Gå til innhold

Får man ikke lungemodningssprøyte 34+0?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare en tanke. Er 33 uker og 1 dag på veg og sliter med vonde kynnere. Er heldigvis umoden, men var til sjekk pga regelmessige og sterke smerter/tak som varte i 1/3 døgn. Vorma vet de at UL termin stemmer, på dagen? Man får sprøyte hvis man har eier og er 33+6, men ikke hvis man er 34+0? Er det så lurt da?

Anonymous poster hash: 88aaa...24a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved uke 34 er barna regnet som ferdige. De trenger å legge på seg og utvikle sugerefleksen.

Ul er ikke 100% sikker, men en sag til eller fra har lite å si når man har kommet så langt i svangerskapet.

Hilsen prematurmamma til 3 småttiser.

Anonymous poster hash: dba37...0f1

Skrevet

Ved uke 34 er barna regnet som ferdige. De trenger å legge på seg og utvikle sugerefleksen.

Ul er ikke 100% sikker, men en sag til eller fra har lite å si når man har kommet så langt i svangerskapet.

Hilsen prematurmamma til 3 småttiser.Anonymous poster hash: dba37...0f1

Ok. Men regner de uke 34 som 34+0 eller 33+1? Satser jo på at babyen holder seg inne i 4 uker til, men føles litt skummelt med umodne lunger osv.

Skrevet

34+0

Anonymous poster hash: dba37...0f1

Skrevet

Ul er ikke hundre prosent sikker, nei.

Fra uke 34 (34+0) setter de ikke lungemodning og gjør ikke noe for å stoppe fødselen, men ingen regel uten unntak. De tar individuelle vurderinger.

Jeg var selv på sjekk på sykehuset i uke 34 grunnet sterke, regelmessige kynnere og nedpress.

Viste seg at det var rier. Var 0,5 cm igjen av livmorhalsen (var 4 cm uken før) og hadde 3-4 cm åpning. De gjorde ingen ting for å stoppe fødsel heller ikke lungemodning. De regnet med fødsel i løpet av dagen.

Men fødselen stoppet opp av seg selv. Da regnet de med fødsel i løpet av en uke eller to.

Fødte til slutt i uke 42, igangsatt med iherdig stripping og tøying :)

Skrevet

Fra uke 34 (34+0) setter de ikke lungemodning og gjør ikke noe for å stoppe fødselen, men ingen regel uten unntak. De tar individuelle vurderinger.

Jeg var selv på sjekk på sykehuset i uke 34 grunnet sterke, regelmessige kynnere og nedpress.

Viste seg at det var rier. Var 0,5 cm igjen av livmorhalsen (var 4 cm uken før) og hadde 3-4 cm åpning. De gjorde ingen ting for å stoppe fødsel heller ikke lungemodning. De regnet med fødsel i løpet av dagen.

Men fødselen stoppet opp av seg selv. Da regnet de med fødsel i løpet av en uke eller to.

Jeg hadde over 5 cm livmorhals, så ganske umoden :) men første ble født uke 40.

Skrevet

Jeg hadde over 5 cm livmorhals, så ganske umoden :) men første ble født uke 40.

Da kan du nok slappe av :) Da påvirker ikke kynnerne livmorhalsen. Men plagsomt er det jo likevel! 

Skrevet

Jeg hadde over 5 cm livmorhals, så ganske umoden :) men første ble født uke 40.Anonymous poster hash: 88aaa...24a

Da kan du nok slappe av :) Da påvirker ikke kynnerne livmorhalsen. Men plagsomt er det jo likevel!

Ja, men de var utrolig vonde den dagen jeg var på sykehus. Som rier omtrent. Men har roet seg, er mer ubehagelig og slitsomt nå, men får bare holde ut ;) uke 35 føler jeg meg sikkert tryggere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...