Gå til innhold

flere som plages med nesten daglig hodepine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg plages mye med hodepine. Har vært hos lege mange ganger, har tatt MR, prøvd blodtrykks medisin å en annen medisin. Legen mener jeg har migrene å spenningshodepine. Så jeg går til fysioterapeut for spennings hodepinen, å har migrene medisin mot migrenen. Fysio hjalp i begynnelsen så jeg ikke hadde det hver dag, men kanskje 3-4 dager i uken. Men nå føler jeg det er tilbake stort sett hver dag igjen, men vondere enn før. Er det noen andre som plages med dette som har fått medisin eller behandling som hjelper. Eller om det er noe i kostholdet som fremkaller hodepine/migrene. Er så lei av å ha vondt, det hemmer meg i hverdagen. Får ikke gjort alt jeg ønsker av husarbeid, aktivitet, baking.

Anonymous poster hash: 4fadc...5d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det før. Etter at jeg fikk ME har jeg slitt med masse hodeverk og migrene. I de verste periodene med migrene hadde jeg opp til 10 anfall i måneden. De varte fra 1-3 dager. Altså flere dager med migrene enn uten. I tillegg hadde jeg konstant hodeverk og paracet ville ikke ta det, jeg går på 2-3 g paracet daglig for andre smerter.

Har du prøvd kiropraktor?

Jeg la selv over til streng lavkarbo etter disse hyppige grusomme anfallene startet med god effekt. Jeg har nærmeste ingen migreneanfall lenger, og har sjelden eller aldri vondt i hodet. Jeg føler meg veldig mye bedre :)

Migrene og hodepine hindret meg enormt masse i hverdagen før.

Skrevet

Mange som sier at kaffe, sukker og vin utløser hodepine, så du kan jo prøve å kutte det ut.

Anonymous poster hash: cec80...6e1

Skrevet

Jeg plages ofte av hodepine og jevnlig av migrene. Har stort sett alltid litt vondt i hodet og har migreneanfall ca en dag annenhver uke. I stressede perioder får jeg migrene flere dager i uka. Det eneste jeg vet utløser det hos meg er hormoner(eggløsning) og stress, så har ingen mulighet til å få redusert det og må ta reseptbelagte smertestillende for å være oppegående nok til å lage mat og gjøre det mest nødvendige med barna. Det høres jo ut som om du har en lege som tar deg alvorlig da, jeg har slitt med hodepine i 20år og aldri tatt mr eller lignende.

Du må nok bare føre hodepine og matliste for å se om det har noen sammenheng hos deg, mange reagerer på sukker, rødvin(garvesyre) og sjokolade.

Anonymous poster hash: 7a3bc...f88

Skrevet

Har ikke prøvd kiropraktor, da det ikke finnes her jeg bor, men jeg har vurdert å reise bort og prøve det. Ellers drikker jeg sjeldent kaffe og aldri vin. Sukker prøver jeg å holde meg borte fra å bare drikke brus å spise godter i helgene. Men kan jo være endel sukker i maten jeg spiser.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Hva med synet ditt? Har du sjekket det?

Skrevet

Ja helt til jeg fikk rett madrass og hodepute i senga!

Skrevet

Før intens hodepine hvis jeg ikke drikker kaffe en dag.

Anonymous poster hash: f52ae...333

Skrevet

Feil stilling i senga, tanngnissing om natta, for mye/lite koffein eller sukker, spenninger i nakke/rygg, osv. Mye kan det være! 

Bruker du mye ibux/paracet? For det gang gi mye hodepine selv om du prøver å gjøre det motsatte. 

Anonymous poster hash: 0beac...227
Skrevet

Ja har sjekket synet å det er ikke det. Har ikke brukt paracet og ibux på over 6 mnd fordi legen sier det kan gi hodepine. Madrassen jeg har er slik tempur madrass tror jeg det heter. Men kunne kanskje hatt en dyrere og bedre pute. Men jeg sliter også å skille mellom når jeg har migrene å spenningshodepine. Så da ender det jo med at jeg tar migrene medisinen for seint så da funker den ikke sier legen min.

Skrevet

Ja, men hos meg kommer det fra ettervirkninger av hjernesvulst. Skal på smerteklinikken snart. Håper de kan hjelpe meg fordi dette begynner å bli uutholdelig.

Anonymous poster hash: b2e76...216

Skrevet

Jeg har kronisk migrene, og var på et tidspunkt sykmeldt i nesten åtte måneder mens jeg forsøkte behandling på behandling. Endte med botoxinjeksjoner og hormonprevensjon.

Du bør henvises en nevrolog for ordentlig utredning. Om du bor i nærheten av Østlandet, kan jeg anbefale Sandvika nevrosenter, til tross for lang ventetid.

Anonymous poster hash: 69493...2e7
Skrevet

Jeg har vært sykmeldt i 5 måneder pga omtrent daglig migrene. Jeg har heller ikke funnet noe som virker enda. Venter på time hos nevrolog, og da blir det antageligvis botox.

Begynner i morra på streng lavkarbo for å se om det hjelper. Har kikket på matvarer og det er mye som inneholder sukker/karbohydrater. Mye mer enn jeg trodde

Anonymous poster hash: 53fa4...898
Skrevet

Jeg har vært sykmeldt i 5 måneder pga omtrent daglig migrene. Jeg har heller ikke funnet noe som virker enda. Venter på time hos nevrolog, og da blir det antageligvis botox.

Begynner i morra på streng lavkarbo for å se om det hjelper. Har kikket på matvarer og det er mye som inneholder sukker/karbohydrater. Mye mer enn jeg trodde

Hva slags medisiner har du prøvd forresten hi?

