Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #1 Skrevet 13. september 2015 er dumme! Enkelt og greit! Og er du en av dem som ikke stemmer, har du ikke lov til å klage på ting du er misfornøyd med i samfunnet. Anonymous poster hash: 874c1...848
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #2 Skrevet 13. september 2015 OK. Anonymous poster hash: 79b68...271
Surogvanskelig Skrevet 13. september 2015 #3 Skrevet 13. september 2015 Er på en måte enige i budskapet ditt, men allerede i barnehagen lærte jeg at de som sier at andre er dumme, de er dumme de!!!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #4 Skrevet 13. september 2015 Syns innlegget ditt derimot var svært intelligent og reflektert Anonymous poster hash: 83642...bc8
kristinehufine Skrevet 13. september 2015 #5 Skrevet 13. september 2015 Jeg stemte ikke ved forrige valg. Grunn; Lå rett ut i senga med diaré og oppkast den dagen... Og det var siste mulighet! Orket rett og slett ikke dra bort på valglokalet. Gjør meg absolutt ikke dum... Og ja, hvis man ikke har peiling på politikk kan det kanskje være greit å gi ansvaret til andre? Mange tenker nok sånn, og gidder ikke sette seg inn i hva de forskjellige partiene står for.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #6 Skrevet 13. september 2015 De som helt bevisst ikke ønsker å stemme, kan ha ulik motivasjon for det, men å kalle noen dumme? Nei, det sluttet vi vel med før vi begynte på skolen, de fleste av oss. Å la være å stemme kan på sikt bli en trussel mot demokratiet vårt, og etter min mening har du heller ikke rett til å klage på politikk og politikere hvis du faktisk ikke gadd å delta i valget. Anonymous poster hash: 3166a...81d
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #7 Skrevet 13. september 2015 Jeg er litt delt i hva jeg synes. På en måte mener jeg alle burde benytte stemmeretten sin, men på den andre siden står det en viss respekt av folk som innser sin begrensning. Anonymous poster hash: 2a32a...a76
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #8 Skrevet 13. september 2015 Jeg har alltid stemt ap, men i hår kom det fram en stygg korrupsjonssak. Tror ikke jeg kommer til å stemme nå. Er jeg også dum? Anonymous poster hash: 0c1b0...8d5
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #10 Skrevet 13. september 2015 Om du skal kritisere andre, og samtidig påpeke dumskap.. Burde du komme med noe mer reflektert innlegg Selv har jeg stemt siden jeg fikk stemmeretten, i år gikk stemmen til SP, slik det har gjort hvert år. Anonymous poster hash: 38a5c...584
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #11 Skrevet 13. september 2015 De som helt bevisst ikke ønsker å stemme, kan ha ulik motivasjon for det, men å kalle noen dumme? Nei, det sluttet vi vel med før vi begynte på skolen, de fleste av oss. Å la være å stemme kan på sikt bli en trussel mot demokratiet vårt, og etter min mening har du heller ikke rett til å klage på politikk og politikere hvis du faktisk ikke gadd å delta i valget. Anonymous poster hash: 3166a...81d Å oppgi sin rett til å stemme fordi man ikke "har satt seg inn i politikk" er som å oppgi sin ytringsfrihet fordi man "ikke kan komme på noe å si". Anonymous poster hash: ffca1...c4b
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #12 Skrevet 13. september 2015 Personlig syns jeg det er en plikt å stemme når en er norsk statsborger med stemmerett. Det tar ikke lang tid å sette seg litt inn i politikken for å få en følelse av hva en kan stemme. Selv har jeg null interesse av politikken i kommunen her, men har søkt litt på nett for å finne ut hva jeg kan stemme. En halvtimes søk mens ungene lekte. Senere idag skal vi sykle på skolen for å stemme mens ungene leker på skolen. Nå skal det vel sies at jeg er oppvokst med en politisk far og en gata med veldig mange politiks aktive mennesker. Så har fått printet det inn fra tidlig alder at stemmeretten skal brukes. Da jeg var mindre satt jeg meg inn i politikken, kun for å irritere min far og naboene. Jeg snakket midt imot bare for å irritere, men for å snakke de midt imot eller settedefast måtte jeg jo vite hva partiet de var med i mente. Gikk nestenensport i det, men å har min far gjennomskuet meg og da er det ikke noe gøy lenger. Men jeg skal fortsatt bruke min stemmerett, det syns jeg fortsatt at alle burde gjøre. Anonymous poster hash: d4c61...3a8
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #13 Skrevet 13. september 2015 Hvis man overhodet ikke har peiling og ike er interessrt, synes jeg det er like greit å avstå fra å stemme. Man må ikke stemme for en hver pris. Frp sikrer seg stemmer fra mange usikre velgere med sine populistiske argumenter. Bedre med sofavelgere da. Anonymous poster hash: d42aa...b59
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #14 Skrevet 13. september 2015 De som helt bevisst ikke ønsker å stemme, kan ha ulik motivasjon for det, men å kalle noen dumme? Nei, det sluttet vi vel med før vi begynte på skolen, de fleste av oss. Å la være å stemme kan på sikt bli en trussel mot demokratiet vårt, og etter min mening har du heller ikke rett til å klage på politikk og politikere hvis du faktisk ikke gadd å delta i valget. Anonymous poster hash: 3166a...81d Å oppgi sin rett til å stemme fordi man ikke "har satt seg inn i politikk" er som å oppgi sin ytringsfrihet fordi man "ikke kan komme på noe å si". Anonymous poster hash: ffca1...c4b At man har rett til å stemme, betyr ikke at man har plikt. At man har rett til å ytre noe offentlig, betyr ikke at man har plikt til å gjøre det. Anonymous poster hash: d42aa...b59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå