Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Hva tenker dere om det? Hadde dere villet bestille en tur dit for 3 små og to voksne? Vi tenker å dra I begynnelsen av november... Anonymous poster hash: 59b3f...154
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Anbefales ikke, vi likte oss ikke der, typisk araberland. Anonymous poster hash: 3f6cd...b06
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Støtter ikke slike steder, så nei. Anonymous poster hash: 10074...656
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Fortell mer: hva mener dere med at dere ikke støtter slike land? Det er muslimsk, men det er jo også f.eks Egypt. Vi var der for ca 4 år siden- og det var nydelig der! Anonymous poster hash: 59b3f...154
beef sister Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 (endret) Jeg har likt Dubai mindre og mindre for hver gang jeg har vært der. Det er litt som Las Vegas, gull, glitter og alt mulig overdådig samlet midt i ingenting. Null sjarm, og generelt svært uinteressant. Så kommer alt det andre ved siden av. When in Rome, do as the Romans do - og det frister lite. Endret 10. september 2015 av beef sister
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #6 Skrevet 11. september 2015 Åh, heldige dere? Var der for et par år siden, og hadde det så herlig. Jeg hadde reist, Dubai er vakkert. Anonymous poster hash: 8329e...c38
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #7 Skrevet 11. september 2015 Det er helt fantastisk der. Ypperlig for små barn. Renere enn noe sted du vil finne, super service og masse barnevennlig mat å finne. Veldig atypisk araberland, det er bare merkelig å påstå. Spesielt siden det ikke er et land, som man mobbet dersom man har vært der. Book hotell ved metroen, så slipper dere taxi. Trafikken er ikke bra! Anonymous poster hash: b5c03...ef8
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #8 Skrevet 11. september 2015 Lurer på det samme, reise dit med med barn. Men hvor strengt er det i forhold til muslimske regler? Må man gå med skaut på gata liksom? Kan man gå i bikini på stranda osv? Er det "farlig" for meg å trille tur alene med babyen når han skal sove på dagtid? Anonymous poster hash: fafe2...77c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #9 Skrevet 11. september 2015 Kan man gå med hvilke klær man vil der? Og er det alkohol? Anonymous poster hash: f31f6...f52
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #10 Skrevet 11. september 2015 Les på nettet hva du kan ha på deg og ikke. Og ha respekt for landet og kulturen, så går det som regel bra. Anonymous poster hash: 8329e...c38
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #11 Skrevet 11. september 2015 Det er store forskjeller fra vestlige og europeiske land, selv om Dubai regnes for å være en av de mest liberale av emiratstatene. Det er strengt forbudt for menn og kvinner å vise følelser offentlig. Selv turister på besøk, kan fengsles for å holde hender eller kysse offentlig. Det er forbudt for menn og kvinner å bo sammen dersom de ikke er gift. Gravide kvinner som ikke er gift anbefales ikke å reise til De forente arabiske emirater herunder Dubai, da barn utenom ekteskap er straffbart. Abort er også strengt forbudt. Kvinner bør tildekke ankler, bryster og hår. Det er ikke samme krav til menn, men de oppfordres til å kle seg etter anledning. Det betyr ikke shorts eller kortbukse på restaurant eller kjøpesentrene. Ferske eksempler viser at kvinners rettigheter ikke er ivaretatt i tråd med vestlige normer.[3] Turister fra Norge innvilges 30-dagers turistvisum ved ankomst til landet, og krever ikke søknad om visum på forhånd. Trorjeg dropper dubai Anonymous poster hash: f31f6...f52
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #12 Skrevet 11. september 2015 Lurer på det samme, reise dit med med barn. Men hvor strengt er det i forhold til muslimske regler? Må man gå med skaut på gata liksom? Kan man gå i bikini på stranda osv? Er det "farlig" for meg å trille tur alene med babyen når han skal sove på dagtid? Anonymous poster hash: fafe2...77c Du må forholde deg til noen regler angående klær ja. Man kan ikke få seg et glass vin på en eneste restaurant. Noen hoteller serverer alkohol. Alle moskeer har høyttalere utenfor så bønnene (som er flere ganger om dagen) jomer over hele byen. Første starter vel i 5 timen om morgenen. Anonymous poster hash: 08382...b7d