Skrevet

Jeg prøvde blodtrykksmedisin for jeg hadde litt forhøyet blodtrykk, men det er nå normalt så sluttet på de, og de hadde ingen funksjon mot hodepinen. Så har jeg prøvd sarotex som skal hjelpe mot å sove bedre og så er den vel litt smertelindrene tror jeg. Men den hjalp kun mot at jeg sov bedre så er sluttet på den å. Av migrene medisin bruker jeg maxalt smelte tablett og zomig nesespray.

Skrevet

Jeg har mye hodepine, har hatt det siden tidlig i tenårene. Det har blitt litt bedre siste halvåret, før hadde jeg flere dager med hodepine enn uten og gjerne slik som var der når jeg sovna og når jeg våknet. Nå har jeg hodepine 1-4 dager i uka, men sjelden så mye som 4. Værst rett før mensen da blir jeg kvalm og svimmel. Har ikke migrene, men har lurt på om det som skjer rundt mensen kan være det.

Det som hjelper her er søvn, noe som har vært mangelvare de siste 6 åra, regelmessige måltider, bytta til tykkere pute og det å gå i ulendt terreng (løser opp). Naprapat hjelper de periodene det er værst, da har jeg som regel noen låsninger. Tror stiv og anspent nakke er mitt hovedproblem, alt av stress og bekymringer setter seg i nakken.

Skrevet

Lightbrus trigger mine migrenesymptomer.

Anonymous poster hash: 65e79...636

Skrevet

Får det av jobben, i ferier og helger er det bra, men noen timer på jobb så er hodepinen der. En gang eller to i mnd så ille at jeg kaster opp og sliter med å snakke, blir bare rot. Jobber i bhg, og har mye spenninger og låsninger/knuter av støy og stress... Men glad i jobben likevel da 😊

Anonymous poster hash: eaae2...a1c

Skrevet

Jeg må få prøvd kiropraktor eller naprapat da. Drikker pepsi max og fun light, kanskje prøve å kutte det ut. Og kjøpe meg en tempur pute eller noe.

Skrevet

Sjekk d-vitamin nivå. 

Anonymous poster hash: 54e72...1df
Skrevet

jeg gikk med hodepine dag etter dag... følte det satte seg i nakken og skuldrene og. Viste seg at jeg hadde skjeve hornhinner, så nå prøver jeg ut briller! :)

Skrevet

Har tatt synstest så er ikke det. Smertene ligger mye i tinning og bak øyne.

• 9 måneder senere...
Skrevet

Jeg må få prøvd kiropraktor eller naprapat da. Drikker pepsi max og fun light, kanskje prøve å kutte det ut. Og kjøpe meg en tempur pute eller noe.

Åh høres bra ut at du kutter ut Pepsi max og fun saft.!😃👍de er de aller verste triggerne her. Og bytt pute ja!jeg kjøpte en på Princess,de på kid var ikke så gode for meg, den gode puta hadde noe astronaut greier hehe

Anonymous poster hash: 32af7...1cb

Skrevet

Jeg har hatt trykkende hodesmerter i over fire år nå, blir gal! Lærer på et HIS å leve med det....

Har vært igjennom alt Norge kan tilby av både behandling, utredning og medisiner uten effekt desverre. Det er en lang historie, så skal ikke gå inn på alt her.

Jeg har nå fått hjelp i England med skikkelig diagnostikk, og rett behandling. Er heldigvis på vei til et lettere og bedre liv, men det er en lang prosess. For meg var det Atlas som var ute av stilling, i tillegg til problemer med kjeven. Jeg har fått justert atlas(øverste bein i nakken) og fått laget en tannskinne, som brukes på nettene.

Håper du finner ut av det, jo før du kommer i gang med rett behandling jo raskere blir du bedre:) krysser fingrene for deg, og ønsker deg lykke til👍🏻

Anonymous poster hash: f756f...d1d

Skrevet

Ja, jeg har hatt daglig hodepine i 17 år, fra jeg begynte å jobbe. I tidlig 20-årene var det så ille at jeg ble deprimert, gikk jo til legen og regnet med at det skulle kunne fikses, men henvisninger hit og dit endte alltid opp med status quo.

Jeg har en kombinasjon av nakkespenninger, dårlig samsyn, for rett ryggsøyle og ubevisst biting/tungepress.

Har forsøkt ortoptist, psykomotorisk behandling, manuell terapi, kiropraktor, fysioterapi, massasje, fotsoneterapi osv. Hjalp en del med NTI-bittskinne, som hindrer at jeg klarer å presse kjevene sammen mens jeg sover.

Vært delvis langtidssykmeldt 2 ganger etter at jeg fikk barna, samt fullt sykmeldt i begge svangerskap. Fikk kronisk bekkeløsning og anfallsmigrene på toppen av nakke- hodeplagene i/etter svangerskapene, og har en jobb som innebærer å stå hele dagen, samt PC-bruk.

Har Ibux på blå resept, og tar det når jeg kjenner at jeg ikke klarer å gjennomføre en vakt uten "hjelp", men ellers gidder jeg ikke ta smertestillende i det daglige, da jeg aldri blir smertefri uansett.

Dvs, så fremt jeg ikke bruker marihuana. Da er jeg smertefri, så det bruker jeg derfor noen ganger i måneden, og det gjør meg som sagt helt smertefri i nesten et døgn, og det er helt vidunderlig.

Får jeg en helt vanvittig hodepine ellers, kan jeg kombinere Ibux med Valium, det hjelper greit, men får som regel reboundhodepine av det meste. (Valium, Paralgin Forte, OxyCodon osv)

Anonymous poster hash: a51b5...1cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...