Gå til innhold

Er dere seriøst redde for disse? Historie om tre innvandrere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke forstå hvordan noen av dere kan bli så skremt, ja, noen har vel skrevet at de mister nattesøvnen over innvandrere som kommer til Norge.

Kan hende det hjelper å sette navn på noen av dem som har kommet, vise til enkeltpersoner.

1)Dzanan fra Bosnia. Han kom til Norge i 1997. Han var da 22 år gammel. Han er muslim, men han er også så mye mer enn det! Han er meget smart, snakket da han kom til Norge fem språk. Han lærte litt norsk mens han var her. Han er født og oppvokst i Sarajevo i en meget grei familie. Mor og far jobbet/jobber, og han studerte da krigen startet.

Ønsket han krig i Bosnia? Abselutt ikke. Han dro hjem til Sarajevo i 1999.

2)Fahim fra Afganistan. Han kom til Norge i 1997, han var da 30 år gammel. I Afganistan vokste han opp i en meget vestlig orientert familie hvor de la sterk vekt på utdanning. Han snakker også flere språk, det samme gjør hans to søstre, som ja, også fikk utdanning. Han er muslim, men så mye mer enn det. Han jobbet som tolk for de norske NATO styrkene i Afganistan og fikk opphold i Norge da det ble for farlig for han å bli i Afganistan.Han jobber i Norge.

Ønsker han fortsatt krig/konflikt i Afganistan? Abselutt ikke. Han ønsker å dra hjem.

3)Ayan fra Iran. Via opphold i India kom han til England for 10 år siden, han var da 18.I Iran vokste han opp i en lærd familie hvor begge foreldrene jobbet. Mor og far er leger.Han ble hjemmeundervist så lenge han var i Iran.Troen hans er ikke Islam, han er oppvokst hindu. Igjen snakker flere språk, og jobber nå i England som lege.

Dette er tre av mine venner, jeg kunne ha fortsatt med Luciana fra Chile, Muhammed fra Ghana, Shaif fra Somalia.

Dette er folk dere er redde for?

Hvorfor?

De er en ekstrem ressurs for deres land, da være Bosnia, Norge eller England.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke noen er redde for de du forteller om eller andre som integrerer seg i samfunnet og respekterer de lover og regler og kulturen i det landet de har flyttet til. Det kan fint gjøres uten å gi fullstendig avkall på egen kultur og bakgrunn.

Det er de som velger å ikke integrere seg, som ikke har respekt for sitt nye lands kultur, som velger å ikke følge landets lover og regler folk er redde.

Bare de ignorante greier ikke å skille disse gruppene. Dessverre så blir sistnevnte gruppe stadig større og mer synlig i samfunnet. Noe som er svært uheldig for førstnevnte gruppe.

Anonymous poster hash: 8eb3b...94b
Skrevet

Syns ikke du skal beskrive vennene dine så detaljert på et forum.

Anonymous poster hash: 972ee...50a

Skrevet

Det er vel heller det at norske fengsler er overfyllt av utleninger. ALLE overfallsvoldtekter er begått av menn fra ikke vestlige land. 70 % av alle familievoldsaker i oslo er utleninger. Og ikke minst alle disse ekstreme muslimene som skaper frykt , har dere hekt glemt ut terror frykten fra i fjor ? Flere sympatisører med is har norsk statsborgerskap og flere har ogdå reist for og krige med is. Klart dette skaper frykt.

Jeg både jobbet og kjennet flere utleninger som er helt fantastiske mennesker, men jeg kjennet også flere som snylter på det norske velferdsystemer og som er helt åpne om det og som kaller nordmenn godtroende og dumme, norske jenter er horer og som fortjener og bli voldtatt.. Så ja jeg ser begge sider.

Anonymous poster hash: 3d442...02a

Skrevet

Det er vel heller det at norske fengsler er overfyllt av utleninger. ALLE overfallsvoldtekter er begått av menn fra ikke vestlige land. 70 % av alle familievoldsaker i oslo er utleninger. Og ikke minst alle disse ekstreme muslimene som skaper frykt , har dere hekt glemt ut terror frykten fra i fjor ? Flere sympatisører med is har norsk statsborgerskap og flere har ogdå reist for og krige med is. Klart dette skaper frykt.

Jeg både jobbet og kjennet flere utleninger som er helt fantastiske mennesker, men jeg kjennet også flere som snylter på det norske velferdsystemer og som er helt åpne om det og som kaller nordmenn godtroende og dumme, norske jenter er horer og som fortjener og bli voldtatt.. Så ja jeg ser begge sider.

Anonymous poster hash: 3d442...02a

Enig!

Tilfører alle de som har sett og opplevd det verste en kan tenke seg. Som har fått Ptsd. Som har blitt psykisk ustabile. I norge har vi ikke kapasitet til å håndtere så mye psykiatri. Ja, det er forferdelig hva enkelte har måttet gjennomgå,men nei. Jeg vil ikke at meg selv eller mine nærmeste skal bli utsatt for voldtekt, eller drap pga norge tar inn flere flyktninger enn det de klarer å håndtere.,

Jeg kjenner flere utlendinger ( bl.a flere muslimer)som har kommet hit, som er bra utdannet og som er integrerte. Er ikke de som gjør meg redd....

Anonymous poster hash: 30777...449

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...