Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #1 Skrevet 12. september 2015 Hvilke matretter kan jeg trygt lage i visshet om at små venner og venninner liker middagen? Anonymous poster hash: a48ca...904
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #3 Skrevet 12. september 2015 Hvorfor er det så sinnsykt viktig at alle liker maten? Det er en uting at unger skal serveres pannekaker eller pasta hver gang de er med noen hjem. Anonymous poster hash: 56a8d...3d2
MarianeA Skrevet 12. september 2015 #4 Skrevet 12. september 2015 (endret) Jeg tenker straks pølser. Med potetmos, spagetti eller lignende. Tomatsuppe servert med hvitløkbrød . Stekte fiskekaker med div tilbehør. Fiskeboller i hvit saus med kokte gulrøtter. Endret 12. september 2015 av MarianeA
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #5 Skrevet 12. september 2015 Mine tre elsker grønnsakssuppe. Anonymous poster hash: 60d31...c54
Berta_78 Skrevet 12. september 2015 #6 Skrevet 12. september 2015 Hvorfor er det så sinnsykt viktig at alle liker maten? Det er en uting at unger skal serveres pannekaker eller pasta hver gang de er med noen hjem. Anonymous poster hash: 56a8d...3d2 Mange mennesker liker at gjestene trives og føler seg trygge, mette og godt ivaretatt hjemme hos seg. Jeg kan ikke svare for HI, men når barna har med seg venner hjem fra skole og barnehage til daglig, serverer jeg det jeg har planlagt/det vi har, også får de spise om de er sultne - eller la være hvis de ikke liker maten. Når vi inviterer barn vi ikke kjenner så godt, det er fest med mange barn eller det er første gang noen er med hjem, lager jeg noe jeg "vet" de vil like. Synes du høres krass og steil ut - det er da ikke uvanlig å ønske at gjester skal ha det fint enten de er barn eller voksne?
Modesty Blaise. Skrevet 12. september 2015 #7 Skrevet 12. september 2015 Jeg tenker straks pølser. Med potetmos, spagetti eller lignende. Tomatsuppe servert med hvitløkbrød . Stekte fiskekaker med div tilbehør. Fiskeboller i hvit saus med kokte gulrøtter. Nå klarte du å ramse opp alle tingene min 2 åring ikke spiser 😉 Med unntak av hvitløksbrød. Har et barn som ikke er glad i farseprodukter, og nesten alt dette var det. Tror ikke man kan lage noe som alle liker, men pasta og pizza treffer kanskje flest barn?
Monica Skrevet 12. september 2015 #8 Skrevet 12. september 2015 Her er taco en slager. Sønnen min har ofte med venner hjem fra skolen, og taco er det alle elsker.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #9 Skrevet 12. september 2015 Jeg tenkte umiddelbart pølser, men min 4-åring kan ikke fordra det. Med potetmos til hadde imidlertid han også blitt mett hvis han fikk lov til å spise bare det. Ellers tror jeg ikke jeg har opplevd at noen ikke har likt fiskepinner. Anonymous poster hash: da649...350
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #10 Skrevet 12. september 2015 Min egne hater pølser. Pasta pleier de fleste å like, i alle fall hvis man ikke blander sausen i det andre. Taco er enda greiere, for de fleste liker noe. Anonymous poster hash: a715f...5f1
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #11 Skrevet 12. september 2015 Mine på 17 mnd og 6 år: pannekaker, fiskekaker med potet, makaroni og grønnsaker og saus. Fiskeboller med potet og gulrot. Pølser med tilbehør. Gryteretter. Fiskegrateng. Mini elsker laks og grønnsaker, største ikke. Anonymous poster hash: 00dae...841
Mamma til 2 søte Skrevet 12. september 2015 #12 Skrevet 12. september 2015 Eneste jeg vet ALLE unger liker er potetmos 😀
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #13 Skrevet 12. september 2015 Kommer vel an på alderen. Men jeg føler de fleste (inkludert voksne) liker lasagne. Taco er jo en slager for de litt eldre, slik at de kan velge litt selv hva som skal på tallerken. Pølser og hamburgere kan også være en slager (da mange liker det ene eller det andre). Pannekaker og tomatsuppe likes ofte også. Og fiskegrateng. Ellers så er det jo mange som liker det meste når de er på besøk uten foreldre, spesielt i 3-6års alderen. Min kresne 4åring spiser de rareste ting u barnehagen. 😊 Anonymous poster hash: a3ea5...418
