Gå til innhold

Hvor ofte besøker dere foreldre på sykehus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere som har hatt foreldre på sykehus er på besøk...hvor ofte er dere? Vi har en travel hverdag og mannen drar på sykebesøk til sin mor hver eneste dag i minst tre timer etter jobb. Jeg syns det er i overkant mye og alt hjemme med unger, lekser og treninger faller på meg. Hans mor vet å utnytte det og ringer minst et par ganger for dagen før besøk og gråter for hun vil ha besøk. Kjenner jeg blir litt gal. Hun er på sykehus minst seks syv ganger i året i to tre uker hver gang.

Anonymous poster hash: 0dce2...8b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dere som har hatt foreldre på sykehus er på besøk...hvor ofte er dere? Vi har en travel hverdag og mannen drar på sykebesøk til sin mor hver eneste dag i minst tre timer etter jobb. Jeg syns det er i overkant mye og alt hjemme med unger, lekser og treninger faller på meg. Hans mor vet å utnytte det og ringer minst et par ganger for dagen før besøk og gråter for hun vil ha besøk. Kjenner jeg blir litt gal. Hun er på sykehus minst seks syv ganger i året i to tre uker hver gang.

Det kommer jo litt an på alvorlighet osv. tenker jeg. Men jeg skjønner jo dama litt også da. Har selv ligget på sykehus og det er fryktelig kjedelig og ligge der helt alene. Har ikke mannen noen søsken som kan besøke henne? Kunne byttet litt på. Kanskje du kunne besøkt henne en dag innimellom istedenfor han?

Anonymous poster hash: a21c9...f97

Skrevet

Du er egoistisk synes nå jeg

Anonymous poster hash: 20a4d...f4d

Skrevet

Du er egoistisk synes nå jeg

Anonymous poster hash: 20a4d...f4d

Det er kanskje det man tenker nå man leser innlegget ja. Men jeg skjønner henne, hvis mannen blir borte såpass mye. I realiteten er jo dette slitsomt i lengden.

Skrevet

Jeg ville nok besøkt foreldrene mine noen ganger i uka, i hvert fall. Men ikke tre timer hver dag. Det går ikke.

Anonymous poster hash: b6070...92c

Skrevet

Det kommer jo litt an på alvorlighet osv. tenker jeg. Men jeg skjønner jo dama litt også da. Har selv ligget på sykehus og det er fryktelig kjedelig og ligge der helt alene. Har ikke mannen noen søsken som kan besøke henne? Kunne byttet litt på. Kanskje du kunne besøkt henne en dag innimellom istedenfor han?

De er tre søsken og alle må opp hver dag. Vi andre i familien er hun ikke interessert i å ha besøk av så vi får ikke være med.

HI

Skrevet

Stakkars ansatte ved sykehuset sier nå jeg! Hvorfor har de ikke vet til å informere pasienten om at besøkstiden er til for å holdes!

Anonymous poster hash: 18cfc...a40

Skrevet (endret)

Det er da litt overdrevet, med mindre hun er akutt døende. De må da kunne ta en dag hver i det minste. Eller dere kan gå hele familien så får dere i alle fall vært sammen. Da blir det sikkert litt kortere besøk også siden hun egentlig ikke vil ha dere andre der...

Endret av TPK
Skrevet

Det kommer jo Ann på slvorlighetsgraden tenker jeg.

Hvis hun er døende, så skjønner jeg at han er der hver dag. Hvis det er mindre alvorlig, så bør det holde med et par ganger i uka.

Ja, det er kjedelig å være på sykehus. Men som innlagt kan man ikke regne med at alt skal kretse rundt en selv. De fleste andre, og spesielt småbarnsfamilier, har det travelt og har ikke anledning til å være på besøk hos noen mange timer hver dag. Man får om mulig ordne seg med tidsfordriv som håndarbeid, bøker, blader, IPad, musikk etc.

Anonymous poster hash: 178e2...b1b

Skrevet

Hadde dett vært min mann hadde jeg sagt han fikk ta med seg alle ungene annen hver dag han var der om ikke hadde han måtte funnet ut en annen løsning.

Jeg har en lignende svigermor, heldigvis ikke havnet på sykehus enda men noe er det hver uke. Knekt en finger, forstuet noe, brent seg osv osv. Da må mannen komme løpende om ikke så er helvete løs. Noe av det første min mann sa da vi ble sammen var at jeg ikke skulle bli govenn med moren hans. Det tok ikke lang tid før jeg skjønt hvorfor. Hans ekskone ble det og hun sliter fryktelig med å bli "kvitt" henne enda etter snart ti år. Hun kan finne på å ringe tyve ganger på en dag bare for å ringe, ikke for å spørre om noe, ikke for å fortelle om noe, kun for å ringe.

Så ifølge svigermor er jeg vist fryktelig kald og surt menneske, men hun får nå bare si det. Mannen min blir i skikkelig dårlig stemning når hun ringer, og det skjer x antall gangr hver dag og hun krever besøk annen hver dag, da er det bare å slippe alt han har, om ikke så blir det ett helvete. For to uker siden hadde vi syke unger og vi var dårlige, sp det var ikke aktuelt at han dro på besøk. Da var det nesten krig mot han. Hun hylte i telefonen om hvor dårlig sønn han var, og facebook tøt over av hvor ille hun hadde det og hvor dårlig sønn hun hadde fått. Så jadda..

Begge mine foreldre har vært på sykehuset, jeg besøkte ikke noen av de. Mamma hadde ikke tid til besøk, for hun hadde funnet tonen med flere hun delte rom med. De skravlet, strikket og spilte kort dagen lang. Så da sa hun klart ifra at vi fikk komme når hun kom hjem.

Min far glemte å siifra til noen at han var på sykehuset. Meg og min søster hadde flyttet hjemmenifra, så ikke alltid vi snakket sammen hver dag. Mamma var på hytta og det var før hun hadde mobiltelefon, så hun var litt utilgjengelig. Det var jo bare å ringe naboen om det var noe, men ikke sp lett som når en har egen mobil. Så det tok tre dager før noen av oss fant ut at han var på sykehus. Han koste seg vist og hadde ikke behov for at noen av oss kom.

Mine foreldre er nok litt rare slik sett, men nå liker begge å bli kjent med nye mennesker og syns det kan være artig når det er mye som skjer rundt de. At sykepleiere løp i gangene syns min far var skrekkelig festelig.

Anonymous poster hash: 601a6...3bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...