Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #1 Skrevet 11. september 2015 Lei seg pga strøket på eksamen? Ringe samme dag... Anonymous poster hash: 8baaa...c7d
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #2 Skrevet 11. september 2015 Nei. Anonymous poster hash: 787ed...101
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #3 Skrevet 11. september 2015 Fra jobb? Nei, overhodet ikke. Anonymous poster hash: 3c30c...965
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #4 Skrevet 11. september 2015 Nei Anonymous poster hash: 57664...432
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #5 Skrevet 11. september 2015 Ja fra jobb. Visste ikke helt hva jeg skulle si. Jeg hadde aldri ringt inn for det. Anonymous poster hash: 8baaa...c7d
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #6 Skrevet 11. september 2015 Øh.. Hæ?? NEI. Anonymous poster hash: 0feeb...468
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #7 Skrevet 11. september 2015 Hvis det gjør at man ikke klarer å prestere på jobb fordi hodet er slått av, så er det nok det, etter min mening. Er man så langt nede at man ikke klarer å tenke klart så er det ikke bare å "skjerpe seg" og slutte å tenke tunge tanker. Man er for syk til å jobbe når man av helsemessige årsaker ikke kan prestere på jobb. Jeg hadde ikke ønsket at en saksbehandler fattet masse feil vedtak mot meg fordi vedkommendes hode ikke var tilstede den dagen, da ville jeg heller ha ventet på vedtaket en ekstra dag. Anonymous poster hash: 526cd...061
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #8 Skrevet 11. september 2015 Nei! Man må i så fall lyve når man ringer jobben, kan ikke si at man ikke kan komme fordi man er litt lei seg! Anonymous poster hash: f128f...66d
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #9 Skrevet 11. september 2015 Haha nei ikke gyldig grunn. At bestemor har har død, ok. At hun ikke har lest til eksamen, nei. Anonymous poster hash: 0c332...6ad
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #10 Skrevet 11. september 2015 NEI! Det skulle tatt seg ut om man tar en egenmelding hver gang man fikk et slag i trynet. Synes du bør jobbe med arbeidsmoralen din som i det hele tatt spør. Anonymous poster hash: be24e...022
HvittHus Skrevet 11. september 2015 #11 Skrevet 11. september 2015 Nei det er det ikke etter min mening, og vitner om at personen har en litt lav terskel for å ringe seg inn syk. Fullt forståelig at det er psykisk tungt å stryke på eksamen, men er man så ute av likevekt ber man om å få tilpasset arbeidsoppgavene denne dagen, heller enn å ringe seg syk samme dag som man skulle ha vært på jobb.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #12 Skrevet 11. september 2015 Hvis det gjør at man ikke klarer å prestere på jobb fordi hodet er slått av, så er det nok det, etter min mening. Er man så langt nede at man ikke klarer å tenke klart så er det ikke bare å "skjerpe seg" og slutte å tenke tunge tanker. Man er for syk til å jobbe når man av helsemessige årsaker ikke kan prestere på jobb. Jeg hadde ikke ønsket at en saksbehandler fattet masse feil vedtak mot meg fordi vedkommendes hode ikke var tilstede den dagen, da ville jeg heller ha ventet på vedtaket en ekstra dag. Anonymous poster hash: 526cd...061 Men blir man så satt ut av å stryle på eksamen, så må det ligge noe mer bak. For det er ikke normalt. Men jeg synes det var en kreativ unnskyldning da, har ikke hørt den før Hvor gammel er personen hi? Anonymous poster hash: e6d7f...2f9
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #13 Skrevet 11. september 2015 Hvis det gjør at man ikke klarer å prestere på jobb fordi hodet er slått av, så er det nok det, etter min mening. Er man så langt nede at man ikke klarer å tenke klart så er det ikke bare å "skjerpe seg" og slutte å tenke tunge tanker. Man er for syk til å jobbe når man av helsemessige årsaker ikke kan prestere på jobb. Jeg hadde ikke ønsket at en saksbehandler fattet masse feil vedtak mot meg fordi vedkommendes hode ikke var tilstede den dagen, da ville jeg heller ha ventet på vedtaket en ekstra dag. Anonymous poster hash: 526cd...061 Men blir man så satt ut av å stryle på eksamen, så må det ligge noe mer bak. For det er ikke normalt. Men jeg synes det var en kreativ unnskyldning da, har ikke hørt den før Hvor gammel er personen hi? Anonymous poster hash: e6d7f...2f9 Du kan da ikke vite hva som er normalt. Ingen mennesker er like, så det er ikke noe som heter standard fasitreaksjon på diverse hendelser i livet. Bare se på syn på utroskap her på DiB - noen blir knust, mens andre synes det ikke er noe big deal og en liten feil, på samme måte som man har glemt å betale en regning eller lignende. Anonymous poster hash: 526cd...061
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #14 Skrevet 11. september 2015 Nei. Selvsagt kan man bli fryktelig lei seg for å ha strøket på en eksamen, men det vitner om dårlig arbeidsmoral og liten respekt for sine kollegaer når man blir hjemme for slikt. Hva skal vedkommende gjøre senere i livet når han eller hun møter motgang? Man kan ikke la være å møte på jobb selv om man er lei seg, av og til må man bare skjerpe seg og ignorere det vonde noen timer. Sjefen bør ta seg en prat med vedkommende om arbeidslivets plikter og forventninger. Anonymous poster hash: f5e1b...c74
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #15 Skrevet 11. september 2015 Hvis det gjør at man ikke klarer å prestere på jobb fordi hodet er slått av, så er det nok det, etter min mening. Er man så langt nede at man ikke klarer å tenke klart så er det ikke bare å "skjerpe seg" og slutte å tenke tunge tanker. Man er for syk til å jobbe når man av helsemessige årsaker ikke kan prestere på jobb. Jeg hadde ikke ønsket at en saksbehandler fattet masse feil vedtak mot meg fordi vedkommendes hode ikke var tilstede den dagen, da ville jeg heller ha ventet på vedtaket en ekstra dag. Anonymous poster hash: 526cd...061 Men blir man så satt ut av å stryle på eksamen, så må det ligge noe mer bak. For det er ikke normalt. Men jeg synes det var en kreativ unnskyldning da, har ikke hørt den før Hvor gammel er personen hi? Anonymous poster hash: e6d7f...2f9 Du kan da ikke vite hva som er normalt. Ingen mennesker er like, så det er ikke noe som heter standard fasitreaksjon på diverse hendelser i livet. Bare se på syn på utroskap her på DiB - noen blir knust, mens andre synes det ikke er noe big deal og en liten feil, på samme måte som man har glemt å betale en regning eller lignende. Anonymous poster hash: 526cd...061 Selvfølgelig kan man bli knust, men jeg mener fremdeles at det ikke er normalt å måtte ta seg en sykedag på grunn av stryk på eksamen Anonymous poster hash: e6d7f...2f9
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #16 Skrevet 11. september 2015 Hvis det gjør at man ikke klarer å prestere på jobb fordi hodet er slått av, så er det nok det, etter min mening. Er man så langt nede at man ikke klarer å tenke klart så er det ikke bare å "skjerpe seg" og slutte å tenke tunge tanker. Man er for syk til å jobbe når man av helsemessige årsaker ikke kan prestere på jobb. Jeg hadde ikke ønsket at en saksbehandler fattet masse feil vedtak mot meg fordi vedkommendes hode ikke var tilstede den dagen, da ville jeg heller ha ventet på vedtaket en ekstra dag. Anonymous poster hash: 526cd...061 Om en saksbehandler bukker under på grunn av noe slikt er det nok ingen ansatt man bil ha. Anonymous poster hash: 4d192...564