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #14 Skrevet 12. september 2015 Takk for fine svar. Til deg som tror jeg lager spesial-mat til besøket: Jeg gjør ikke det. Tenker på dager som f.eks i dag; 4-åringen har invitert to venninner til lek og middag. Da er det greit tenker jeg at jeg lager noe de kanskje spiser. Slik tenker jeg også om vi har voksne middagsgjester. hi Anonymous poster hash: 3dd34...125
Helene Harepus Skrevet 12. september 2015 #15 Skrevet 12. september 2015 Her har risgrøt vært yndlingsretten i alle år Taco og laks er også populært.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #16 Skrevet 12. september 2015 Eneste jeg vet ALLE unger liker er potetmos Nei til det også. Min yngste liker ikke det. Jeg tror ikke det er noe alle liker så tenker t unger på besøk får spise det de vil og jeg ber de ikke spise av alt når de bre er på besøk. Jeg kan også gjerne tilby en skive/knekkebrød om de virkelig ikke liker middgen Anonymous poster hash: 9ca92...a47
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #17 Skrevet 12. september 2015 Grøt liker de fleste barn. Anonymous poster hash: 3ff46...de0
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #18 Skrevet 12. september 2015 Eneste jeg vet ALLE unger liker er potetmos 😀 Ikke mine! HI, du gjør lurere i å spørre dem det gjelder. Finnes ikke noe generelt svar! Anonymous poster hash: e18d7...1c8
☆☆☆ Skrevet 12. september 2015 #19 Skrevet 12. september 2015 Eneste jeg vet ALLE unger liker er potetmos 😀Eldste nektar å ete potetmos.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #20 Skrevet 12. september 2015 Første tanken som slo meg var kyllingfilet og ris med "plukkesalat" som ungene kaller det. Mais, salat, agurk, paprika osv i hver sin bolle, så tar de det de vil ha. Lett å tilpasse med tanke på krydder/marinade til barn og voksne Anonymous poster hash: 11e1c...c0e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #21 Skrevet 12. september 2015 Eneste jeg vet ALLE unger liker er potetmos 😀 Nei alle gjør ikke det Mine to spiser det ikke, og jeg har prøvd både kjøpt og hjemmelaget. Grøt er vel muligens et sikkerstikk. Men det er alltid noen som ikke liker det "alle" andre liker Anonymous poster hash: a526f...fdd
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #22 Skrevet 12. september 2015 Noe som pleier å funke hos oss er wraps med masse forskjellige grønnsaker i skåler og kanskje litt kylling og ost (feta f.eks). Og kanskje pesto og rømme. Alt etter som hva vi har. Da kan alle fylle med det de synes er godt, og barna er fornøyde. Fuker også med pita. Tomasuppe er også en sikker sak hos oss. Aldri opplevd at noen ikke liker den, selv om de barna sikkert også finnes. Lager selv, men med basis i tomatpure, ikke hakkede tomater - det er mer risikabelt, er min erfaring. Og potetmos var mitt barndoms traume. Fikk brekninger når jeg spiste, samtidig som jeg hadde lært hjemme at man spiste det man fikk servert på besøk. Mange grusomme barneselskaper, Anonymous poster hash: 007a7...64f
Elina Skrevet 12. september 2015 #23 Skrevet 12. september 2015 Det de er vant til å spise, barn liker ofte ikke nye spennende ting hvis de ikke har en referanse til tingen da. Så det er jo forskjellig da hva de foretrekker. Mine liker f.eks ikke norsk mat spesielt godt fordi de er ikke vant til det vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #24 Skrevet 12. september 2015 Eneste jeg vet ALLE unger liker er potetmos Min er 3 år og det har hun fått servert mange ganger, både pose og hjemmelaget og det liker hun ikke Anonymous poster hash: 555e1...b2f
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #25 Skrevet 12. september 2015 Eneste jeg vet ALLE unger liker er potetmos Min ene datter fordrar ikke potetmos... Beklager å ødelegge illusjonen din Anonymous poster hash: a17d7...6c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå