Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #1 Skrevet 11. september 2015 Saken er at vi har flyttet til et nytt sted, der barnet har fått barnehageplass 20 min unna med buss (har ikke bil). Står på venteliste, men er utrolig vanskelig å få plass i nærheten. Jeg jobber i byen, så motsatt side av barnehagen, vet ikke hvordan jeg skal få dette til å gå. Når det er sagt er jeg alene med barnet så ikke mulig at far kan hente/levere. Spørsmålet mitt er da; Hadde dere søkt plass hos en privat barnehage i nærheten? Føler jeg er skeptisk til privat, da barnet har gått i kommunal bhg før og er fornøyd. Noen som har barn i privat bhg som kan fortelle hvordan det er? Og skal barnet gå der til det starter på skolen? Håper på mange svar! Hilsen en forvirret mamma Anonymous poster hash: a64af...e7e
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #2 Skrevet 11. september 2015 Saken er at vi har flyttet til et nytt sted, der barnet har fått barnehageplass 20 min unna med buss (har ikke bil). Står på venteliste, men er utrolig vanskelig å få plass i nærheten. Jeg jobber i byen, så motsatt side av barnehagen, vet ikke hvordan jeg skal få dette til å gå. Når det er sagt er jeg alene med barnet så ikke mulig at far kan hente/levere. Spørsmålet mitt er da; Hadde dere søkt plass hos en privat barnehage i nærheten? Føler jeg er skeptisk til privat, da barnet har gått i kommunal bhg før og er fornøyd. Noen som har barn i privat bhg som kan fortelle hvordan det er? Og skal barnet gå der til det starter på skolen? Håper på mange svar! Hilsen en forvirret mamma Anonymous poster hash: a64af...e7e Om en barnehage er god har ingenting med å gjøre om den er privat eller offentlig! Jeg har hatt praksis i begge, og blant de barnehagene var det helt klart de private som var best! Anonymous poster hash: 68819...c2b
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #3 Skrevet 11. september 2015 Tre av mine fire barn har gått i privat barnehage, og den var vi kjempefornøyd med. Ikke like fornøyd med den kommunale til minstemann, så vi skal bytte... Anonymous poster hash: 17637...b8a
Ikkesåallerværst Skrevet 11. september 2015 #4 Skrevet 11. september 2015 Vært kjempefornøyd med den private, brukte den til begge barna. Måtte bytte pga det var 0-3 og fikk da offentlig. Ikke så fornøyd, men greit nok. Den offentlige var basebhg, den private en avdeling. Sjekk opp den private! Gå på besøk og kapre en av foreldrene for å høre hva de synes. Den offentlige din høres jo nesten umulig ut å få til praktisk...
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #5 Skrevet 11. september 2015 Du kan få gode private og dårlige kommunale og omvendt. Så akkurat det er vanskelig å svare på. Har hatt mine i privat fram til nå i høst ,og vært veldig fornøyd. Eldste begynte på skolen nå(uten å kjenne noen) og jeg valgte da å flytte yngste for at hun skal bli bedre kjent med de hun skal gå på skole med. Har da nettopp begynt i kommunal og jeg er enda ikke overbevist om at jeg kommer til å bli like fornøyd. Har en del å sette fingeren på både når det kommer til personale, tilstand på uteområde(veldig enkelt utstyrt) og utvalg og tilstand på leker inne(lite utvalg og dårlig tilstand). Men de har nyoppusset inneareal og det er jo positivt. Den private hadde stort uteområde med varierte lekeapparater. Inne hadde de godt og variert utvalg i leker(påfyll av nye leker 3-4 ganger i året) Føler også at i den private er de der på barna og foreldrenes premisser. I den kommunale er det mest på kommunens premisser(det skinner godt gjennom at kommunen har stram økonomi) Venter nr 3 nå og når den tid kommer at han skal begynne i barnehage, så setter jeg den forrige bhg vår på førsteplass, kjører heller litt lenger. Så for min del heller privat enn kommunal Anonymous poster hash: 5826e...fe0
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #6 Skrevet 11. september 2015 Takk for svar ;-) Var det få barn i den private hos dere? Den jeg har i nærheten har 10 barn fra 1-6 år, føler det blir kjedelig? Hi Anonymous poster hash: a64af...e7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå