Gå til innhold

Tips til søskenvogn


inchi

Anbefalte innlegg

Det blir ca. 19 mnd. mellom søsknene, og vi trenger da en søskenvogn. Ønsker en søskenvogn som ikke er for stor og tung, det er ikke så ofte den kommer til å bli brukt. Kommer nok mest til å bli brukt til og fra barnehagen i permisjonstiden, turer på ettermiddager og helger (både asfalt og grusveier), litt shopping/kjøpesenter og på ferier.

 

Har gode vogner som kommer til å bli brukt når kun 1 barn skal være med, så søskenvognen blir i tillegg til de andre vognene.

 

Ønsker til vognen:

  • sittedelene er ved siden av hverandre
  • lett å legge sammen
  • blir liten sammenlagt
  • er liten nok til å komme seg gjennom normale ytterdører
  • mulighet for å ha en babybag
  • god å trille, også på grusveier
  • justerbar fotstøtte
  • stor kalesje
  • hadde vært supert om jeg fant en vogn hvor sittedelene i tillegg kunne snus begge veier, men dette tror jeg blir vanskelig å finne

 

Etter en del research så står valget egentlig mellom Baby Jogger City Mini GT Tvilling og TFK Twinner Twist Duo.

Baby Jogger mangler justerbar fotstøtte, men ellers virker den veldig bra. TFK har justerbar fotstøtte, men der er vel kalesjen en del mindre? Og har lest at TFK har veldig liten handlekurv.

 

Noen som vil dele erfaringer med disse vognene, eller kanskje noen har tips til andre vogner jeg bør se på? Håper å finne en pent brukt vogn, så kom gjerne med tips dersom det er noen årsmodeller jeg bør styre unne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bugaboo Donkey ser veldig bra ut, men den er veldig dyr... Ser at prisen for en brukt vogn ligger på +/- 10.000, og det var en del mer enn vi hadde tenkt å bruke på en søskenvogn. Hadde jeg hatt tvillinger, og vognen skulle brukes mye, så hadde jeg absolutt vurdert denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vi venter tvillinger og har kjøpt Emmaljunga. Der kan sportsdelene stå begge veier (kjempefordel å slippe å springe rundt hele vogna for å sjekke tilstandene), den er enkel å manøvre, kommer seg gjennom standarddører (er under 80 cm bred) og den har god plass under. 

Vi er veldig fornøyde med valget! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har emmaljunga city cross som vanlig vogn, og er veldig fornøyd med den. Men syns tvillingvogna blir litt for stor som søskenvogn, siden vi skal ha den i tillegg til de andre vognene. Hadde absolutt vurdert den dersom det var snakk om tvillinger. Heller nok mest mot baby jogger city mini gt, da denne vognen blir litt mer som en trille, men syns det er litt vanskelig.

 

Masse lykke til med tvillingeneT&H! Så heldige dere er som får to skatter på en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...