Gå til innhold

Lære barnet og tørke seg selv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når hun har bæsja. 😜 hun rekker jo ikke til. 😅 hvordan har dere gjort det, og hvilken alder klarte de det alene?

Anonymous poster hash: 12890...90b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De var ganske store, for det ER et problem at armene ikke er lange nok. Eldste husker jeg ikke, men tipper nr 2 var nesten 5 år. Han er 7 nå, og det hender fortsatt jeg sjekker at han har gjort der ordentlig. 4-åringen får hjelp til tørking.

Anonymous poster hash: 28626...7fa

Skrevet

De var ganske store, for det ER et problem at armene ikke er lange nok. Eldste husker jeg ikke, men tipper nr 2 var nesten 5 år. Han er 7 nå, og det hender fortsatt jeg sjekker at han har gjort der ordentlig. 4-åringen får hjelp til tørking.

Mi er nesten 5. Tørker enda. Må kanskje prøve og få henne til og gjøre det selv, og heller sjekke at det er bra en periode.

Anonymous poster hash: 12890...90b

Skrevet

Min lærte det sommeren før han begynte på skolen.

Skrevet

Bare husk å lære de det før skolestart. ...for på skolen får de ikke hjelp til det.

Skrevet

Lærte min det før skolestart. Han er en pertentlig gutt så han tørker heldigvis grundig 😃

Anonymous poster hash: 1e2d6...1b2

Skrevet

Min er nettopp fylt 5, og vi "dobbelttørker" nå. Han tørker seg først, roper på oss og så tørker jeg eller far for å sjekke om det er rester. Han får ros når det er rent og pent så han etter hvert skjønner hva som er "bra jobb".

Anonymous poster hash: 10b73...03d

Skrevet

Attehva? Ikke lange nok armer? Min treåring kommer til der. Men det er viktig å terpe på at de skal tørke -helt til det ikke er mer bæsj igjen på papiret. Begynn å øve så fort som mulig, men gå over selv i begynnelsen til dere ser at barnet har kontroll. Viktig at dette sitter senest til skolestart, men gjerne før. Lykke til!

Anonymous poster hash: 4425f...a7e

Skrevet

Attehva? Ikke lange nok armer? Min treåring kommer til der. Men det er viktig å terpe på at de skal tørke -helt til det ikke er mer bæsj igjen på papiret. Begynn å øve så fort som mulig, men gå over selv i begynnelsen til dere ser at barnet har kontroll. Viktig at dette sitter senest til skolestart, men gjerne før. Lykke til!

Anonymous poster hash: 4425f...a7e

Dette med armene skjønner ikke jeg heller. De klarer da både å bøye og vri seg.

Mine barn har begynt å øve seg ved 4 års alder.

Anonymous poster hash: c71ad...6d4

Skrevet

Mine gutter har sluttet med bleie to år gamle, begynt å øve på å tørke selv når de er tre (altså vi har tørket etter de har prøvd selv). Fire år gamle har de stort sett vært rene etter egen tørking, og vi har gradvis kuttet ut kontrolltørkingen.

Jeg synes det er veldig rart (og ekkelt) å få besøk av barnas fire-fem år gamle venner, som sitter og roper at jeg må tørke...😕 Det klarer de fint selv! 😉

Anonymous poster hash: f14cf...4c3

Skrevet

Det bør komme i sammenheng med bleieslutt.

I Bhg øves det fra dag 1 uten bleie på tørking.

Skrevet

Min femåring har også begynt å øve seg på å tørke selv. Han har ikke så lyst når Bæsjen er litt løs da, hehe. Redd for å få bæsj på hendene.

Jeg har ikke noe som helst problem med å tørke sønnens venner i rumpa... Heller det enn at de skal gå rundt med bæsj der og så sitte i møblene etc. Det er jo veldig ulikt når barn begynner å tørke seg selv og det er ikke min oppgave å bestemme det for andre enn mine egne barn. Jeg hadde nok reagert om en ellers frisk tiåring ba om å bli tørka altså :-P

Anonymous poster hash: 28adf...3de

Skrevet

5åringen har begynt nå etter at vi har mast endel på henne. Begynner jo på skolen neste år så...

Synes man bør begynne minimum ett år før man begynner på skolen. Det kan jo faktisk ta litt til å lærere seg ☺

Skrevet

Jeg synes det er alt for tidlig å lære 3-åringer å tørke seg selv 🙈 Min 3-åring vil gjerne tørke seg selv, men han har ikke vett nok på å gjøre det ordentlig.. Ofte går han på do uten å si fra, og heldigvis roper han at vi skal tørke han! Tenk om han gikk på do og tørket seg selv uten at vi visste det.. For noe gris!! 😷🙈😲

Her øver vi fra de blir store nok til å klare å gjøre det hygienisk og sørger for at de kan det før skolestart..

Skrevet

Bare husk å lære de det før skolestart. ...for på skolen får de ikke hjelp til det.

Jo, de får hjelp, men barn og foreldre blir oppfordret til å la barnet prøve først, før foreldrene tørker over etterpå.

De fleste tørker seg selv innen 6 ukers tid.

Hilsen 1.trinnslærer.

Anonymous poster hash: 98cc6...b0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...