Gå til innhold

Er dette starten på et vaksineprogram for voksne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde vært en god ide.

Anonymous poster hash: be9e1...ec4
Skrevet

Det blir alt for dyrt, det kommer aldri til å bli gjennomført.

Men det de burde hatt var en holdningskampanje så alle får besljed om at de bør revaksinere seg hver 10. år eller hva det er. Det er jo ikke så dyrt at folk ikke kan betale selv. Men jeg synes det er veldig lite informasjon, legen har aldri nevnt det for meg.

Anonymous poster hash: ca278...b75

Skrevet

Det blir alt for dyrt, det kommer aldri til å bli gjennomført.

Men det de burde hatt var en holdningskampanje så alle får besljed om at de bør revaksinere seg hver 10. år eller hva det er. Det er jo ikke så dyrt at folk ikke kan betale selv. Men jeg synes det er veldig lite informasjon, legen har aldri nevnt det for meg.

Anonymous poster hash: ca278...b75

Det trenger vel ikke nødvendigvis være gratis? Kan jo lage vaksineprogram for det. I dag har vi jo ingenting. De fleste jeg jobber med går rundt og tror at vaksinene de fikk på barneskolen fortsatt er gjeldene. Når jeg forteller de at de bør oppdatere mange av de, bare blåser de av meg, De tror meg rett og slett ikke.

Anonymous poster hash: a3c84...ea3

Skrevet

Vi har et vaksineprogram som også innbefatter voksne!

Vaksineprogrammwt blir påbegynt da vi er barn, men vi må selv sørge for revaksinering som voksne.

Det var vært flere kampanjer for dette, og det ligger lett tilgjengelig informasjon på FHI over hvilke vaksiner som må oppdateres, hvilke vaksiner du bør ta når du reiser osv.

Folk må virkelig lære å ta litt ansvar fo eget liv altså!

Anonymous poster hash: a1e9c...cf6

Skrevet

Vi har et vaksineprogram som også innbefatter voksne!

Vaksineprogrammwt blir påbegynt da vi er barn, men vi må selv sørge for revaksinering som voksne.

Det var vært flere kampanjer for dette, og det ligger lett tilgjengelig informasjon på FHI over hvilke vaksiner som må oppdateres, hvilke vaksiner du bør ta når du reiser osv.

Folk må virkelig lære å ta litt ansvar fo eget liv altså!

Vi har jo vist at vi ikke klarer det, så nå skal det altså vurderes et program som også omfatter voksne. Jeg syns det er positivt. Da vil nok flere voksne velge å vaksinere seg.

Anonymous poster hash: a3c84...ea3

Skrevet

Vi har et vaksineprogram som også innbefatter voksne!Vaksineprogrammwt blir påbegynt da vi er barn, men vi må selv sørge for revaksinering som voksne.Det var vært flere kampanjer for dette, og det ligger lett tilgjengelig informasjon på FHI over hvilke vaksiner som må oppdateres, hvilke vaksiner du bør ta når du reiser osv.Folk må virkelig lære å ta litt ansvar fo eget liv altså!Anonymous poster hash: a1e9c...cf6

Vi har jo vist at vi ikke klarer det, så nå skal det altså vurderes et program som også omfatter voksne. Jeg syns det er positivt. Da vil nok flere voksne velge å vaksinere seg. Anonymous poster hash: a3c84...ea3

For all del - jeg synes det er ypperlig at de gjennomgår vaksineprogrammet. Blant annet at de ser på om de skal implementere nye vaksiner som f.eks HPV.

Men denne statssekretæren må jo uttale seg mot bedre viten. Dette er bare tull at det KUN finnes sessonvaksiner for enkelte grupper voksne. Det finnes et vaksineprogram som inkluderer de ordinære vaksinene. Poenget er at man som enkeltindivid må sørge for å bestille timen for å få tatt disse vaksinene hvert 10. år selv. Trenger vi virkelig å legge dette ansvaret over på det offentlige eller burde vi faktisk kunne greie dette selv?

Tydeligvis er dette for vanskelig for Ola Normann. Eller for dyrt.......

Jeg vet ikke jeg...... Jeg tror jammen jeg betalte hele 500 kr (eller noe rundt den summen) sist jeg revaksinerte meg. Personlig synes jeg dette ikke er den store summen. Iallefall ikke når du tenker på at du kun trenger å gjøre det hvert 10. år.

Nå har jeg i tillegg tatt 3 runder med hepatitt A og B vaksiner fordi jeg reiser endel. Den skal vare livet ut. Tror jeg kanskje betalte 1500 for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...