Gå til innhold

Bleieslutt, hva gjør vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei jente som akkurat har fylt 2 år. Og jeg lurer på om hun faktisk har sluttet med bleier i helgen 😉

På fredags ettermiddag sa hun fra at: vil ikke ha bleie, vil tisse på do. Vi tok av bleia som en test, og nå har hun ikke hatt på seg bleie hele helgen. Kun på natta da.

Så hva gjør vi i morgen når det er barnehage? Leverer hun uten bleie og ber de følge opp? Tar på henne bleie og stopper treningen?

Litt overrasket over at dette skjedde så kjapt, har ikke engang snakket med barnehagen om at vi har trent på å gå på do😊 Jeg regner jo med at vi har bedre tid til å følge med hjemme enn de har i barnehagen.

Så, hva hadde du gjort, med eller uten bleie i barnehagen i morgen? 😄

Anonymous poster hash: 9743b...e84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor stresse? min sluttet i sommer da var han 2,5 år, er ikke sikkert hun er klar engang

Anonymous poster hash: 6d13f...66d
Skrevet

Hvorfor stresse? min sluttet i sommer da var han 2,5 år, er ikke sikkert hun er klar engang

Poenget er jo at vi ikke har stresset. Hun har spurt om det selv, og bedt om å få gå uten bleier. Vi hadde tenkt til å vente litt til.

Skrevet

Hadde absolutt benyttet sjansen når hun vil det selv. Jeg har en gutt som måtte tvinges da han var 4, for han ville aldri. Om dere venter nå når hun vil så kanskje hun ikke vil lenger senere.

Anonymous poster hash: c0362...e51
Skrevet

Leste du i det hele tatt hi?

Jeg ville sendt henne uten bleie. Men kanskje et ekstra skift ifht hva dere pleier.

Skrevet

Hadde absolutt benyttet sjansen når hun vil det selv. Jeg har en gutt som måtte tvinges da han var 4, for han ville aldri. Om dere venter nå når hun vil så kanskje hun ikke vil lenger senere.

Det er jo litt det jeg tenker også. Og hun har klart seg gjennom helgen helt uten uhell, og sagt fra hver gang hun må på do. Da tyder det jo på at hun klarer å styre det noe selv.

Skrevet

Leste du i det hele tatt hi?

Jeg ville sendt henne uten bleie. Men kanskje et ekstra skift ifht hva dere pleier.

God ide, jeg får sende med litt ekstra. Så får barnehagen også vurdere hvordan det går der 😊

Skrevet

Prøv på mandag utenbleie, ta med masse skiftetøy, og gi beskjed til bhg at de kan Ta på bleie etter f.eks tre uhell eller hva du synes er greit. Det er kjipt for jenta å ha mange uhell blant venner også, så hvis det blir uhell hele tiden er hun kanskje ikke klar.

Skrevet

Ville sendt uten bleie. Men ta med et par ekstra skift :-) Holder på her også med sønnen min. Han er ikke like flink som din,men han vil sååå gjerne,og da nekter jeg han ikke. Han er så stolt hver gang han klarer å holde seg til vi rekker doen :-) Tar gledelig ekstra klesvask for en liten periode :-)

Barnehagen vår er veldig ålreite sånn også,de begynner tidlig med å oppfordre og tilby barna å gå på do, og har ingen negative holdninger når noen driver med dotrening. Det er en del av hverdagen til barnet som de også må forholde seg til for en kort periode til barnet klarer det selv.

Skrevet

Leste du hva hun skrev?

Jenta har selv sluttet. HI presser ikke.

Jeg ville gitt det er sjanse i barnehagen.

Si at vi prøver uten bleie men om hun har uhell så tar de i barnehagen på bleie slik at hun kan øve mer hjemme før hun slutter i barnehagen.

Hun høres uansett klar ut og hun klarer seg sikkert fint i barnehagen.

Anonymous poster hash: 67f58...3eb

Skrevet

Ha med ekstra skift og send uten bleie i bhg. De ansatte vil jeg tro setter pris på en bleie-unge mindre sålenge det ikke er masse uhell ☺

Store barn som har sluttet for lenge siden har også uhell iblant.

Skrevet

Det er jo litt det jeg tenker også. Og hun har klart seg gjennom helgen helt uten uhell, og sagt fra hver gang hun må på do. Da tyder det jo på at hun klarer å styre det noe selv.

Høres ut som hun har full kontroll, ser ingen grunn til å ta på bleia igjen. :)

Skrevet

Du har bleier i bhg, og sier at dere har startet med bleieslutt......... Første barnet? ;)

Anonymous poster hash: 7e42f...0cb

Skrevet

Takk for gode innspill. Da prøver vi uten bleie i barnehagen i morgen, og satser på at det går bra 😄

Det er jo som flere sier ikke værre enn å ta på bleie igjen hvis det ikke skulle funke 😊

Skrevet

Du har bleier i bhg, og sier at dere har startet med bleieslutt......... Første barnet? ;)

Anonymous poster hash: 7e42f...0cb

Ja 😂

Skrevet

Synes absolutt det høres ut som om hun er klar. Ville ikke tatt på bleie i morgen, men ta med masse skift. Må regne med litt flere uhell i barnhagen da det er fort gjort å glemme å gå på do tide når man er midt i en lek, men synes ikke dere skal gi opp selv om det blir noen uhell i morgen altså. Viktig at de ansatte er innstilt på å følge opp og ta henne med på do ofte i begynnelsen.

Anonymous poster hash: 3c9f6...947

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...