Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #1 Skrevet 11. september 2015 Hva gjør man når bestemor har spart til ett barn i en god stund, så kommer barn nummer to, også rett etter spareoppstart så slutter bestemor å spare til noen av de (av årsaker jeg ikke går inn på, kan være død, sykdom, endra økonomi etc). Sparing er i barnets eget navn men der foreldrene har tilgang til konto. Er snakk om en del tusenlapper i forskjell mellom barna. Barna er så små at de ikke har forståelse for penger og bankkonto enda. Alt 1: ikke gjør noe, livet er jo trossalt urettferdig, og det er jo faktisk dette barnets penger Alt 2: fordele den sparte summen på begge så det blir likt, slik at ikke førstemann belønnes for å bli født på et gunstig tidspunkt Alt 3: spare selv til det ene barnet slik at det til slutt får like mye som eldste (mulig men utfordrende pga sum) Eller finnes det andre og bedre alternativer? Anonymous poster hash: 70df2...705
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #2 Skrevet 11. september 2015 Jeg hadde delt pengene på barna. 💜 Anonymous poster hash: 87cd2...d5c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #3 Skrevet 11. september 2015 Jeg hadde latt pengene stå på konto og rentet seg, og så delt summen likt når de ble 18. Anonymous poster hash: 4bf24...6e2
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #4 Skrevet 11. september 2015 Jeg hadde latt pengene stå på konto og rentet seg, og så delt summen likt når de ble 18. Anonymous poster hash: 4bf24...6e2 Enig! Anonymous poster hash: 65b57...702
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #5 Skrevet 11. september 2015 Takk for svar alle tre, det var det jeg også tenkte ble mest rettferdig. Men ser ingen grunn til å vente med å dele summen når de er 18, den kan jo like gjerne deles nå- de vil jo få renter på hver sin konto i så fall. HI Anonymous poster hash: 70df2...705
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå