Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #1 Skrevet 13. september 2015 Hei. Jeg begynner å se meg nødt til å forlate mannen. Vi har to små barn sammen, men etter årevis med en mann som behandler både meg og barna våre dårlig, så tror jeg ikke jeg klarer mer. Men, så tenker jeg på det økonomiske. Jeg jobber som lærer og har bare årsvikariat nå. Er ikke så lett å få fast jobb er jeg bor (lite stillinger å ta av). Hvordan er det å flytte til et annet sted i landet med barna? Kan jeg flytte til hvor enn jeg får en fast stilling evt.? Regner med at jeg får hovedomsorgen siden han jobber offshore. Syns det er grusomt hele greiene, men jeg kan ikke lenger leve et liv som jeg lever nå. Anonymous poster hash: ec2bb...195
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #2 Skrevet 13. september 2015 Du kan flytte, men far kan bestride det. Kjipt for ungene. Må du flytte så langt for å få jobb? Anonymous poster hash: 034d9...c3b
smiia Skrevet 13. september 2015 #3 Skrevet 13. september 2015 Det er vel meldeplikt, dvs at du må gi beskjed til han senest tre uker før dere flytter. Tviler på om han kan motsette seg det, han har jo selv ikke mulighet til å ha hovedomsorg når han jobber offshore. Jeg synes godt du kan flytte for å sikre deg jobb og dermed sikre femtiden til deg og barna. Bare pass på at du tenker deg godt om og velger et sted dere kan bli boende i lang tid, så det ikke blir masse flytting og mangel på stabilitet for ungene framover.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2015 #4 Skrevet 13. september 2015 Du kan flytte, men far kan bestride det. Kjipt for ungene. Må du flytte så langt for å få jobb? Anonymous poster hash: 034d9...c3b Hva innebærer det dersom mannen bestrider det? Vet ikke hvor langt jeg må flytte for å få fast jobb. Men jeg vil jo gjerne få fast jobb et sted jeg trives og kan ha litt tilhørighet, og det har jeg ikke noen sted i nærheten dessverre. Anonymous poster hash: ec2bb...195