Gå til innhold

Er vi for strenge? Barn med fotballtalent..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en 11 åring som er meget talentfull i fotball.

Han har får nå hospitere på laget over han, for å få mere utfordringer.

Han er utespiller egentlig, men synes det er så moro å stå i mål. Han er forsåvidt god i mål også, men det er ikke der han har en fremtid....

De siste gangene jeg har hentet han på trening der han hospiterer har han stått i mål. Nå har jeg sagt at da kan vi bare kutte ut denne treningen om han skal spørre om å få stå i mål.. da kan han holde seg til sitt lag, og trene med de.

Tanken bak hospiteringen er jo at han skal videreutvikle seg på det han er god på.

Er jeg/vi for strenge?

Anonymous poster hash: 1fcc3...6b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dere er for strenge.

Anonymous poster hash: 0d183...044

Skrevet

Hva vil han selv?han er bare 11 år.

Hvis han synes det er moro og stå i mål,må han vel få lov til det.

Skrevet

Nei det syns jeg ikke.

Anonymous poster hash: 547ab...16f
Skrevet

Jeg ville kanskje snakket med treneren først. Men han er jo god i mål også?

Ja, jeg synes det blir for strengt. Det er jo sikkert kjempestas for han å stå i mål hos de større gutta ☺

Skrevet

Hva vil han selv?han er bare 11 år.

Hvis han synes det er moro og stå i mål,må han vel få lov til det.

Da kan han vel stå i mål til sitt eget lag og ikke hospitere på annet lag.

Anonymous poster hash: 547ab...16f

Skrevet

Ja, jeg syns dere er for strenge. Det er vel ikke deres ønsker og drømmer som er viktig her, men at gutten finner glede i idretten sin?

Hvis han vil stå i mål er det vel bra at han får trene på det med et bra lag også?

Skrevet

Gleden med idrett ble brått slutt gitt. Hva med å la han bestemme dette selv??

Skrevet

Snakk om ivrige foreldre med fullstendig gal innstilling! Stakkars unge, la han styre dette selv. Han er et barn og dere styrer for mye!!

Anonymous poster hash: b7432...a42

Skrevet

Stakkars barn, la han ha det gøy på fotballtrening.

Han har fremtiden som utespiller? Han er11 år og hospiterer et lag opp. Vi har to i klubben som er 11 år og spiller med 13-14 åringer, da snakker man talent.

Anonymous poster hash: e805e...fa0

Skrevet

"Der han har en fremtid"? 

Om det ikke er lystbetont, så gidder han vel neppe holde på med dette i fremtiden. 

La gutten bestemme selv, i samråd med trenerne. 

Skrevet

Han er 11 år! Det finnes utallige barn som har blitt presset av sine foreldre til å gjøre ting de ikke ønsker, og det foreldrene til slutt ender med er et umotivert barn som bare er middels fordi han ikke gidder å gjøre en innsats. Hvis dere ønsker å ødelegge guttens talent så gjør dere som nå, hvis ikke så må dere gjøre en stor holdningsendring hos dere selv.

Anonymous poster hash: d649c...21f

Skrevet

Takk for svar. Han har stooor glede av fotball, uansett hvilken plass på laget han har.

Men han har ingen fremtid som målvakt, da han er liten, og kommer aldri til å bli så veldig lang..

Og det er ikke slik at han må bli noe stort for meg, men han har målene klare, og ønsker å gå på idrettsgymnaset. :-)

Jeg tenker at vitsen med hospitering er jo å bli bedre på det han er god på, og det blir han jo ikke når han står i mål. Vi bruker også en del tid på kjøring, da dette er tre treninger ekstra i uka.

HI

Skrevet

Takk for svar. Han har stooor glede av fotball, uansett hvilken plass på laget han har.

Men han har ingen fremtid som målvakt, da han er liten, og kommer aldri til å bli så veldig lang..

