Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #1 Skrevet 10. september 2015 Selv om vi ikke har råd til å finansiere røykinga hans. Han mistet jobben som følge av nedskjæringer, og NAV somler med stemplingspengene. Han søker heller ikke etter nye jobber for øyeblikket, og bidrar ikke med noe husarbeid. Jeg sa at så lenge vi har kun en inntekt så er det ikke aktuelt at jeg skal finansiere 2500-3000 kroner i måneden på hans røyking, og kjøpe billigere middag til barna, eller begrense frukt og grønnsaker til familien. Han nekter å slutte og fortsetter å kjøpe like mye røyk som før, noe som betales fra min konto. Hvordan få ham til å slutte egentlig? Begynner å miste tålmodigheten her... Anonymous poster hash: 16754...45e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #2 Skrevet 10. september 2015 Hvorfor har han tilgang til din konto da? Gi han en tusenlapp i lommepenger og vær finansminister selv. Anonymous poster hash: 4a688...409
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #3 Skrevet 10. september 2015 Så ikke gi han penger. Anonymous poster hash: e0cdf...ce5
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #4 Skrevet 10. september 2015 Ta ham med til økonomisk rådgiver i kommunen. Overta alt som har med økonomi å gjøre og gi ham kun et beløp i lommepenger pr. måned som dere har råd til, av det får han kjøpe røyk. Og du overtar alle kort, bortsett fra ett som går til konto som han kan disponere sine lommepenger fra. Send ham så til lege som kan hjelpe med røykeslutten. Legen bør også vurdere om mannen er deprimert pga. at han har mistet jobben. Men seriøst - en så uansvarlig fjott hadde jeg ikke delt livet med. Flytt og la ham greie seg selv om han ikke aksepterer vilkårene og begynner å søke jobber aktivt, bidra i hjemmet og er ansvarlig med økonomien. Anonymous poster hash: 4ecb4...800
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #5 Skrevet 10. september 2015 Er på randen til å kaste ham ut. Legen vil han ikke gå til, og den økonomiske rådgiveren vi har her i kommunen er rask på labben med å melde alle som henvender seg til ham, til barnevernet. Så den der tar jeg ikke sjansen på. Hvis jeg ikke gir ham penger til røyk, begynner han å bitche til mora og kompisene at jeg styrer alt og ikke gir ham noe penger, og de ser da stygt på meg... Uff, for et røre! Anonymous poster hash: 16754...45e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #6 Skrevet 10. september 2015 Kutt tilgangen hans til din konto til han får orden på seg selv. Anonymous poster hash: df32f...b25
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #7 Skrevet 10. september 2015 Er på randen til å kaste ham ut. Legen vil han ikke gå til, og den økonomiske rådgiveren vi har her i kommunen er rask på labben med å melde alle som henvender seg til ham, til barnevernet. Så den der tar jeg ikke sjansen på. Hvis jeg ikke gir ham penger til røyk, begynner han å bitche til mora og kompisene at jeg styrer alt og ikke gir ham noe penger, og de ser da stygt på meg... Uff, for et røre! Anonymous poster hash: 16754...45e Da er løsningen enkel. Han vil ikke ta ansvar. Da tar du ansvar for ham - kast ham ut. Han der har du ikke noe glede av, og ikke lærer han barna sine noe ansvarsfølelse heller. Du får det bedre uten ham! Anonymous poster hash: 4ecb4...800
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #8 Skrevet 10. september 2015 Er på randen til å kaste ham ut. Legen vil han ikke gå til, og den økonomiske rådgiveren vi har her i kommunen er rask på labben med å melde alle som henvender seg til ham, til barnevernet. Så den der tar jeg ikke sjansen på. Hvis jeg ikke gir ham penger til røyk, begynner han å bitche til mora og kompisene at jeg styrer alt og ikke gir ham noe penger, og de ser da stygt på meg... Uff, for et røre! Anonymous poster hash: 16754...45e Da er løsningen enkel. Han vil ikke ta ansvar. Da tar du ansvar for ham - kast ham ut. Han der har du ikke noe glede av, og ikke lærer han barna sine noe ansvarsfølelse heller. Du får det bedre uten ham! Anonymous poster hash: 4ecb4...800 Hadde kastet ham ut for lengst hvis vi ikke hadde hatt felles barn... Anonymous poster hash: 16754...45e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #9 Skrevet 10. september 2015 Kutt tilgangen hans til din konto til han får orden på seg selv. Anonymous poster hash: df32f...b25 Da blir jeg den store stygge ulven hos slekta hans... Anonymous poster hash: 16754...45e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #10 Skrevet 10. september 2015 Kutt tilgangen hans til din konto til han får orden på seg selv. Anonymous poster hash: df32f...b25 Da blir jeg den store stygge ulven hos slekta hans... Anonymous poster hash: 16754...45e Du må nok lære deg å gi mer faen i hva folk mener om deg. Du har først og fremst ansvar for deg selv og barna dine, slekta hans kan seile sin egen sjø. Anonymous poster hash: f3f8c...5d8
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #11 Skrevet 10. september 2015 Kutt tilgangen hans til din konto til han får orden på seg selv. Anonymous poster hash: df32f...b25 Da blir jeg den store stygge ulven hos slekta hans... Anonymous poster hash: 16754...45e Hva så hva andre mener HI? Sett ungene som første prioritet i saken, skal han røyke, får han finansiere det selv! Jeg røyker, men kun når økonomien tilsier at jeg kan det, det må gå fra mine egne penger. Anonymous poster hash: 0eaae...bae
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #12 Skrevet 10. september 2015 Hadde glatt nektet å gi mannen penger til røyk hvis det skal gå utover ungene mine. Pengene får han fikse selv. Evt. får han gå og be mora si om penger i så fall. Hadde også kommet til å fortalt rett ut til mora hvorfor han ikke får penger til røyk. Ungene skal ikke lide av at far har en avhengighet. Anonymous poster hash: 82060...d62
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #13 Skrevet 10. september 2015 Kutt tilgangen hans til din konto til han får orden på seg selv. Anonymous poster hash: df32f...b25 Da blir jeg den store stygge ulven hos slekta hans... Anonymous poster hash: 16754...45e Bedre det enn å være den store stygge ulven hos ungene dine som skal voksne opp med denne uannsvarlige, uøkonomiske, barnslige (sladre til mammaen sin) slasken som forbilde. Anonymous poster hash: d8cc0...58a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2015 #14 Skrevet 10. september 2015 Kutt tilgangen hans til din konto til han får orden på seg selv. Anonymous poster hash: df32f...b25 Da blir jeg den store stygge ulven hos slekta hans... Anonymous poster hash: 16754...45e Det burde ikke være viktig for deg hva slekta hans mener om deg. Du må stå opp for deg selv og stole på deg selv. Om noen mener du er en møkkakjerring fordi du tar ansvar for barna dine og familiens økonomi når han driter i fellesskapet og det ansvaret han har - da er ikke de personene noen du bør bry deg om hva mener om deg! Du må stå opp for deg selv. Du lurer deg selv om du tror du gjør barna dine en tjeneste ved å la dem vokse opp med en far som kjører familiens økonomi i grøfta, som ikke tar ansvar for barna og familien, som ikke gidder å gjøre noe for å jobbe og som er mer opptatt av seg og sitt og sin avhengighet enn at barna hans får riktig mat. Barna dine har ikke godt av å vokse opp og se at mamma tillater pappa i å drite i familien. Om du kaster ham ut så gjør du ham en tjeneste. Nå syr du puter under armene hans, ved å dekke hans ego-utgifter til røyk og annet unødvendig så er det du som gjør det mulig for ham å fortsette egotrippen sin. Kaster du ham ut så får han et valg - skjerpe seg eller fortsette som har gjør i dag. Skjerper han seg, får seg jobb, får orden på seg selv og økonomien så kan du heller ta ham tilbake (men en slik egoist bør du egentlig bare styre unna). Skjerper han seg ikke er det bedre å være kvitt ham nå heller enn å kaste bort flere år av livet ditt på en mann som driter i både deg og barnas vel. Ditt valg. Anonymous poster hash: 4ecb4...800
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå