Gå til innhold

Ikke overraskende akkurat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.b.dk/viden/forskere-kaeder-lav-iq-sammen-med-racisme

Jeg generaliserer over en lav sko her, og føyer like gjerne til alle de som sier: "Jeg er ikke rasist, men..."

Dette baserer seg kanskje ikke på så kvalitativ forskning, men har nok mye sannheter i seg. Vil tro det er en sammenheng både met tanle på IQ og sosial bakgrunn.  

Anonymous poster hash: 9cda4...f3f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan godt komme med utsagnet "jeg er ikke rasist, men...". Grunnen til det er at det er så lite stuerent å stille spørsmål om det meste som har med innvandring, flyktninger, asylsykere å gjøre.

Jeg er på ingen måte rasist, dømmer ingen pga. hudfarge eller opprinnelse. Men jeg har hatt en del erfaringer med noen med utenlandsk opprinnelse som har gjort meg mer skeptisk enn jeg tidligere var - dessverre.

Forøvrig synes jeg lite om slike generaliseringer som du gjør. Det er sjelden et tegn på et åpent sinn heller...

Det mest interessante er kanskje det som står lengre ned i artikkelen, at de med lavere intelligens trekkes mot forenklede regler og verdensoppfatninger. Det kan sikkert stemme at man i de gruppene finner personer med lavere IQ. Vil tro at mange med ekstreme trosretninger også kommer inn i samme katergori.

Anonymous poster hash: 54eab...093
Skrevet

Jeg innrømmer at jeg er generaliserende  og forutinntatt overfor rasister og til dels FrPere. Problemet ligger vel i at jeg føler at jeg har et langt åpnere sinn enn disse grupperingene (Ja, jeg hører selvmotsikelsen, men allikevel). Jeg er bare skremt av mennesker som øyensynlig ikke vil andre vel, som bare er opptatt av seg og sitt. 

Anonymous poster hash: 9cda4...f3f
Skrevet

GJEEESSP BLA BLA

Anonymous poster hash: e836c...1e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...