GÃ¥ til innhold

🌴Syden med 2mnd gammel baby og 1 1/2åring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samt hele svigerfamilien med mine tantebarn, svogere, svigerinner osv. Svigers planlegger en stor familietur to månder etter fødselen av nr 2. Foreløpig ønsker jeg å ikke ta stilling til når vi skal på ferie neste år før vi får sett hvordan livet med to små blir. Jeg ønsker å komme meg litt etter fødsel også. De sier de kan hjelpe meg og mannen med barna noe jeg tror de vil gjøre. Men jeg slet noe fryktelig med amming sist å måtte gi meg etter 2mnd. Jeg er "redd" om jeg reiser på ferie med en liten så tidlig å ikke ammer, vil det bli som sist at alle andre unntatt meg koser og gir babyen flaske ettersom jeg kan "kose når jeg vil" som de sa sist. Vi hadde mye besøk sist som kunne være der hele dagen å da skulle besøket kose babyen hver gang den var våken eller skulle ha mat. Svigers syntes jeg er "hysterisk" som ikke bare kan bli med på tur. På sett og vis er jeg enig men jeg orker ikke "grue" meg og stresse etter en fødsel med at vi må på tur heller. Jeg vil ha ro denne gangen og heller bestille reise etter barnet er født å ting har kommet i orden.

 

Hadde dere blitt med? Erfaring? Mannen vil på tur men det er opp til meg.

 

Anonymous poster hash: 3eaae...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor til syden med så liten baby?! 😫

 

Anonymous poster hash: e5d92...61e

Fordi vi aldri har vært på stor familietur før så svigers vil gi det til barnebarna i gave også betaler vi voksne selv 😊. De er verdens beste svigerforeldre egentlig men jeg vil bare ikke ta stilling til noe slikt nå. Det må forresten bli når barnet er to månder fordi da har tantebarna ferie fra skolen.

 

Hi

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 3eaae...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal dere bo?

 

Anonymous poster hash: 1058b...610

Hotell eller leiligheter. 4 stjerner pluss. Ikke bestemt enda men blir ikke mindre enn fire stjerner. Blir nok ett sted i Spania.

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 3eaae...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gave til barnebarna? Betaler man noe særlig for en på 1,5 og en på 2 måneder?

 

Jeg hadde sagt at tanken var veldig fin, men om dere skal bli med må babyen være minst 6 måneder!

 

Hadde aldri reist på tur med en så liten baby. Hva om babyen får kolikk?

 

Anonymous poster hash: 5528d...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste da minstemann var 7 uker første gang. Dro til Kypros. Null problem. Ammet masse og hun badet med meg og fikk kjøpt seg ned. Ser virkelig ikke problemet.

 

Anonymous poster hash: b8a93...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste da minstemann var 7 uker første gang. Dro til Kypros. Null problem. Ammet masse og hun badet med meg og fikk kjøpt seg ned. Ser virkelig ikke problemet.

 

Anonymous poster hash: b8a93...7ea

Vi slet mye med ammingen med førstemann. Tenkte å se om det hjelper med litt fred og ro denne gangen i stedet for huset fult 24/7. Vi har en en liten en på 1 1/2år også så det blir ikke bare en men to små 😊. Vi var på tur med første da den var 4mnd, null problem. Men to små?! 😃😃

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 3eaae...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gave til barnebarna? Betaler man noe særlig for en på 1,5 og en på 2 måneder?

 

Jeg hadde sagt at tanken var veldig fin, men om dere skal bli med må babyen være minst 6 måneder!

 

Hadde aldri reist på tur med en så liten baby. Hva om babyen får kolikk?

 

Anonymous poster hash: 5528d...614

Den på 2mnd er vel ca 600kr med forsikring og seng. Den andre vet jeg ikke hva koster 😄

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: 3eaae...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renselsen min var ikke engang over etter to måneder. Lite kos å stresse med amming, kanskje ikke kunne bade, muligens kolikk.. Vi fikk nummer to når storebror var 1,5år, og han slet plutselig skikkelig med søvn. Det var kaos! Begynner å falle til ro både det og kolikken nå når minstemann er 4mnd. Personlig hadde jeg aldri planlagt det nå. 1,5åringen kommer heller ikke til å huske særlig av det. Bedre å ta en tur når dere vet dere får nyte det!:)

 

Anonymous poster hash: ffb2b...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det var null problem med første. Nå er første 1,5 år og minste 2 mnd, og jeg tror ikke det hadde gått fint med syentur. Denne gangen sliter jeg med amminga og hun lille må støtt og stadig på vekstkontroller. Samt at hun må få tillegg utenom amminga, noe som medfører sterilisering av utstyr, rent vann osv. Så selv om vi planla en reise nå, ble den utsatt til minste er litt eldre. Jeg orker rett og slett ikke. Er så sykt sliten av ammeproblrmene! Så jeg ville ha ventet med å bestilt. Kanskje er det null problem :)

 

Anonymous poster hash: 0d597...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldr orket det. De første månedene med baby er strevsomme med mye amming og ens egen kropp er heller ikke helt i orden.

Kan mann og det andre barnet reise?



Anonymous poster hash: ccfb5...0f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min første fødte var 13 dager da vi dro,var borte i 3 mnd.

Hadde 6 ukers kontroll der.

Hadde gjort det igjen.

 

Anonymous poster hash: 77557...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er skeptisk til å dra. Man vet ikke før man har født hvordan formen er, amming osv.

Men mannen din og eldste kan vel dra, så får du og minste tid og ro til å komme dere etter fødsel og få igang ammingen ?

 

Anonymous poster hash: 4fe17...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri verden!

 

Her varte renselsen i 8-9 uker, jeg hadde flere brystbetennelser (40 i feber og kjempedårlig), ungene har vært urolige og grinete på kveldene (ene hadde kolikk og skrek hele ettermiddagen og kvelden til han var nesten 4 mnd gammel).

 

Jeg hadde sendt mann og eldstebarnet, og blitt hjemme og kost meg med babyen den uken.



Anonymous poster hash: 50ec1...fdb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Stakkars små,de har ingenting og gjøre i syden i den alderen. bli hjemme

 

Anonymous poster hash: 29f82...b8d

Bare interessant. ...Hvorfor er det synd på baby? Det er vanlig norsk sommer utover nå I Syden. ..er det synd på babyer I vanlig norsk sommer også? Er det synd på babyer der nede som blir født der??

 

 

 

Anonymous poster hash: 2732a...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Stakkars små,de har ingenting og gjøre i syden i den alderen. bli hjemme

 

Anonymous poster hash: 29f82...b8d

Bare interessant. ...Hvorfor er det synd på baby? Det er vanlig norsk sommer utover nå I Syden. ..er det synd på babyer I vanlig norsk sommer også? Er det synd på babyer der nede som blir født der??

 

 

 

Anonymous poster hash: 2732a...a57

 

Det er bare smarteste B.W som kommenterer!

 

Anonymous poster hash: e9560...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste til Mallorca da ungene var 6 uker, 4 og 6 år gamle. Og ikke noe problem. Det finnes babyer / barn der nede også - til orientering. :D Men ammet da. Var mere styr med sistemann da jeg måtte koke flasker m.m Baah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...