Gå til innhold

Teit spørsmål. Ang valg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg går til valglokalet kan jeg ha med meg 5-åringen på slepp eller er det strengt forbudt å dra med ungen inn i den "boksen" som man står i?

Anonymous poster hash: a3f89...734
Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Selvfølgelig kan du ta med deg barnet. Barnet kan ev stå med ryggen til deg, og dermed ikke se hvilke stemmesedler du tar.

Skrevet

Ikke dumt spm. Lurte selv på om jeg kunne ta med baby på 4 mnd

Anonymous poster hash: 90a6c...972

Skrevet

Jeg hadde med datteren min ved forrige stortingsvalg, ingen som sa noe på det.... Jeg hadde ikke barnevakt for å stemme altså, de får tåle at småbarnsforeldre stemmer med en unge på slep.

Anonymous poster hash: 43a65...da6
Skrevet

Selvfølgelig kan du ta med deg barnet. Barnet kan ev stå med ryggen til deg, og dermed ikke se hvilke stemmesedler du tar.

Altså... Det er ikke hemmelig valg i betydningen "MÅ holdes hemmelig," men derimot i betydningen "kan holdes hemmelig hvis du ikke vil måtte forsvare ditt valg overfor andre."

Femåringen vil vel neppe klandre mor etterpå?

Anonymous poster hash: c7ed6...0cf

Skrevet

Har hatt med barn fra barnevogn og opp til fem år ved hvert valg siden jeg fikk barn, aldri noe problem. I år blir det vel barnevogn igjen 😊

Alternativt kan jo femåringen vente ved døra i valglokalet sammen med vakta, men jeg kan aldri tenke meg at du ikke får ta ham med inn i båsen.

Skrevet

Jeg har faktisk opplevd å bli nektet å ta med barnet inn da hun var 5 år.

Anonymous poster hash: fb517...7b7

Skrevet

Jeg var alltid med mine foreldre da jeg var liten. Var kjempestas. 😊

Hadde med 4åringen for 2 år siden, ingen reagerte på det. (Og hvorfor skulle de reagert?)

Anonymous poster hash: a1813...041

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...