Og det er ikke slik at han må bli noe stort for meg, men han har målene klare, og ønsker å gå på idrettsgymnaset. :-)

Jeg tenker at vitsen med hospitering er jo å bli bedre på det han er god på, og det blir han jo ikke når han står i mål. Vi bruker også en del tid på kjøring, da dette er tre treninger ekstra i uka.

HI

Jeg mener fortsatt at dere gjør veldig feil!

Anonymous poster hash: d649c...21f

Skrevet

Jeg hadde nok tenkt som deg. Det er mulig det er både strengt og feil, men jeg er gammel toppidrettsutøver og er nok preget av den tankegangen.

Skrevet

Han er 11 år, dvs at det fremdeles er snakk om barneidrett!

Idretts- og treningsglede er det som skal være fokus nå. La han gjøre det han har lyst til og har moro av, når han begynner på ungdomsskolen kan han begynne satse mer taktisk.

Anonymous poster hash: 799c4...8be

Skrevet

Jeg er enig med dere. Poenget med hospiteringen faller bort hvis han bare står i mål der, og da kan dere like gjerne bruke denne tiden på andre ting. Feks spille ball på løkka med kompiser som også er lystbetont. Det skal kreve litt å få hospitere, og han kom ikke dit for å stå i mål. Det kan han gjøre på sitt eget lag eller på fritiden.

Skrevet

Ikke bare for strenge.

Det virker som om dere har litt for store planer på vegne av en på 11.

Allsidighet er bra og å stå i mål er også med på å videreutvikle han.

Tenker trener på laget tenker du er en mamma med for høye tanker om sønnen sin.

Ka han trene og ha det gøy.

Anonymous poster hash: 1f217...3aa

Skrevet

Snakk med treneren.  Står han i mål hele tiden, eller er det noe han gjør bare de siste minuttene fordi han synes det er stas.  Han er 11 år, han er stor nok til å det går an å snakke med ham selv også.  Hadde det vært på hans vanlige lag, hadde jeg synes at dere var for strenge, men så lenge han får være med på noe ekstra for å bli bedre og det innebærer mye ekstra kjøring og støtte fra dere, synes jeg at det er helt i orden at dere som foreldre stiller noen krav.  

Skrevet

Syns han kan velge hva han vil selv. Om han ikke ønsker å bli en god fotballspiller kommer han uansett til å velge det bort når han blir gammel nok.. Forklar hva dere mener, men la han styre selv 😊 Foreldre tjener sjelden på å tvinge ungene til å gjøre fritidsaktiviteter...

Skrevet

Man utvikler en egen evne til å lese spillet om man står i mye i mål. For et bedre overblikk enn som utespiller. Hvis gutten deres synes det er gøy ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Idrettsglede må være i fokus! Uansett! !! For meg blir det helt galt å ikke la han stå i mål! Hospitering eller ikke...

Skrevet (endret)

Jeg er enig med dere.

Hensikten med hospiteringen er vel å videreutvikle ferdigheter som en utespiller, da er det jo bortkastet å stå i mål.

Om det var et brennende ønske så hadde jeg oppfordret til å gjøre det på sitt eget alderstrinn.

Det krever jo sikkert litt av dere ifht kjøring etc, og for å være med der å stå i mål er mye av hensikten borte.

Alle er så redde for å legge litt press på ungene sine i dag. Det er ikke bare å løpe rundt og leke når du er 11 år. Det kreves innsats og tillit.

Jeg hadde sagt til sønnen min at den tilliten han får ved å hospitere der ikke bør benyttes til å stå målvakt, det er her han skal utvikle seg og ikke stå i mål.

De fleste barn tåler å få krav, såfremt det ikke er urimelige krav.

Det er jo faktisk slik at dere fortsatt representerer den voksne garde og derav besitter langt mer evne til langsiktig planlegging og tenkning. Så derfor hadde jeg ikke synes det vært greit om sønnen min hospiterte på et eldre lag og kun stod i mål, ville ikke latt ham spolere den sjansen.

Endret av Twintipp og himmelblå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...