Fandens Oldemor Skrevet 11. september 2015 #17 Skrevet 11. september 2015 Isolert sett, nei. Men så er det sånn at ting aldri er sort/hvitt. Det kan ligge mer bak historien, det kan være at du bare vet hvordan toppen av isfjellet ser ut. Hvis personen har strøket på eksamen (noe som skal utrolig mye til), så vitner det om at vedkommende kan ha større problemer i livet som gjør at han/hun ikke har hatt kapasitet til å forberede seg. Når man allerede kanskje er deprimert eller sliter på annet vis, kan det være ekstra kraft i slaget i trynet man får av å stryke. Kanskje var han/hun helt avhengig av å stå på denne for å komme seg videre i livet, og føler nå a) at toget har gått, og at han/hun er udugelig. Det blir selvsagt bare gjetting fra min side, men man skal være forsiktige med å tolke et helt menneske ut fra et enkelt utsagn.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #18 Skrevet 11. september 2015 Hvis det gjør at man ikke klarer å prestere på jobb fordi hodet er slått av, så er det nok det, etter min mening. Er man så langt nede at man ikke klarer å tenke klart så er det ikke bare å "skjerpe seg" og slutte å tenke tunge tanker. Man er for syk til å jobbe når man av helsemessige årsaker ikke kan prestere på jobb. Jeg hadde ikke ønsket at en saksbehandler fattet masse feil vedtak mot meg fordi vedkommendes hode ikke var tilstede den dagen, da ville jeg heller ha ventet på vedtaket en ekstra dag. Anonymous poster hash: 526cd...061 Men blir man så satt ut av å stryle på eksamen, så må det ligge noe mer bak. For det er ikke normalt. Men jeg synes det var en kreativ unnskyldning da, har ikke hørt den før Hvor gammel er personen hi? Anonymous poster hash: e6d7f...2f9 Du kan da ikke vite hva som er normalt. Ingen mennesker er like, så det er ikke noe som heter standard fasitreaksjon på diverse hendelser i livet. Bare se på syn på utroskap her på DiB - noen blir knust, mens andre synes det ikke er noe big deal og en liten feil, på samme måte som man har glemt å betale en regning eller lignende. Anonymous poster hash: 526cd...061 At det er variasjonen i hva hver enkelt person orker sier seg selv, men det er alikevel en normalfordeling på hva som regnes som normalt og å sykemelde seg pga stryking på eksamen kommer nok ikke innenfor den normal kurven. Anonymous poster hash: 757ec...a15
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #19 Skrevet 11. september 2015 Livet er fullt av opp- og nedturer! Jeg tror vi skal passe oss vel for at alle nedturer, alle slag i trynet, alle dårlige opplevelser, all motgang osv kvalifiserer til å melde seg syk, melde seg ut av samfunnet, være hjemme og overlate "byrden" til noen andre. For det er jo det man gjøre hvis man skal være hjemme fordi man er lei seg eller nedfor. Å stryke på eksamen er kipt. Eget er sikkert ekstra kipt å måtte møte venner og kolleger som garantert spør om hvordan eksamen gikk. Men det kvalifiserer selvsagt ikke til å være hjemme fra jobb. Vi har det utrolig godt her på berget som kan ringe jobb å si at vi ikke kan komme fordi vi er syke eller fordi barna er syke. Vi bør passe oss vel for å ikke uthule systemet samt passe oss for å bli en gjeng sytepapver som ikke tåler noe som helst av motgang før vi stikker hodet i sanden....... Anonymous poster hash: 57664...432
Twintipp og himmelblå Skrevet 11. september 2015 #20 Skrevet 11. september 2015 Isolert sett, nei. Men så er det sånn at ting aldri er sort/hvitt. Det kan ligge mer bak historien, det kan være at du bare vet hvordan toppen av isfjellet ser ut. Hvis personen har strøket på eksamen (noe som skal utrolig mye til), så vitner det om at vedkommende kan ha større problemer i livet som gjør at han/hun ikke har hatt kapasitet til å forberede seg. Når man allerede kanskje er deprimert eller sliter på annet vis, kan det være ekstra kraft i slaget i trynet man får av å stryke. Kanskje var han/hun helt avhengig av å stå på denne for å komme seg videre i livet, og føler nå a) at toget har gått, og at han/hun er udugelig. Det blir selvsagt bare gjetting fra min side, men man skal være forsiktige med å tolke et helt menneske ut fra et enkelt utsagn. Det ho sa👆🏼👋🏼👋🏼
