Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #1 Skrevet 11. september 2015 Kan dere ikke skjønne at man velger en viss distanse til mennesker som f.eks mishandlet barna sine,hadde fyllefester og fortsatt mener at barn ikke har vondt av å være i huset under bråkete fester, som latterliggjør deg,mannen eller barnebarna i andres påhør, som ikke går av veien for å si du er stokk dum fordi du har andre oppfatninger enn dem,som forskjellsbehandler barn og barnebarn osv osv. Hadde dere virkelig godtatt dette? Smilt og latt som ingenting? Må si jeg lurer siden de fleste svar i svigertråder er kritikk mot HI. Anonymous poster hash: 2e07d...d27
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #2 Skrevet 11. september 2015 Nå er det vel ikke årsaken til flertallet da. Det er ganske mange kvinner som synes egen familie er viktigere enn svigerfamilien. I tillegg er det mange som har problemer med å tilpasse seg. Jeg ser ikke noen grunn til å grine fordi det blir lutefisk og ikke ribbe til jul. Anonymous poster hash: cb1f3...cbc
nasse nøffen Skrevet 11. september 2015 #3 Skrevet 11. september 2015 (endret) Snakk om å dra ting ut av perpektiv.... Hadde du invitert dine svigerforeldre til "besteforeldredag" i barnehagen dersom de mishandlet barna sine, fyllefester, latterligjøring....??????????????????? Det er det innlegget du sikter til handler om....Svigerforeldrene er vel ikke helt ute å kjøre siden de deltar på en slik dag? Du snakker om en helt annen problemstilling, hvor saken hadde vært helt annerledes... "mine svigerforeldre sniffet kokain, og hentet mitt barn i barnehagen" Endret 11. september 2015 av nasse nøffen
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #4 Skrevet 11. september 2015 Nå er det vel ikke årsaken til flertallet da. Det er ganske mange kvinner som synes egen familie er viktigere enn svigerfamilien. I tillegg er det mange som har problemer med å tilpasse seg. Jeg ser ikke noen grunn til å grine fordi det blir lutefisk og ikke ribbe til jul. Anonymous poster hash: cb1f3...cbc Ser den,men i flere tråder ønsker ikke HI å gå i detalj,ber om råd men blir sablet ned her inne. Vil tro at de fleste av oss er voksne mennesker,men mange må ha levd et beskyttet liv som ikke evner å lese mellom linjene i flere innlegg. Empati er mangelvare her inne. Anonymous poster hash: 2e07d...d27
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #5 Skrevet 11. september 2015 Snakk om å dra ting ut av perpektiv.... Hadde du invitert dine svigerforeldre til "besteforeldredag" i barnehagen dersom de mishandlet barna sine, fyllefester, latterligjøring....??????????????????? Det er det innlegget du sikter til handler om....Svigerforeldrene er vel ikke rusmisbrukere siden de deltar på en slik dag? Du snakker om noe helt annet. men de vel heller ikke mentalt friske i topplokket, når de presterer å liksomringe til mannen til hi, for å få ungen med seg.... Sorry, mista respekten for deg. Fins ikke unnskyldning for å kjøre med barn usikret heller, selv om jeg skjønner at du syns det går greit. Anonymous poster hash: 9e9c1...23a
nasse nøffen Skrevet 11. september 2015 #6 Skrevet 11. september 2015 Snakk om å dra ting ut av perpektiv.... Hadde du invitert dine svigerforeldre til "besteforeldredag" i barnehagen dersom de mishandlet barna sine, fyllefester, latterligjøring....??????????????????? Det er det innlegget du sikter til handler om....Svigerforeldrene er vel ikke rusmisbrukere siden de deltar på en slik dag? Du snakker om noe helt annet. men de vel heller ikke mentalt friske i topplokket, når de presterer å liksomringe til mannen til hi, for å få ungen med seg.... Sorry, mista respekten for deg. Fins ikke unnskyldning for å kjøre med barn usikret heller, selv om jeg skjønner at du syns det går greit. Anonymous poster hash: 9e9c1...23a Hvordan vet du at det stemmer? Tror ikke jeg noe på... de opplysningene ville vært i hoveinnlegget dersom de var reelle.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #7 Skrevet 11. september 2015 Snakk om å dra ting ut av perpektiv.... Hadde du invitert dine svigerforeldre til "besteforeldredag" i barnehagen dersom de mishandlet barna sine, fyllefester, latterligjøring....??????????????????? Det er det innlegget du sikter til handler om....Svigerforeldrene er vel ikke rusmisbrukere siden de deltar på en slik dag? Du snakker om noe helt annet. men de vel heller ikke mentalt friske i topplokket, når de presterer å liksomringe til mannen til hi, for å få ungen med seg....Sorry, mista respekten for deg. Fins ikke unnskyldning for å kjøre med barn usikret heller, selv om jeg skjønner at du syns det går greit.Anonymous poster hash: 9e9c1...23a Hvordan vet du at det stemmer? Tror ikke jeg noe på... de opplysningene ville vært i hoveinnlegget dersom de var reelle.wow, du er ikke frisk selv... Anonymous poster hash: 9e9c1...23a
nasse nøffen Skrevet 11. september 2015 #8 Skrevet 11. september 2015 Snakk om å dra ting ut av perpektiv.... Hadde du invitert dine svigerforeldre til "besteforeldredag" i barnehagen dersom de mishandlet barna sine, fyllefester, latterligjøring....??????????????????? Det er det innlegget du sikter til handler om....Svigerforeldrene er vel ikke rusmisbrukere siden de deltar på en slik dag? Du snakker om noe helt annet. men de vel heller ikke mentalt friske i topplokket, når de presterer å liksomringe til mannen til hi, for å få ungen med seg....Sorry, mista respekten for deg. Fins ikke unnskyldning for å kjøre med barn usikret heller, selv om jeg skjønner at du syns det går greit.Anonymous poster hash: 9e9c1...23a Hvordan vet du at det stemmer? Tror ikke jeg noe på... de opplysningene ville vært i hoveinnlegget dersom de var reelle.wow, du er ikke frisk selv... Anonymous poster hash: 9e9c1...23a muligens, blir temmelig skeptisk etter noen år på DIB...
