Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #1 Skrevet 11. september 2015 Hvilken barneforsikring gir utbetaling ved cøliaki, og hvor lenge før diagnose bør forsikringen være tegnet? Vi har forsikret barna i Frende, men tror ikke de dekker cøliaki. nå mistenker jeg sterkt at min sønn kan ha fått det og vurderer å bytte forsikring. men er det for sent om han får diagnose ila de neste månedene? Noen som vet? Anonymous poster hash: 90a49...24a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #2 Skrevet 11. september 2015 Hør me forsikringen din. Vet at sparebank 1, if og Gjensidige dekker cøliaki. Vi hadde nemlig ingen av de når barnet her fikk cøliaki. Anonymous poster hash: 5332c...b85
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #3 Skrevet 11. september 2015 Du kan selvsagt ikke bytte forsikring og kreve dekning nå som sykdommen allerede har oppstått. Anonymous poster hash: 6db8b...b8d
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #4 Skrevet 11. september 2015 Du kan selvsagt ikke bytte forsikring og kreve dekning nå som sykdommen allerede har oppstått. Anonymous poster hash: 6db8b...b8d Har ikke fått noe diagnose. Anonymous poster hash: fffc4...e47
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #5 Skrevet 11. september 2015 If og Gjensidige har i hvert fall dekning. Tror vi fikk utbetalt 30000 (eller var det 40000?). Det er 6 måneders karantene. Det vil si at det må være 6 måneder fra forsikringen tegnes, til en går til lege med plagen/sykdommen. Det hjelper ikke at diagnosen stilles først etter 6 måneder, hvis en har vært hos lege tidligere. I karantenetiden må en jo også beholde den gamle barneforsikringen, i tilfelle det skulle oppstå noe i denne perioden. Mitt råd er å få ungen utredet for cøliaki så fort som mulig, og gi blaffen i en evt forsikringsutbetaling. Anonymous poster hash: 1863c...f79
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #6 Skrevet 11. september 2015 ...får barnet på cøliaki- kost. Bytt forsikring. Kontakt lege etter karantenetid. Få utbetalt forsikringspenger Anonymous poster hash: 285df...793
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #7 Skrevet 11. september 2015 ...får barnet på cøliaki- kost. Bytt forsikring. Kontakt lege etter karantenetid. Få utbetalt forsikringspenger Anonymous poster hash: 285df...793 Hvis en begynner på glutenfri diett før diagnosen er stilt, vil en ikke kunne stille diagnosen. Da blir prøvene negative. Uten diagnose blir det heller ingen forsikringsutbetaling, eller grunnstønad fra NAV (denne er på ca kr 2000 pr mnd). Å skulle begynne å spise gluten igjen etter å først ha spist glutenfritt over tid, vil bli et mareritt. En vil da bli KJEMPEDÅRLIG av selv små mengder gluten. Derfor skal en ALDRI begynne på glutenfri diett før diagnosen er stilt. Anonymous poster hash: 1863c...f79
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #8 Skrevet 11. september 2015 Du kan selvsagt ikke bytte forsikring og kreve dekning nå som sykdommen allerede har oppstått. Anonymous poster hash: 6db8b...b8d Har ikke fått noe diagnose. Anonymous poster hash: fffc4...e47 Spiller ingen rolle at det ikke er stilt diagnose. Symptomene, dvs sykdommen har allerede oppstått. Det du lurer på er forsikringssvindel. Anonymous poster hash: 6db8b...b8d
E n d e l i g Skrevet 12. september 2015 #9 Skrevet 12. september 2015 Frende har ikke unntak for cøliaki. Det er ikke en av de kritiske sykdommene som gir noen kroner cash med en gang diagnosen er stilt (som kreft og alvorlige brannskader), men behandlinger, dagpenger, utgifter og viktigst ev. uførhet dekkes. Frende har mange ganger blitt kåret til Norges beste barneforsikring, men når jeg leser at du lurer på forsikringssvindel, tenker jeg det er helt greit om vi ikke er forsikret samme sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå