Gå til innhold

Noen med peiling på mageproblemer?..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har "alltid" slitt med magen, men de siste mnd har det blitt virkelig ille. Jeg er på do flere ganger om dagen, stort sett løs avføring, ofte kommer det bare veldig lite og det er friskt blod og slim..Har også begynt å reagere på alt mulig når jeg spiser. Jeg vet jeg kanskje bør gå til lege, men har en rar sperre der..

Anonymous poster hash: 24309...fe8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du MÅ komme deg til lege når du har friskt blod og slim i avføringen!

På do flere ganger om dagen, løs avføring, friskt blod og slim kan være tegn på tarmsykdommer eller andre sykdommer.

Ring legekontoret i morgen og bestill time!

Anonymous poster hash: f53f6...293
Skrevet

Æsj, ikke si det..Jeg tenkte noen bare skulle si at jeg bør se på kosten eller noe..En annen ting er at jeg spiser litt mindre også, pga nedsatt matlyst, så jeg har gått ned et par kilo de siste mnd, og jeg er mer trøtt enn vanlig.

Det kan ikke bare være stress da? :P Er fryktelig travelt på jobb, og kjæresten og jeg er inne i en tøff periode..

Har bare så lite lyst å dra til legen..

Skrevet

Dra til legen. Det er ikke noe annet å gjøre. Jeg hadde blod og slim i noen uker. Fastlegen min sendte henvisning til sykehuset. De innkalte til koloskopi og jeg fikk diagnosen Mb Crohns. Det var hardt å takle, men det er alltid bedre å vite enn å ikke vite. Kan være så mye forskjellig, men det må legen din finne ut. Lykke til👍🏻

Anonymous poster hash: 3d398...a5f

Skrevet

Må vel bare bestille en time :/ Er jo redd det er noe galt..

Skrevet

Min mange reagerer veldig på stress, det er helt bankers at august-oktober er magen håpløs og som du beskriver. Er lærer.

Anonymous poster hash: 3af94...1d2
Skrevet

Bestil time hos lege. Dette kan være Ulcerøs colitt eller crohns som må behandles.

Regner med du må sende inn en avføringsprøve og blir senere innkalt til koloskopi.

Jeg gikk som deg og ventet og ventet, ble bare verre og verre og da jeg endelig kom til lege måtte jeg ligge to måneder på sykehus med skyhøy crp og var skikkelig dårlig. Hadde jeg gått til lege før, hadde jeg ikke blitt så syk.

Anonymous poster hash: b4771...bce

Skrevet

Du har en stund hatt blod og slim og ikke tenkt du må til legen?

Fantastisk.

Anonymous poster hash: a55c8...8b1

Skrevet

Bare for å skremme deg litt så kan faktisk blod i avføringen være så alvorlig som kreft...

En kollega opplevde det, hun ventet og ventet med å gå til lege, tenkte at det sikkert bare var en innvendig hemoroide e.l.. Hun begynte å gå ned i vekt og fikk endelig somlet seg til lege. Det var langt fremskreden kreft, hun døde under et år senere. Ikke var hun spesielt gammel heller, midt i 40-årene.

Nå er det jo mye mer sannsynlig at det skyldes noe langt mer uskyldig, men jeg skjønner ikke hvordan du tør å la være gå til lege.

Anonymous poster hash: 49d3e...53e
Skrevet

Har "alltid" slitt med magen, men de siste mnd har det blitt virkelig ille. Jeg er på do flere ganger om dagen, stort sett løs avføring, ofte kommer det bare veldig lite og det er friskt blod og slim..Har også begynt å reagere på alt mulig når jeg spiser. Jeg vet jeg kanskje bør gå til lege, men har en rar sperre der..

Blod i avføring hører ikkje heime. Det er eit tegn på noe som ikkje stemmer. Du må RETT TIL LEGEN. Nnnnnnnoooooooo

Anonymous poster hash: ca1f1...c1f

Skrevet

Har faktisk ringt og fått en time, men det er ikke før neste mandag..

Så da får jeg bare gå og grue meg :P Kanskje det er gått over til da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...