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #9 Skrevet 11. september 2015 Her var svigermor nr 1 ikke fornøyd med min nasjonalitet, og at jeg ikke ville være mannens og husets slave. Familien til min nåværende har uttalt høyt at de ønsket at min mann ble sammen med ei venninne som han var utro med 2 år ut i forholdet vårt. De sørger fortsatt for at han ikke dumpa meg for elskerinna, og at jeg ikke er som henne. Så her er det minimalt med kontakt med svigers, dessverre. Anonymous poster hash: 5074a...5fa
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #10 Skrevet 11. september 2015 Svigermor her forskjellsbehandler barna. Hun er frittalende og er blottet for empati. Nå er det ikke bare meg som får gjennomgå, men også hennes egen datter. Hun er veldig glad i sønn og svigersønn og mener viss at vi damene skal stå på pinne og varte opp mennene våre hele tiden. Hun kommenterer alltid vekta vår, og nå har hun begynt med døtrene våre også. Hun kritiserer også oppdragelsen av barna. Hun kritiserer hver gang vi gjør en endring i livet vårt (blitt gravide, kjøpt ny bil, flyttet). Ingenting virker å være bra nok for henne. Hun bryr seg heller ikke om våre regler for barna. Hun tar aldri initiativ til besøk eller til å være med på noe. Mine foreldre respekterer oss og vårt liv. De har ikke vært noe annet enn støttende. Så det er ganske naturlig for oss at vi har et nærmere forhold til mine foreldre enn til hans... Anonymous poster hash: fa561...9e3
Superdolly Skrevet 11. september 2015 #11 Skrevet 11. september 2015 Jeg tenker at dersom man vil ha en slik forståelse som d etterlyser, så må man ta med seg nok detaljer i hi til at folk forstår grunnen til det dårlige forholdet. Når man beskriver kun det som for de aller fleste av oss virker som en bitteliten bagatell og bruker det til å begrunne at svigermor er et forferdelig menneske, så vil de fleste av oss tenke at dette var veldig lite å lage krig om. Det er nesten en trend her inne, dette at man tar omtrent ikke med noe i hi. Men får man ikke de svarene man vil ha, da kommer detaljene og forklaringene. Men heller ikke nå kommer alt på en gang, nei da, litt om gangen, porsjonert ut. Problemet med dette er at vi som svarer vet faktisk ikke mer enn det hi velger å skrive. Ingen av oss er tankelesere. Ingen kan forstå at den bittelille bagatellen som fikk det til å renne over for deg i dag, var toppen av et gigantisk isfjell av problemer. Vi ser bare den bittelille bagatellen, for det er bare den du skriver om. Og så blir det litt for dumt å skrive at «hi ikke ønsker å gå i detaljer», men samtidig være fornærmet for at hun ikke får de svarene hun vil ha. Igjen, vi vet bare det du velger å skrive.
Mamma_til_2 Skrevet 12. september 2015 #12 Skrevet 12. september 2015 Jeg tenker jo at ber du om råd på ett forum så må du komme med alt av relevante opplysninger og ikke bite hodet av de som ikke ser verden slik som du gjør det!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #13 Skrevet 12. september 2015 "Oss" som ikke har et godt forhold til svigerforeldre? Når ble "oss" en egen gruppe som man kan sammenligne? Om folk har mishandlet barn så håper jeg dere alle bryter kontakten med dem, både om det gjelder egne foreldre eller svigers. Da holder man egne barn laaaaangt unna besteforeldrene. Om dere ennå har kontakt med folk som har mishandlet barn vil jeg jo si at dere som foreldre kan ikke være helt smarte. Man velger hvem man vil omgås, også slekt. Anonymous poster hash: 4cd8f...ffd
Anonym bruker Skrevet 12. september 2015 #14 Skrevet 12. september 2015 Kan dere ikke skjønne at man velger en viss distanse til mennesker som f.eks mishandlet barna sine,hadde fyllefester og fortsatt mener at barn ikke har vondt av å være i huset under bråkete fester, som latterliggjør deg,mannen eller barnebarna i andres påhør, som ikke går av veien for å si du er stokk dum fordi du har andre oppfatninger enn dem,som forskjellsbehandler barn og barnebarn osv osv. Hadde dere virkelig godtatt dette? Smilt og latt som ingenting? Må si jeg lurer siden de fleste svar i svigertråder er kritikk mot HI. Anonymous poster hash: 2e07d...d27 Tror nok ikke noen mener at noen skal ha et godt forhold til slike svigerforeldre. Hvordan har du fått dette inntrykket? Anonymous poster hash: 60a1e...7b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå