Gå til innhold

Noen som vet ang skole systemet i London.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mitt barn flytter til London i desember. Planen er at mitt barn skal begynne på skole fra januar men det er neste ingen info og få. Har skjønt det sånn at vi må kontakte inntakskontoret i den bydelen vi skal bo i og ikke selve skolen hvor jeg vil at barnet skal starte. Men dem sier at de ikke får gjort noen uten at barnet fysisk bor i London. Utrolig lite hjelp og få.

Noen som har noen gode råd og tips? Evt har bodd i London selv 😊

Anonymous poster hash: d85b4...90c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør som de sier. Vent til dere er der.

Anonymous poster hash: f15cb...a14

Skrevet

Jeg og mitt barn flytter til London i desember. Planen er at mitt barn skal begynne på skole fra januar men det er neste ingen info og få. Har skjønt det sånn at vi må kontakte inntakskontoret i den bydelen vi skal bo i og ikke selve skolen hvor jeg vil at barnet skal starte. Men dem sier at de ikke får gjort noen uten at barnet fysisk bor i London. Utrolig lite hjelp og få.

Noen som har noen gode råd og tips? Evt har bodd i London selv 😊

Jeg bor i London, men har barna mine på privatskole, så jeg har ingen erfaring selv, men vet at du kan søke inntak til de bestemte skolene selv, også via nett. Hvor skal du bo? Veldig mange sentrumskoler/skoler i populære områder, er overfylt, og du kan risikere å få barnet ditt på en skole som ligger et stykke unna der dere bor/med dårligere rykte.

Anonymous poster hash: 94404...c4a

Skrevet

Ok skjønner. Vi skal bo i Clayhall, et sted som ligger i Essex. Er en skole 10min fra huset og det hadde vært så bra om hun hadde fått plass der. Er det noe du anbefaler at jeg kan gjøre? Feks kontakte skolen eller liker dem ikke sånt?

Dette er jo helt nytt for oss og vi kjenner ingen der så jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte.

Hi

Skrevet

http://www2.redbridge.gov.uk/cms/children_and_schools/school_support_information/applications_and_admissions/apply_to_primary_school.aspx

Du kan lese litt der, eventuelt sette inn postkode selv her (jeg kjenner ikke området,så søkte bare opp postkoden) : https://www.gov.uk/apply-for-primary-school-place

Jeg vet ikke om det er noe poeng i å kontakte skolen, men det skader jo ikke å prøve? Skolene er gjerne overfylt, det vil jo eventuelt være grunnen til at barnet ditt ikke får plass på nærmeste skole. Anbefaler deg å forsøke å komme i kontakt med andre som bor i området, slik at du kan gjøre deg opp en mening om de aktuelle skolene. Det finnes mye av ymse kvalitet, for å si det sånn. Eventuelt kan du jo også se på privatskoler, mange gode privatskoler i London. Flytter dere permanent? I så fall ville jeg personlig ha satt meg godt inn i de aktuelle alternativene.

Skrevet

Ok, har tittet på den siden selv og ringt dem. De sier at dem ikke får gjort noe før vi bor der.

Vi flytter på ubestemt tid da min forlover bor der og jobber. Blir nok kjent med andre der men er litt vanskelig når vi fremdeles bor her :)

Et annet spm, mitt barn snakker greit engelsk. Tar dem hensyn på skolen at hun kanskje ikke er like flink og gir henne litt tid til og komme seg inn i det?

Mye man skal beskymre seg for.

Hi

Skrevet

Jeg hadde søkt, og satt at dere er bosatt på den adressen dere skal flytte (din forlovede bor vel der allerede)? Dere må jo begynne søkerprosessen FØR dere flytter. Jeg synes det høres merkelig ut.

Jeg har ingen erfaring, men jeg vil anta at de tar hensyn. Hvor gammelt er barnet? Sannsynligvis vil det ikke ta veldig lang tid før hun henter inn de andre elevene. Mine barn går på en skole med et annet undervisningsspråk enn engelsk. De kunne språket før de begynte, men ikke på morsmålsnivå. Det tok ikke lang tid før det jevnet seg ut. Tror ikke du behøver å bekymre deg!

Skrevet

Jada, han bor på den adressen allerede. Ok så bra. Hun blir 9år snart så jeg regner også med at hun kommer seg fort inn i det. Tusen takk for svar ❤️

Skrevet

Hehe mente 😊 og ikke et ❤️.

Skrevet

Hehe! Det kommer nok til å gå fint. Kanskje du kan Google etter et forum for expats i London? Der kan du nok enklere finne folk med erfaringer. Lykke til!

Skrevet

Ja det var lurt. Takk takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...