Leeloo76 Skrevet 11. september 2015 #21 Skrevet 11. september 2015 (endret) Kommer jo litt an på hva slags jobb vi snakker om da; jeg ville ikke hatt en flygeleder eller en sykepleier på jobb som ikke hadde hodet med seg. Som noen nevner - enkelte tar ting tyngre enn andre, og det er litt forskjell på utslaget et eksamensstryk gjør også; noen ganger trenger man bare ta eksamen på nytt, andre ganger må man kanskje gi opp studiet, eks, om man har strøket flere ganger i medikamentregning. En regnskapsfører eller en butikkansatt kan tåle å gjøre noen feil uten at det gjelder liv eller død, der ville jeg ikke uten videre akseptert stryk som fraværsgrunn. Endret 11. september 2015 av Leeloo76
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #22 Skrevet 11. september 2015 Isolert sett, nei. Men så er det sånn at ting aldri er sort/hvitt. Det kan ligge mer bak historien, det kan være at du bare vet hvordan toppen av isfjellet ser ut. Hvis personen har strøket på eksamen (noe som skal utrolig mye til), så vitner det om at vedkommende kan ha større problemer i livet som gjør at han/hun ikke har hatt kapasitet til å forberede seg. Når man allerede kanskje er deprimert eller sliter på annet vis, kan det være ekstra kraft i slaget i trynet man får av å stryke. Kanskje var han/hun helt avhengig av å stå på denne for å komme seg videre i livet, og føler nå a) at toget har gått, og at han/hun er udugelig. Det blir selvsagt bare gjetting fra min side, men man skal være forsiktige med å tolke et helt menneske ut fra et enkelt utsagn. Enig i mye her, men ikke nødvendigvis i at det skal mye til for å stryke. Det kommer helt an på hvor og hva vedkommende studerer. Der jeg studerte var det ikke uvanlig at halvparten strøk på en eksamen. Det som derimot var uvanlig var en student som gikk gjennom hele studiet uten å stryke på en eneste eksamen. Virker som det var skolens måte å luke vekk de svakeste og de som ikke var motivert nok til å prøve igjen/fortsette. Anonymous poster hash: f28f1...23f
Fandens Oldemor Skrevet 11. september 2015 #23 Skrevet 11. september 2015 Isolert sett, nei. Men så er det sånn at ting aldri er sort/hvitt. Det kan ligge mer bak historien, det kan være at du bare vet hvordan toppen av isfjellet ser ut. Hvis personen har strøket på eksamen (noe som skal utrolig mye til), så vitner det om at vedkommende kan ha større problemer i livet som gjør at han/hun ikke har hatt kapasitet til å forberede seg. Når man allerede kanskje er deprimert eller sliter på annet vis, kan det være ekstra kraft i slaget i trynet man får av å stryke. Kanskje var han/hun helt avhengig av å stå på denne for å komme seg videre i livet, og føler nå a) at toget har gått, og at han/hun er udugelig. Det blir selvsagt bare gjetting fra min side, men man skal være forsiktige med å tolke et helt menneske ut fra et enkelt utsagn. Enig i mye her, men ikke nødvendigvis i at det skal mye til for å stryke. Det kommer helt an på hvor og hva vedkommende studerer. Der jeg studerte var det ikke uvanlig at halvparten strøk på en eksamen. Det som derimot var uvanlig var en student som gikk gjennom hele studiet uten å stryke på en eneste eksamen. Virker som det var skolens måte å luke vekk de svakeste og de som ikke var motivert nok til å prøve igjen/fortsette. Anonymous poster hash: f28f1...23f Nei, strykprosenten varierer jo. Men de aller fleste eksamener er i alle fall relativt enkle å stå på med litt innsats. Lærer forresten aldri at jeg må la være å si "b" og ")" etter hverandre her inne, da blir det en solbrillesmiley
SuperFries Skrevet 11. september 2015 #24 Skrevet 11. september 2015 Nei, det er ikke engang i nærheten av gyldig grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå