Gå til innhold

Bekkenløsning på gang..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Æsj... Venter mitt 3. barn i november og har ikke kjent noe ryggvondt med de to første. Nå har jeg plutselig begynt å få vondt hvis jeg går/står for lenge, men også hvis jeg sitter/ligger for mye... Gjør vondt over den ene rumpeballen og i "skrittet"/ der hvor lårene er festet på innsiden liksom (haha...). Får også plutselig noen stikninger oppover så det nesten føles som om noe kommer ut.

Er det dette som er bekkenløsning? Vil det mest sannsynlig bli verre også?

 

Anonymous poster hash: 10514...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ikke ut som bekkenløsning 😊 jeg hadde det samme litt tidligere i svangerskapet, men så ga det seg en god stund men nå er det tilbake igjen... De stikningene er bare modning og at babyen presser nedover på noe nerver. Samme med det som er vondt over rumpeballen, det er en viktig muskel som ligger der og barnet kan ligge litt dumt til for så og presse på nerver som utløser smerter i denne muskelen😊 ihvertfall det jordmor sa til meg. Håper det går over og at du får ett fint svangerskap videre! Er selv snart i mål og gleder meg så til og ha mirakelet i armene mine❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stns det høres ut som bekkenløsning jeg da, ligner på smertene mine. Og jeg HAR bekkenløsning, hehe. Typisk for bekkenløsning er vondt på et spesielt punkt på hver side nederst i korsryggen (over rumpeballen ja) og i symfysen, som er punktet der bekkenet møtes foran. Smertene kan stråle nedover i lårene.

 

For min del blir det verre av både å stå og gå for mye, samt for mye inaktivitet. Støvsuging, vasking og andre sysler som gjør at jeg er bittelitt bøyd framover gjør meg nærmest invalid i lang tid etterpå. Har store problemer med å snu meg i senga, og søvnen blir dårlig.

 

Stikningene oppover i skjeden, derimot, har nok ikke så mye med bekkenløsninga å gjøre. Det er nok mer babyen som presser på, og eventuelt noe modning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få vondt når du går står / går for mye og når du sitter / ligger for lenge kan være symptomer på bekkenløsning ja, smerter i nedre korsrygg og rumpeball og, samt dert du beskriver mellom lårene høres ut som strålesmerter fra symfysen. Jeg kjenner meg igjen i disse smertene, og jeg har bekkensmerter.

Ville tatt en tur til fysioterapeut. Han/hun kan enkelt utføre noen tester for å se om det er bekkenløsning du har, og gi behandling. Prøv å finne en som har erfaring med gravide og bekken der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle 3. Er det store sjanser for at det vil forverre seg den siste tiden...? I dag føles ting ganske bra bortsett fra den stikkingen oppover... Føler rett og slett at jeg må knipe sammen bena for at ikke ting skal falle ut.. Skikkelig ekkelt... 😕

 

Anonymous poster hash: 10514...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanskelig å svare på om det vil forverre seg, tror det er veldig individuelt. Noen blir verre mens andre har det stabilt frem til fødsel. Viktig at du tar hensyn og ikke provoserer smertene. Da er det større sjans for at det forverrer seg.

Det med at du føler at ring er i ferd med å falle ut tror jeg ikke er bekkenløsning, men der er vanskelig å si for vi/jeg er jo ikke eksperter på det :) . Har ikke kjent slike symptomer selv. Husker at i siste del av svangerskapet sist så fikk jeg også plutselige stikninger "nedentil", tror det var babyen som presset nedover og var borti nerver etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...