Gå til innhold

Kajakk - ser denne bra ut ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du padlet mye?, eller tenker du å begynne å padle nå?

Anonymous poster hash: 45586...6c2

Skrevet

Ikke padlet mye. 

Anonymous poster hash: f26fa...ee4
Skrevet

Dersom du bor i et område med kajakklubb, ville jeg vurdert å melde meg inn der.

Den annonsen er sikkert helt ok den, men akkurat som med fjellsko og ryggsekker, så liker folk ulike kajakker. Det er veldig greit å prøve ulike merker for å finne ut hva du føler deg mest komfortabel i.

At den er stødig betyr jo også at den er noe tregere å manøvrere osv.

Jeg ville prøvd mange kajakker før jeg kjøpte. Og om du ikke har mulighet til det, så ville jeg ihvertfall testsittet den jeg skulle kjøpe. Fryktelig dumt om setet og bredden osv ikke passer perfekt til din kropp.

Skrevet

Sjekk spesifikasjonene på kajakken (står gjerne størrelse/vekt på passende padler).

Sjekk også ifht type vann man skal padle på. Sjø, ferskvann, surfing osv.

Skal du ut å padle uten erfaring- ta i våttkort så du får litt grunnleggende kunnskap.

Padle ihvertfall langs land og prøv å velte før du padler av gårde. Husk at håndtaket på spurttreke skal være på UTSIDEN av cocpiten.

God tur!

Anonymous poster hash: 35e9c...28f
Skrevet

Det er også litt dumt å kjøpe tørrdrakt uten å prøve den. Er litt som å kjøpe dress eller bunad på nett. Den må sitte skikkelig.

Er den for stor over skuldrene blir den uhamslig, er den for liten blir du hemmet i bevegelse osv.

Skrevet

Denne butikken er i nærheten, så jeg kan få prøvd både drakt og båt. Men har jo ikke noe å sammenligne med...

Og kajakk til 14000 + hadde jeg håpet å unngå.

Anonymous poster hash: f26fa...ee4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...