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #13 Skrevet 11. september 2015 Jeg gikk i singlet (ikke særlig utringet, men bare spaghettistropper over skuldrene) og skjørt til rett over kneet, også på kjøpesenterene, så aldri noe skilt om at det ikke var ok. På standen i bikini, men ville ikke satset på g-string eller brasiliansk bikinitopp. Sommerkjole, short og t-skjorte (vanlig shorts, ikke hotpants) er innenfor med mindre du skal til et hellig område f.eks, da er det greit å dekke seg litt mer til. Hadde alltid et tynt sjal i vesken som jeg kunne legge over skuldrene ved behov. Vær forsiktig med alkohol. Turister har lov å drikke alkohol på hotellbarene, jeg har gjort det hver gang, men sånn norsk charter-fyll er ikke tingen altså. Anonymous poster hash: 8329e...c38
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #14 Skrevet 11. september 2015 Var der i fjor med to barn og vi likte oss godt. Rent og pent overalt og veldig god mat. Ikke noe problem å gå med kjole eller skjørt og bikini på stranden. Alkohol får du kjøpt på hotellrestauranter, men ikke andre steder. Mange spennende ting å se på i byen. Barna likte seg godt, og det gjorde vi voksne også. Anonymous poster hash: 84963...e4c
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #15 Skrevet 11. september 2015 Takk for svar, alle sammen 😊Tror vi reiser. 😄 Anonymous poster hash: 59b3f...154
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #16 Skrevet 11. september 2015 Kan man gå med hvilke klær man vil der? Og er det alkohol? Anonymous poster hash: f31f6...f52 Nei, og nei:( dra et annet sted. Vi syns det var ubehagelig. Anonymous poster hash: 3f6cd...b06
soleia Skrevet 11. september 2015 #17 Skrevet 11. september 2015 (endret) Sikkert fint der, men ikkje eit regime eg ynskjer å støtte. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoesten/marte-24-anmeldte-voldtekt-i-dubai-doemt-til-16-maaneder-i-fengsel/a/10105476/ - og det er fleire slike eksempel, feks ei austeriksk jente i fjor. Kan berre tenkje meg korleis det er å vere "innfødd" kvinne. Endret 11. september 2015 av soleia
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #18 Skrevet 11. september 2015 Kan man gå med hvilke klær man vil der? Og er det alkohol? Anonymous poster hash: f31f6...f52 Nei, og nei:( dra et annet sted. Vi syns det var ubehagelig. Anonymous poster hash: 3f6cd...b06 Oh giiiiiiiiiid, hvorfor synes du det var ubehagelig? Anonymous poster hash: b6700...347
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #19 Skrevet 11. september 2015 Vi bodde på hotell med basseng. Kun menn som hadde lov å bade der, alle damer måtte ta buss til et annet hotell for å bade. Damebassenget var mye mindre og langt fra så flott så bassenget for menn. Anonymous poster hash: 4612b...475
Anonym bruker Skrevet 11. september 2015 #20 Skrevet 11. september 2015 Dubai er fantastisk!! For både store og små Nydelig, kjempebillig mat! Taxi er omtrent gratis! Myyyyyyyye å se og oppleve. Fantastisk shopping Herlig klima! Flotte strender Topp service! Lurer virkelig på hva slags hotell du som hadde 'herre-basseng' har rotet deg bort i....?? Har vært på flere hoteller, og på flere strandsteder. Kjenner folk som bor i Dubai, og har vel et 30-tals venner som har vært der på ferie, men dette har jeg ALDRI hørt om!! Man går kledd som man vil, men selvsagt viser man hensyn i landet man besøker. Knelangt skjørt og singlet er helt greit over alt! (unntatt om man besøker en moské!) Man får ikke kjøpe alkohol på butikk (da må man ha adresse i Dubai, og ha et spesielt 'alkohol-sertifikat'), men alle hotell og restauranter serverer alkohol! (det er det omtrent norske priser på...) På stranden, eller ved bassenget, bruker man bikini. Ikke toppløs! Anonymous poster hash: 94b37...d04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå