Gå til innhold

Må ta en litt klein tlf i morgen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt på en jobb jeg har lyst på. Det var elektronisk søknad, kun fakta ingen søketekst...

De kommer til å få minst 100 søknader, mange både kvalifiserte og overkvalifiserte...

(bare til info: jeg er kvalifisert!)

Anyways, tenker søknaden min drukner i mengden... Spes. siden jeg har et "hull" i cv'en.

Er god grunn til hullet, men det kommer jo ikke frem av cv'en.

Og så er jeg 44 år, og merker at jeg ofte blir forbigått av 25-30-åringer (ikke at det er noe galt med dem altså!!)

Iallefall, jeg tenker å ta en tlf til kontaktperson for stillingen i morgen, og jeg gruer meg!!

Jeg MÅ pushe meg litt, jeg må gjøre dem oppmerksom på meg og jeg må da selvsagt gjøre et positivt inntrykk! Hater å måtte forstyrre noen på jobb, men skal jeg ha en mulighet, så MÅ jeg...

Tips & lykkeønskninger mottas med takk :P

Anonymous poster hash: 3e05f...8f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker du å si når du tar kontakt? Du bør forberede noen gode og relevante spørsmål, ikke bare ringe for å "skravle"

Anonymous poster hash: e3cd0...1f4
Skrevet

Er du sikker på at du ikke kunne legge ved søkerbrev/søknad som vedlegg? Jeg har skrevet/sendt mange elektroniske søknader, og det har alltid vært mulig å legge med diverse vedlegg.

Anonymous poster hash: cc76d...974

Skrevet

Hva tenker du å si når du tar kontakt? Du bør forberede noen gode og relevante spørsmål, ikke bare ringe for å "skravle" Anonymous poster hash: e3cd0...1f4

Har absolutt tenkt å skrive ned et "manus"! Er jo akkurat skravling jeg vil unngå :P

Skrevet

Er du sikker på at du ikke kunne legge ved søkerbrev/søknad som vedlegg? Jeg har skrevet/sendt mange elektroniske søknader, og det har alltid vært mulig å legge med diverse vedlegg.Anonymous poster hash: cc76d...974

Har søkt masse jobber elektronisk, men de har alle hatt et eget felt for søknadstekst. Denne hadde ikke det....

Men jo, det er selvsagt mulig at jeg kunne lastet opp søknad som vedlegg, men jeg gjorde jo ikke det, så det hjelper jo lite nå :P med mindre jeg kan ettersende...

Skrevet

sørg for at du har gode relevante spørsmål..

jeg sitter selv og tar i mot søknader - skal ansette to stykker - og jeg synes det er skikkelig irriterende, og det trekker skikkelig ned (samme hvor kvalifisert du er) hvis du ringer uten noe fornuftig å si.. 

Anonymous poster hash: 671f7...fa7
Skrevet

sørg for at du har gode relevante spørsmål..jeg sitter selv og tar i mot søknader - skal ansette to stykker - og jeg synes det er skikkelig irriterende, og det trekker skikkelig ned (samme hvor kvalifisert du er) hvis du ringer uten noe fornuftig å si..  Anonymous poster hash: 671f7...fa7

Enig i det! Har selv ansatt folk....

Skrevet

På tross av litt høyt blodtrykk, så gikk tlf.samtalen kjempebra!! *puh*

Fikk i tillegg et annet jobbtilbud idag! Har mer lyst på den første, men det vet sjefen der jeg fikk jobb idag :)

Kanskje det endelig løsner for meg!! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...