Gå til innhold

Hvordan bli kvitt bananfluer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke søppel eller mat liggende fremme. Har likevel fått en del bananfluer i hus :( Ungen fikk en pose ahlgrens biler til lørdagsgodt, til og med inni der var der bananflue inni...

Anonymous poster hash: ffd2a...198

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skål med vineddik(eller en slang vin) og litt oppvaskmiddel oppi.

De vil ha vinen, og oppvaskmiddelet hjør at de drukner.

Funker supert!

Anonymous poster hash: c234e...631

Skrevet

Skål med vineddik(eller en slang vin) og litt oppvaskmiddel oppi.

De vil ha vinen, og oppvaskmiddelet hjør at de drukner.

Funker supert!

Anonymous poster hash: c234e...631

Signerer! Blir gjerne kvitt dem i løpet av et par dager. 

Anonymous poster hash: 36833...857

Skrevet

Klor alle sluker og vask alle flater godt med skrubb!

Skjekk at du ikke har åpne tomme brus, saft eller ølflasker en plass de elsker slikt!

Har du frukt og grønt på benken så sett de i kjøleskap, vask og boss spann og skap godt!

Du må klore og vaske sluker og benkeflater hver dag ( trenger ikke skrubbe) det er slitsomt men det hjelper, ikke glem sluk og vask på badet!

De liker seg og i krydderplanter, basilikum ol!

Skrevet

Bland litt vann, litt søt balsamico og en dæsj Zalo i en liten skål og sett på kjøkkenbenken. Funket som bare det for oss. Neste morgen var vi kvitt alle bananfluene:)

Skrevet

Fyll et vinglass halvfult med vin, drypp i en dråpe zalo og legg plastfolie over glasset. så lager du et bittelite hull i plastfolien, akkurat så stort at de små jævlene kan fly oppi. Gikk 3 dager, så hadde alle drukna hos meg.

Anonymous poster hash: 8abae...ed8
Skrevet

Pluss det de over sier, det jeg skrev gjelder for og ikke få nye, de legger mange egg!

Skrevet

Jeg vasket ned hele kjøkkenet og satt frem en skål med vann, eddik, sukker og zalo. Lurt å ta plastfolie over og stikke hull i den, så har de vanskeligere for å komme seg ut igjen.

Anonymous poster hash: 543b8...5a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...