Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #1 Skrevet 12. september 2015 Skal føde nummer to om noen måneder og kjenner tanker rundt fødselen for tre år siden kommer fram.Jeg fikk da høyt blodtrykk og ble igangsatt. Dette gikk over mange dager hvor jeg ikke klarte å spise eller sove, lå på firemannsrom med damer som ikke respekterte "romregler" når det kom til besøk/mobil/hensyn og enkelte jordmødre var rett og slett lite hyggelige.Når fødselen endelig startet opp etter 4 dager var jeg naturlig nok tom for krefter og det var en slitsom fødsel hvor barnets hjertelyd falt flere ganger og endte med tang. Barsel var også en vond opplevelse hvor jeg ble overlatt til meg selv uten ammehjelp og mannen fikk ikke bli selv om jeg var utslitt og knapt klarte å holde babyen de første timene.Denne gangen er jeg redd for å bli behandlet på samme måte, blodtrykket har vært litt høyere selv om forsøker å ta det mest mulig med ro.Når vi ble utskrevet ble ikke noe av dette tatt opp og jeg nevnte heller ikke fordi jeg ville bare hjem og var mest opptatt av at barnet og jeg var ok.Jeg har ikke snakket med andre enn min nåværende jordmor om dette og hun ristet oppgitt på hodet av dette. Jeg må føde på samme sykehus og er redd for å oppleve det samme.Kan man be om det blir tatt større "hensyn" og bli mer skjermet med tanke på en dårlig fødselsopplevelse? Anonymous poster hash: 5b061...25b
BøllefrøOgBolla Skrevet 12. september 2015 #2 Skrevet 12. september 2015 Jeg hadde en dårlig opplevelse ved første fødsel, noe de tok veldig hensyn til ved fødsel nummer to. Alle som var innom rommet var tydelige på at de hadde lest journalen, og at denne opplevelsen skulle bli fin. Jeg hadde en fantastisk fødsel nummer to, med støtte og forståelse fra alle jordmødrene og anestesi ❤️ Snakk med JM på forhånd, å få alt skrevet ned på helsekortet, og gjerne ett eget brev hvor du også skriver Selv om din opplevelse. Håper du får en god fødselsopplevelse denne gang - det er mulig ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå