Gå til innhold

Er 37.000kr brutto grei lønn? U/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går ut fra at du har tariff? Det er vel rundt 440-450 000 i året, og det synes jeg er helt greit med fire års høyere utdanning og fire års ansiennitet, jeg. Skal du opp i lønn som lærer, må du nok bytte beite.

Anonymous poster hash: 4048e...edb

Eller ta en master, da år du fort opp 100000 i lønn...

Anonymous poster hash: abfb8...085

nope... jobber med mange som har master som ikke tjener dette selv med master (offentlige vel og merke) ....

Anonymous poster hash: 7cf25...1e3

Jobber du som lærer og tar en master i faget så blir du vel lektor og gjør et solid lønnshopp.

Ja, du blir lektor, hvis grunnutdanningen er riktig. Lektor med fire års ansiennitet skal minimum tjene kr 483k.

Anonymous poster hash: 776f2...21b

Nemlig. Lektor med tillegg har jo en solid lønn i full stilling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går ut fra at du har tariff? Det er vel rundt 440-450 000 i året, og det synes jeg er helt greit med fire års høyere utdanning og fire års ansiennitet, jeg. Skal du opp i lønn som lærer, må du nok bytte beite.

Anonymous poster hash: 4048e...edb

Eller ta en master, da år du fort opp 100000 i lønn...

Anonymous poster hash: abfb8...085

nope... jobber med mange som har master som ikke tjener dette selv med master (offentlige vel og merke) ....

Anonymous poster hash: 7cf25...1e3

Jobber du som lærer og tar en master i faget så blir du vel lektor og gjør et solid lønnshopp.
Ja, du blir lektor, hvis grunnutdanningen er riktig. Lektor med fire års ansiennitet skal minimum tjene kr 483k.

Nemlig. Lektor med tillegg har jo en solid lønn i full stilling.

Jeg skal levere masteren min neste år, og vil da gjøre et lite hopp, til ca 600 000,-. Endelig en i nærheten av anstendig lønn for all den jobbinga!

Skrevet

Jeg jobber som førsteamanuensis og forsker ved et universitet. Jeg har da utbetalt 27000 netto i mnd. Min mann har master og fast jobb, har ca det samme som deg hi i mnd. Utdanning er virkelig ikke alltid nøkkelen til høy lønn.

Anonymous poster hash: d260c...e89

Skrevet

Jeg jobber som førsteamanuensis og forsker ved et universitet. Jeg har da utbetalt 27000 netto i mnd. Min mann har master og fast jobb, har ca det samme som deg hi i mnd. Utdanning er virkelig ikke alltid nøkkelen til høy lønn.

Anonymous poster hash: d260c...e89

Nå snakket hi om brutto og ikke netto.

Anonymous poster hash: 5ed09...36e

Skrevet

Jeg går ut fra at du har tariff? Det er vel rundt 440-450 000 i året, og det synes jeg er helt greit med fire års høyere utdanning og fire års ansiennitet, jeg. Skal du opp i lønn som lærer, må du nok bytte beite.Anonymous poster hash: 4048e...edb

Eller ta en master, da år du fort opp 100000 i lønn...Anonymous poster hash: abfb8...085
nope... jobber med mange som har master som ikke tjener dette selv med master (offentlige vel og merke) ....Anonymous poster hash: 7cf25...1e3
Ja, du blir lektor, hvis grunnutdanningen er riktig. Lektor med fire års ansiennitet skal minimum tjene kr 483k.Anonymous poster hash: 776f2...21b

Jeg skal levere masteren min neste år, og vil da gjøre et lite hopp, til ca 600 000,-. Endelig en i nærheten av anstendig lønn for all den jobbinga!Anonymous poster hash: 776f2...21b

hvor mange år videreutdanning tilsvarer det?

Anonymous poster hash: 58988...04c

Skrevet

Jeg går ut fra at du har tariff? Det er vel rundt 440-450 000 i året, og det synes jeg er helt greit med fire års høyere utdanning og fire års ansiennitet, jeg. Skal du opp i lønn som lærer, må du nok bytte beite.Anonymous poster hash: 4048e...edb

Eller ta en master, da år du fort opp 100000 i lønn...Anonymous poster hash: abfb8...085
nope... jobber med mange som har master som ikke tjener dette selv med master (offentlige vel og merke) ....Anonymous poster hash: 7cf25...1e3
Ja, du blir lektor, hvis grunnutdanningen er riktig. Lektor med fire års ansiennitet skal minimum tjene kr 483k.Anonymous poster hash: 776f2...21b

Jeg skal levere masteren min neste år, og vil da gjøre et lite hopp, til ca 600 000,-. Endelig en i nærheten av anstendig lønn for all den jobbinga!Anonymous poster hash: 776f2...21b

hvor mange år videreutdanning tilsvarer det?

Anonymous poster hash: 58988...04c

Hvis du i utgangspunkteter adjunkt med tilegg, så tilsvarer det to år til. Men en master er et fulltidsstudium og ikke alle vil klare det på normert tid sammen med full jobb.

Skrevet (endret)

Som sykepleier er det ingen vits å ta en mastergrad ( lønnsmessig) Vi får ikke økt lønn. Vi får det samme som en med videreutdanning får da. SÅ en blir jo spesialsykepleier, men tittelen master har ikke noe for seg. 

Dette er sykehus

Endret av nasse nøffen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...