Gå til innhold

Er jeg for streng???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en stor by og neste helg er det noe greier som skjer her ute i marka ikke langt fra der vi bor. En slags mini festival, rusfritt arangement.

Jeg har en 10 åring og neste helg er jeg alene med han og hunden. Jeg har problemer med å bevege meg pga. div. diagnoser så det blir en tøff helg med alle turene ut med hunden i tillegg til at jeg har sagt at jeg og 10 åringen skal ta en tur på tivoliet, så hjem og tilbake til avslutningskonserten på lørdag. Det er et populært band som spiller da vist nok viktig å få med seg. Jeg har ordnet med kjøretillatelse neste helt frem til festivalområdet, men må bruke krykker for å avlaste litt. Et stykke og gå i ulendt terreng.

Selv om dette er et alkoholfritt arrangement og det er enn del vakter og politi det så vet jeg jo at folk blir fulle ut over kvelden.

Nå forteller 10 åringen at flere av vennene hans skal dit alene uten foreldre og synes jo selvsagt at jeg skal holde meg hjemme så jeg slipper å få mer vondt. Avslutningskonserten er det fullstendig uaktuellt st han får gå alene på da denne begynner kl 22. Men hva synes dere om å slippe han opp dit alene med venner tidligere på ettermiddagen?

Jeg heller til et rungende NEI, men lurer like vel på hva dere synes.

Anonymous poster hash: 8b71e...758

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor i en stor by og neste helg er det noe greier som skjer her ute i marka ikke langt fra der vi bor. En slags mini festival, rusfritt arangement.

Jeg har en 10 åring og neste helg er jeg alene med han og hunden. Jeg har problemer med å bevege meg pga. div. diagnoser så det blir en tøff helg med alle turene ut med hunden i tillegg til at jeg har sagt at jeg og 10 åringen skal ta en tur på tivoliet, så hjem og tilbake til avslutningskonserten på lørdag. Det er et populært band som spiller da vist nok viktig å få med seg. Jeg har ordnet med kjøretillatelse neste helt frem til festivalområdet, men må bruke krykker for å avlaste litt. Et stykke og gå i ulendt terreng.

Selv om dette er et alkoholfritt arrangement og det er enn del vakter og politi det så vet jeg jo at folk blir fulle ut over kvelden.

Nå forteller 10 åringen at flere av vennene hans skal dit alene uten foreldre og synes jo selvsagt at jeg skal holde meg hjemme så jeg slipper å få mer vondt. Avslutningskonserten er det fullstendig uaktuellt st han får gå alene på da denne begynner kl 22. Men hva synes dere om å slippe han opp dit alene med venner tidligere på ettermiddagen?

Jeg heller til et rungende NEI, men lurer like vel på hva dere synes.

Anonymous poster hash: 8b71e...758

Men folk blir vel ikke fulle hvis det er et rusfritt arrangement

Anonymous poster hash: 77a5f...1e3

Skrevet

Jeg ville snakket med noen av de andre foreldrene, men om dere ikke bor for langt unna så tenker jeg at han er stor nok til å dra med venner på ettermiddagen. Alene klokka 22 er ikke et spørsmål engang. 

Skrevet

Kjenner du foreldrene til de han skal gå med i tilfelle? Du kan jo høre med dem om det er tilfelle at barna skal alene, skal de det så kan du jo avtale med barnet ditt at det er greit, men at du henter kl xx og at dette er noe som er med på å vise om barnet er til å stole på og stor nok til å ta ansvar for seg selv. Barn vokser når de får ansvar og muligheten til å ordne seg selv.

Anonymous poster hash: 96916...db8

Skrevet (endret)

Jeg hadde blitt med men kanskje funnet meg en plass og sitte slik at barnet hadde fått være "alene" samtidig som jeg hadde hatt kontroll,han er bare 10 år skulle noe skje så er det greit og ha mamma i nærheten.

Endret av Mamma_til_2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...