Gå til innhold

Julegaver!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje litt tidlig å begynne og tenke på men greit å være litt tidlig ute også. Har tenkt å lage en del gaver i år, både sammen med og uten unger. Det kan være greit å få litt tips av andre til hva man gjøre. Noen som vil dele ideer med meg? Min liste over hva vi skal lage er foreløpig ikke veldig lang.

Her er det jeg veit at vi/jeg skal lage:

- tennbriketter. Både av kongler, eggekartonger og avis (https://lagdetselvdavel.wordpress.com/2015/09/06/tennbriketter-av-eggekartong/)

- marmelader og kjeks som passer til ost. Blir iallefall chilimarmelade og blåbærmarmelade (evnt gele). Lagde chilimarmelade i går og den ble faktisk ikke veldig sterk selv om ene chilien jeg brukte var veldig sterk.

- saft/syltetøy/frosne selvplukka bær som kan brukes til smoothie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

løkmarmelade

Anonymous poster hash: 89cbf...2f5
Skrevet

Chilimarmelade høres spennende ut :) Vil du dele oppskriften du har brukt hi?

Anonymous poster hash: 89cbf...2f5
Skrevet

Brente mandler👍🏽 hvis du kan strikke så er det fint med sånne kjøkkenkluter i spreke farger 😊 kjøp billige vaser å spray i forskjellige mønster med å bruke teip, han også bruke limpistol for å lage mønster, som hjerter så spray over.

Anonymous poster hash: db2c8...ea3

Skrevet

Skal du lage ting med barna? Det kan være morsomt for dem å dyppe lys og støpe såper. Vi har også støpt sjokolade.

Skrevet

Hørtes ut som fine gaver å få... Fra barnehagen! 😂

Anonymous poster hash: 8d8ef...0d2

Skrevet

Brente mandler👍🏽 hvis du kan strikke så er det fint med sånne kjøkkenkluter i spreke farger 😊 kjøp billige vaser å spray i forskjellige mønster med å bruke teip, han også bruke limpistol for å lage mønster, som hjerter så spray over.

Å hjelpes, det hørtes fælt ut. En jugglete, billig vase med lim og glitterhjerter på?! Hjemmelagde julegaver fra noen som ikke er veldig gode til et bestemt håndarbeid er bare pinlig.

Anonymous poster hash: 4658e...be5

Skrevet

Brente mandler hvis du kan strikke så er det fint med sånne kjøkkenkluter i spreke farger kjøp billige vaser å spray i forskjellige mønster med å bruke teip, han også bruke limpistol for å lage mønster, som hjerter så spray over.

Pleier bestandig å lage brente mandler til en onkel - så må det i år også, bare glemte å skrive det opp på lista :) strikke kan jeg, mulig det blir med. Mulig jeg modifiserer vaseideen din til å få tak i fliser de kan dekorere slik at de kan brukes under kjeler. De fleste har nok pynteting - og om de ikke liker utseende vil det jo ikke syns under kjelen. Dessuten så syns jeg bestandig at jeg har for få gryteunderlag selv ;)

Skrevet

Skal du lage ting med barna? Det kan være morsomt for dem å dyppe lys og støpe såper. Vi har også støpt sjokolade.

Både med unger og aleine. Såper har vi laget før - og det er en ting vi kan godt gjøre igjen siden jentungen er gammel nok nå som hun er sju. Pleier å lage såpe helt fra bunn med fett og lut så da vil jeg ikke ha med småunger. Lys har jeg ikke hatt med unga på så det er vel på tide også, mulig bivokslys istedet for å dyppe. Men det får tiden vise.

Skrevet

Brente mandler hvis du kan strikke så er det fint med sånne kjøkkenkluter i spreke farger kjøp billige vaser å spray i forskjellige mønster med å bruke teip, han også bruke limpistol for å lage mønster, som hjerter så spray over.

Å hjelpes, det hørtes fælt ut. En jugglete, billig vase med lim og glitterhjerter på?! Hjemmelagde julegaver fra noen som ikke er veldig gode til et bestemt håndarbeid er bare pinlig.

Anonymous poster hash: 4658e...be5

Tull og tøys. Slike ting er bare koselig fra unger til nære slektninger. Og hva passer bedre til en bukett markblomster om sommeren? Spesielt om samme unge har plukket dem.

Skrevet

Var masse gode forslag her - men tar gjerne imot fler :)

Skrevet

Kan ikke du sende slike julegaver til meg da? Elsker å få slikt hjemmelaget og setter pris på engasjementet som vedkommer legger i det :)

Skrevet

Kan ikke du sende slike julegaver til meg da? Elsker å få slikt hjemmelaget og setter pris på engasjementet som vedkommer legger i det :)

skulle gjerne ha gjort det men har "ørtogførti" jeg skal lage til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...