, men du bør nok også forbrede deg på total skjærings... og holde den slags hemmelig kan nok få barna til å reagere med motvilje. Plutselig dukker det opp et nytt barn, som har rett på farens deres. Faren har hatt en familie før, som barna ikke vet om - og det kan nok sette mange slags følelser i sving.

Er slett ikke sikkert de blir bare begeistret over en storebror som dukker opp fra intet... 

Anonymous poster hash: 15eb0...422
Skrevet

Du har fått mange råd og de er bra, men en ting barna dine kommer til og spørre om hvorfor dere kke har fortalt dette før ( hvertfall hun på 7) ikke si så mye negativt om mammaen til storebror, prøv heller og få fokuset over på hygeige ting som dere nå kan gjøre med storebror, barn trenger ikke vite alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...