Gå til innhold

Sesongmedisinert? Antidepressiva

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er gift og har 3 barn. Min mann er ufør i en alder av 28 år.

Han har depresjon, angst og får panikkanfall.

Høst, vinter og vår er de verste sesongene. Jeg gruer meg til hver vinter. Dette påvirker meg og barna. Jeg føler på at jeg går inn i depresjon selv. Mister all energi og har nedtelling til lysere og lettere dager. Dette starter alltid i sammenheng med at jeg skjønner at min manns depresjon blomstrer for fullt. Han er medisinert.

Vurderer å selv prøve Antidepressiva for å komme meg gjennom hans vinteerdepresjon.

Jeg vet ikke hvor mange flere vintre jeg klarer uten å gå fra ham..

Flere som bare er sesongmedisinert?

Anonymous poster hash: 94527...dfd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok vanskelig, da antidepressiva tar tid både å starte med og slutte med pga bivirkningene. Dette kan ta uker og måneder. Antidepressiva virker heller ikke dersom du ikke er deprimert. Høres ut som om mannen din ikke er korrekt medisinert.

Anonymous poster hash: 04373...353
Skrevet

Jeg sliter også mer vinterstid ift depresjoner. Her har vi løst det slik at jeg trapper opp på medisiner tidlig høst,og trapper ned igjen før våren. Starter opptrapping i august, nedtrapping i mars. Jeg står på medisiner fast,men har behov for høyere dose på vinteren. Nå har jeg stått på medisiner i mange år da, og merker ikke noe særlig til bivirkninger lenger.

Kanskje mannen din skulle hatt et lignende opplegg.

Anonymous poster hash: 5a296...e59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...