Gå til innhold

Studenter med barn, økonomi..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som studerer fulltid, jobber dere? Om dere gjør, med hva?

Har begynt på lærerutdanning, og ser at det ikke går rundt hver mnd.. Vi eier ikke, leier, men med tre barn er det begrenset hvor mye vi kan nedgradere.. Har planer om å kjøpe når jeg er ferdig utdannet.

Anonymous poster hash: 1842f...1f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i bolig for mennesker med utviklingshemming, ca 20% en helg hver fjerde uke. Får da 7-8 tusen utbetalt hver måned i tillegg til stipendet på ca 10000.

Anonymous poster hash: b3484...12c

Skrevet

Jeg jobber i bolig for mennesker med utviklingshemming, ca 20% en helg hver fjerde uke. Får da 7-8 tusen utbetalt hver måned i tillegg til stipendet på ca 10000.

Hvordan klarer du å få utbetalt så mye, på en så liten stilling. Jobbet med det samme i hele sommer, og fikk elendig lønn.

Jeg er selv student, og kronisk syk. I år må jeg søke permisjon fra studiet, da jeg er mer syk enn jeg pleier, og dermed klarer jeg ikke å jobbe ved siden av. Jeg må jobbe ved siden av, skal jeg klare det.

Anonymous poster hash: 634c6...1e7

Skrevet

Hvordan klarer du å få utbetalt så mye, på en så liten stilling. Jobbet med det samme i hele sommer, og fikk elendig lønn.

Jeg er selv student, og kronisk syk. I år må jeg søke permisjon fra studiet, da jeg er mer syk enn jeg pleier, og dermed klarer jeg ikke å jobbe ved siden av. Jeg må jobbe ved siden av, skal jeg klare det.

Jeg startet som miljøarbeider med midt på treet ansiennitet. Da jeg var ferdig med bachelor gikk jeg opp i lønn, lønnes som miljøterapeut. Beholdt ansienniteten. Jobber i tillegg langvakter på helg, så får jo en del ekstra for det, pluss kveldstillegg. Jeg har gjeld (boliglån, studielån, billån) og barn i barnehage. Det gjør at jeg får en del fradrag på selvangivelsen. Skatter vel under 10%, så det er ikke så mye av lønna som forsvinner til skatt.

Skrevet

Hvordan klarer du å få ti tusen av Lånekassen lurer jeg på? Har fullt lån og stipend, utbetalt litt over sju tusen fra lånekasse..

Anonymous poster hash: db4b2...8aa

Skrevet

Hvordan klarer du å få ti tusen av Lånekassen lurer jeg på? Har fullt lån og stipend, utbetalt litt over sju tusen fra lånekasse..

Anonymous poster hash: db4b2...8aa

Får 9939(?)kr i måneden. Grunnstipendet er vel på 7000 og noe, men får ekstra for barna.

Skrevet

post-42-34439_thumb.jpg

Skrevet

Vi klarte oss strålende.

Fikk stipend (og lån selvfølgelig), barnetrygd og bostøtte.

Og barnehagen ble dekket av kommunen pga lav inntekt. Bodde i studentleilighet, så det var relativt billig.

Husker ikke helt, men hadde vel inn ca 9.000 hver fra lånekassen, ca 1000 i barnetrygd, og 3000 i bostøtte.

Hadde bare ett barn da, og var vant til å leve enkelt fra før barnet kom. Jobbet kun I sommerferien (var et svært bevisst valg pga harde/travle studier, og vi ønsket å ha et vanlig familieliv med barnet vårt).

Var jo mye prioriteringer, vinterdress én måned, nye inneklær en annen osv. Men vi følte alltid at vi hadde det fint.

Ble ferdig for et drøyt år siden. Og nyter nå å handle mat uten å tenke på om vi kanskje også trenger nytt regntøy.

Men vi føler mer på det nå enn vi gjorde da.

Anonymous poster hash: 3b8fd...aa4

Skrevet

Jeg hadde 30 % stilling i en slik bolig og hadde ca. 8000 ut. Det var over to helger med to netter og to kvelder, pluss en dag. Mye kveld og natt er bra betalt. Pluss at den boligen jeg jobbet i var en bolig mye utagering og utfordrende atferd, det er nok bedre betalt.. Men er du lærer i utdanning lønner det seg også å jobbe som lærervikar, ganske bra lønn! Og det er dagtid...

Anonymous poster hash: 4ae29...b7c

Skrevet

Student, 3 barn. Lånekassen ca 10000 og deltidsjobb 24% stilling ca 10000kr. Med barnetrygd i tillegg så går det rundt.

Har også gjeld i bolig (2.6 mill), men har ikke billån.

Anonymous poster hash: 6c34d...989

Skrevet

Dere som studerer fulltid, jobber dere? Om dere gjør, med hva?

Har begynt på lærerutdanning, og ser at det ikke går rundt hver mnd.. Vi eier ikke, leier, men med tre barn er det begrenset hvor mye vi kan nedgradere.. Har planer om å kjøpe når jeg er ferdig utdannet.

Anonymous poster hash: 1842f...1f4

Studerer dere begge eller jobber mannen?

Anonymous poster hash: fe25c...51a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...