Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #1 Skrevet 12. september 2015 Hei :-) Nå har jeg lest litt om Senterpartiet, og har fått med meg mye av det de står for. Men noen ting er fortsatt litt uklart, og jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvordan SP stiller seg i disse sakene: - selvbestemt abort - reservasjonsretten - bøker og pc skal være tilnærmet gratis på videregående - innvandring Og hvorfor mener Senterpartiet at vi ikke skal bli en del av EU? Er det ellers noe du vil tilføye om, blir jeg glad. Synes det er vanskelig å finne et parti jeg deler flest syn med, og tenkte det var lurt å spørre her. På forhånd takk! :-) Anonymous poster hash: fc9b7...d84
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #2 Skrevet 12. september 2015 Hei :-) Nå har jeg lest litt om Senterpartiet, og har fått med meg mye av det de står for. Men noen ting er fortsatt litt uklart, og jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvordan SP stiller seg i disse sakene: - selvbestemt abort - reservasjonsretten - bøker og pc skal være tilnærmet gratis på videregående - innvandring Og hvorfor mener Senterpartiet at vi ikke skal bli en del av EU? Er det ellers noe du vil tilføye om, blir jeg glad. Synes det er vanskelig å finne et parti jeg deler flest syn med, og tenkte det var lurt å spørre her. På forhånd takk! :-) Anonymous poster hash: fc9b7...d84 Du finner alt på nettsiden deres..... Senterpartiet vil videreføre dagens abortlovgivning. Et befruktet egg er spiren til et nytt liv. Samfunnet har plikt til, gjennom lovgivning og på annen måte, å gi både det ufødte barnet og kvinnen egnet beskyttelse. Vi vil gå imot bruk og forskning på befrukta egg, fostervev og aborterte fostre hos mennesket. Reservasjonsretten - her er det uenigheter innad i partiet. Den totale innvandringen må ikke være høyere enn at det kan håndteres ved løpende integrering og innenfor vår eksisterende og framtidige infrastruktur. Vi må unngå at den totale innvandringen skjer raskere enn vi kan tilby skoler, veier, kollektivtransport og boliger. Senterpartiet er opptatt av at Norge skal ha muligheten til å ivareta egne interesser og å finne løsninger som passer innbyggerne våre. Senterpartiet er derfor garantisten mot norsk EU-medlemskap. www.senterpartiet.no Anonymous poster hash: d4cac...753
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #3 Skrevet 12. september 2015 Hei :-) Nå har jeg lest litt om Senterpartiet, og har fått med meg mye av det de står for. Men noen ting er fortsatt litt uklart, og jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvordan SP stiller seg i disse sakene: - selvbestemt abort - reservasjonsretten - bøker og pc skal være tilnærmet gratis på videregående - innvandring Og hvorfor mener Senterpartiet at vi ikke skal bli en del av EU? Er det ellers noe du vil tilføye om, blir jeg glad. Synes det er vanskelig å finne et parti jeg deler flest syn med, og tenkte det var lurt å spørre her. På forhånd takk! :-) Anonymous poster hash: fc9b7...d84 Du finner alt på nettsiden deres..... Senterpartiet vil videreføre dagens abortlovgivning. Et befruktet egg er spiren til et nytt liv. Samfunnet har plikt til, gjennom lovgivning og på annen måte, å gi både det ufødte barnet og kvinnen egnet beskyttelse. Vi vil gå imot bruk og forskning på befrukta egg, fostervev og aborterte fostre hos mennesket. Reservasjonsretten - her er det uenigheter innad i partiet. Den totale innvandringen må ikke være høyere enn at det kan håndteres ved løpende integrering og innenfor vår eksisterende og framtidige infrastruktur. Vi må unngå at den totale innvandringen skjer raskere enn vi kan tilby skoler, veier, kollektivtransport og boliger. Senterpartiet er opptatt av at Norge skal ha muligheten til å ivareta egne interesser og å finne løsninger som passer innbyggerne våre. Senterpartiet er derfor garantisten mot norsk EU-medlemskap. www.senterpartiet.no Anonymous poster hash: d4cac...753 Takk for utfyllende svar! :-) Jeg er "grønn" innenfor politikk, men SP virker som et parti jeg kunne funnet likesyn med. Skjønte dog ikke gelt hva du mente angående abort- er SP mot selvbestemt abort og prøverørsbefruktning? Anonymous poster hash: fc9b7...d84
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #4 Skrevet 12. september 2015 Hei :-) Nå har jeg lest litt om Senterpartiet, og har fått med meg mye av det de står for. Men noen ting er fortsatt litt uklart, og jeg lurer på om noen kan fortelle meg hvordan SP stiller seg i disse sakene: - selvbestemt abort - reservasjonsretten - bøker og pc skal være tilnærmet gratis på videregående - innvandring Og hvorfor mener Senterpartiet at vi ikke skal bli en del av EU? Er det ellers noe du vil tilføye om, blir jeg glad. Synes det er vanskelig å finne et parti jeg deler flest syn med, og tenkte det var lurt å spørre her. På forhånd takk! :-) Anonymous poster hash: fc9b7...d84 Du finner alt på nettsiden deres..... Senterpartiet vil videreføre dagens abortlovgivning. Et befruktet egg er spiren til et nytt liv. Samfunnet har plikt til, gjennom lovgivning og på annen måte, å gi både det ufødte barnet og kvinnen egnet beskyttelse. Vi vil gå imot bruk og forskning på befrukta egg, fostervev og aborterte fostre hos mennesket. Reservasjonsretten - her er det uenigheter innad i partiet. Den totale innvandringen må ikke være høyere enn at det kan håndteres ved løpende integrering og innenfor vår eksisterende og framtidige infrastruktur. Vi må unngå at den totale innvandringen skjer raskere enn vi kan tilby skoler, veier, kollektivtransport og boliger. Senterpartiet er opptatt av at Norge skal ha muligheten til å ivareta egne interesser og å finne løsninger som passer innbyggerne våre. Senterpartiet er derfor garantisten mot norsk EU-medlemskap. www.senterpartiet.no Anonymous poster hash: d4cac...753 Takk for utfyllende svar! :-) Jeg er "grønn" innenfor politikk, men SP virker som et parti jeg kunne funnet likesyn med. Skjønte dog ikke gelt hva du mente angående abort- er SP mot selvbestemt abort og prøverørsbefruktning? Anonymous poster hash: fc9b7...d84 Ser nå at det er sakset fra nettsiden. Fant politikk fra A til Å :-) Anonymous poster hash: fc9b7...d84
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #5 Skrevet 12. september 2015 De er ikke imot abort og prøverørs befruktning. De er imot forskning på fostervev, befruktede egg og aborterte fostre. Anonymous poster hash: ee8d1...77e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #6 Skrevet 12. september 2015 Senterpartiet er det sikreste kortet hvis vern av matjord, jordbruk over hele landet, dyrevelferd, kommuneøkonomi og Norges sjølråderett er viktig :-)! Mange kvinner i viktige posisjoner, også innvandrerkvinner. Stem Senterpartiet! Anonymous poster hash: b5a98...202
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #7 Skrevet 12. september 2015 Hvis norsk landbruk, i tillegg til det andre som er nevnt over, er viktig for deg, så stemmer du SP. Anonymous poster hash: eb8bf...5b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå